Auteur Topic: Vrachtwagen leert vliegen  (gelezen 7509 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vrachtwagen leert vliegen
« Gepost op: zaterdag 17 juli 2010 - 14:41:35 »


In de haven van Hamburg vergat een vrachtwagenbestuurder één van de vier vergrendelingen van een container los te maken vooraleer een kraan de container optilde...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 17 juli 2010 - 16:09:19 »
Amaai, straf spul.  Zo 1 vergrendeling, en 't ganse boeltje gaat mee.  Da's iets wat hij voortaan nooit meer zal vergeten, denk ik.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #2 Gepost op: zondag 18 juli 2010 - 01:12:51 »
Amaai, straf spul.  Zo 1 vergrendeling, en 't ganse boeltje gaat mee. 
Op mijn werk hebben ze kipchassis waarmee bulkcontainers gelost worden.
Ooit heeft de containerstacker daar chassis en al uit de grond getrokken omdat de container nog ergens vast hing.

Voor een twistlock het begeeft is er al wat anders gesneuveld  ;)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #3 Gepost op: zondag 18 juli 2010 - 01:23:37 »
Zouden ze daar ook "zie kaaireglement" op het aanrijdingsformulier zetten?

Dat zo'n een STACKER er geen moeite mee heeft om 45 ton omhoog te tillen kan ik inkomen, doch echter zo hoog zonder te zien dat hij nog vast hangt is al een erge vorm van onoplettendheid of kwade wil.
Vaak genoeg moeten vaststellen dat dat laatste maar al te vaak van toepassing is.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #4 Gepost op: zondag 18 juli 2010 - 12:06:28 »
Aan de haven heerst dan ook een aparte mentaliteit.  Voor ik bij de melkerij begon, een weekje meegereden met een kennis, in containertransport.  Jawadde, niks voor mij.  Hij was op die grote kaaien toch altijd flink op z'n hoede om NOOIT een havenarbeider "voor de voeten te lopen".  En hij bleef ook nooit in zijn camion zitten, al regende 't nog zo hard.  Zo'n straddle carrier moest zo maar eens een meter te ver rijden met zo'n container.  Of er moest zo maar eens ne plezante 1 van de twistlocks verdraaien.  Of ne frisse stradlle carrier die de container wil laden met de deuren naar de trekker ipv naar achter.  En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

En op het containerdepot waar ik van m'n 18 tot m'n 21 werkte, ook straffe capriolen gezien.  En dat waren dan nog eigen chauffeurs, dus geen havenarbeiders....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #5 Gepost op: zondag 18 juli 2010 - 12:43:38 »
Ik kon daar paar jaar geleden als technieker beginnen, vriendelijk bedankt vond het ook maar een gevaarlijke situatie daar.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #6 Gepost op: maandag 19 juli 2010 - 00:27:11 »
Dat zo'n een STACKER er geen moeite mee heeft om 45 ton omhoog te tillen kan ik inkomen, doch echter zo hoog zonder te zien dat hij nog vast hangt is al een erge vorm van onoplettendheid of kwade wil.
Deze is denkelijk door de portaalkraan opgepikt, niet door een stacker (die staan dwars op de container, dan zou je 'm zien staan).

't Moet allemaal rap gaan aan de dok he, dus vastpakken en gààààààn ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #7 Gepost op: maandag 19 juli 2010 - 00:45:23 »
Die stacker moet niet perse dwars staan hoor, als ze willen kunnen ze ze zowat een beetje van alle richtingen pakken maar inderdaad in dit geval zou je wel kunnen gelijk hebben.
Foto even opgeslagen en uitvergroot en is inderdaad met een portaalkraan (soort rolbrug) in dit geval.
Ik dacht eerst dat dat rood boven de cabine de arm van de stacker was maar het is de portaalkraan ernaast dat je ziet.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #8 Gepost op: maandag 19 juli 2010 - 13:03:49 »
Aan de haven heerst dan ook een aparte mentaliteit.

Juist. Waarom zijn de bananen krom? Omdat ze in de haven scheefgeslagen worden.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 21 juli 2010 - 21:57:51 »
In de haven van Hamburg vergat een vrachtwagenbestuurder één van de vier vergrendelingen van een container los te maken vooraleer een kraan de container optilde...
en dan hebt ge er nog die denken dat een container los op een vachtwagen staat
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 21 juli 2010 - 22:25:14 »
In den tijd op die containerdepot toch geregeld containers moeten laten overvoeren van kaai naar kaai, en daarvan was er nooit 1 container vastgezet.  Da moest "vooruit gaan" hé

Gisteren op het ATV-nieuws gezien dat dat bedrijf intussen faïlliet is, trouwens  ???  Het deed me toch wat, enkele ex-collega's te herkennen en dan te weten komen dat ze al twee maanden geen loon meer gezien hebben....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 21 juli 2010 - 22:31:42 »
En dan te weten dat ik daar mocht beginnen als meestergast ..... aan 10.50€, die kerel was woest toen ik vertelde dat ik daarvoor niet opsta 's morgens. ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 21 juli 2010 - 23:49:18 »
In den tijd op die containerdepot toch geregeld containers moeten laten overvoeren van kaai naar kaai, en daarvan was er nooit 1 container vastgezet.  Da moest "vooruit gaan" hé
...

Binnen de haven zelf klopt dat en op die super vlakke biljartlakens van kasseiwegen vaak in de haven is dat gedoemd om mis te gaan.
Geen probleem echter, als er eens ene afvalt gaan ze die gewoon ophalen met de stacker (meestal is die daarvan toch niet te erg beschadigd) en de inhoud.... haja zie kaaireglement. ::)

Ben ik blij dat mijn Dodge er redelijk ongeschonden uit is gekomen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 22 juli 2010 - 13:36:31 »
Ben ik blij dat mijn Dodge er redelijk ongeschonden uit is gekomen.

Je zult met dat beest hier in dit Alpendorpje nogal beziens hebben als je er binnenkort mee naar ons komt.  :D ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Vrachtwagen leert vliegen
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 22 juli 2010 - 20:33:27 »
Met aanhangwagen, kleine 13 meter lang. Kzou het eens precies moeten meten. :-[ ;D