Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: Michel op zondag 24 juli 2011 - 21:15:27
-
In plaats dat men daar een 2+1/1+2 alternerend inhalen van gemaakt had met afwisselend volle lijn, plaats is er in overvloed, neen het moest zoiets worden van de kassa-kassa planning.
Een dubbel ´tunnellende´ |1 || 1|weg zonder enige mogelijkheid uit te wijken of in te halen (ook te zachte berm), ook geen pechstrook.
Voor de rest beton genoeg, zelfs verticaal, en dit voor een zogezegd vlotte (90 kmh) omleidingsweg rond een centrum.
Ook een massa aan geluidswanden, maar dan wel redelijk ruwe ´lawaaierige´ beton leggen...
Dan kunnen ze om de x-jaren nog wat bijverdienen. Hulpdiensten, langzaam verkeer(traktor), of gewoon pech watisda ?
Vlot verkeer, veilige alternerende inhaalmogelijkheid, ook bij bochtige weg, watisda ?
Een studiebureau ? waarvoor dient dat ? ;D
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Al van alternerend veilig inhalen gehoord ?
Of denkt die ingenieur dat voertuigbestuurders plots daar hersendood gaan inhalen ? ::)
Kip toch alle 1+1 wegen vol verticale beton in het midden want dat is veiliger mr. betoningenieur, betonnen wanden kunnen ze niet negeren... Hersendood ?
In de bochten is de scheidingsmuur veel hoger (ziet men in bovenste foto)
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Let op de data... tijd genoeg voor een degelijke planning... ook in samenspraak met hulpdiensten ?
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Planning page 15-16 met kaart:
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Maar was 3 jaar later klaar, of oorspronkelijk 6 jaar later... is al erger geweest.
En ze bouwen ... weer een tweevaksweg maar nog erger, onmogelijk in te halen of te keren of eenderwat voor hulpdiensten, dwz die weg is meer als 3 km of > 6 km omrijden om aan de andere kant te geraken. Of over die hoge muur ? ???
Vlaanderen is een rijk (drempel/verkeershinder) Gewest, het mag veel geld (blijven) kosten. :-X
Zo gaat het ook veel vlotter en goedkoper, maar helemaal geen beton...
en natuurlijk ook geen bomen of palen om op te eindigen bij een on - geluk... :
http://www.dvr.de/presse/seminare/2119_5.htm
Vision Landstraße
Univ.-Prof. Dr.-Ing. Reinhold Maier
(Institut für Verkehrsplanung und Straßenverkehr, Dresden)
...
(http://www.dvr.de/bilder2010/seminare/2119_5_3_m.jpg)
Überlandverbindung mit gesicherten Überholmöglichkeiten, Wildschutzzäunen und hindernisfreiem Seitenraum
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/B_54_bei_Steinfurt.jpg)
B 54 bei Steinfurt
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f5/2%2B1-vaeg-2.svg/220px-2%2B1-vaeg-2.svg.png)
Das 2 + 1-System
http://de.wikipedia.org/wiki/Autobahn%C3%A4hnliche_Stra%C3%9Fe#2.2B1-System
Diese Straßen benötigen insgesamt nur drei Spuren, bieten aber dennoch einen guten Überholkomfort. Allerdings sind die Beschilderung und die Straßenmarkierung äußerst aufwendig, da jeder 2-1-Wechsel mehrfach angekündigt werden muss. Zudem muss diese aufwendige Straßenmarkierung insbesondere im Wechselbereich zwingend in einem guten Zustand gehalten werden.
Das System wurde geschaffen, um bei relativ wenig Landschaftsverbrauch einen guten Überholkomfort zu schaffen.
Inhaalcomfort dat woord bestaat niet in de Van Dale zeker. :D
-
België = HET land der gevaarlijke bochten.
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Bochten rechttrekken, veiliger aanleggen, overzichtelijker maken, .... te moeilijk of te goedkoop of ..... hersendood (ingenieur, wat wil je, zonder te veralgemenen maar ze blinken wel uit).
Of was de opdracht "zoveel mogelijk kilometers wegen bij zonder het aantal nuttige kilometers te verhogen"?
Toen ik indertijd veel in Frankrijk reed kwam ik ook nu en dan eens een rare/gevaarlijke bocht tegen. Meestal duurde het niet lang voordat het wegdek en/of het tracé werd aangepast om de doorgang veiliger te laten verlopen. Zeker wanneer er één (1) ongeval gebeurde kon je er van op aan dat er daar binnen de kortste keren aanpassingen gingen gebeuren, en dit met zo weinig mogelijk of zelfs geen hinder voor het verkeer.
Hier in België "zoeken" ze jaren naar de meest zinloze oplossing.
Een foto met een voorbeeldje.
(http://img708.imageshack.us/img708/4144/cimg7549u.jpg)
En om zekerheid te hebben dat het slachtoffer de schade zelf moet dragen herhalen ze het nog eens iets verder.
(http://img820.imageshack.us/img820/3608/cimg7550.jpg)
Of iedereen onmiddellijk (dus voor het te laat is) begrijpt wat ze eigenlijk bedoelen zal hen worst wezen.
-
Dat is toch simpel, als je begint te kantelen moet je eruit springen (rode pijl). :-[ :-[ :-[
-
Met dezelfde onzin zijn ze bezig op de N26 in Herent. Daar staat nu ook al over een zekere lengte een muurtje die het inhalen moet verhinderen. Dat dit een belangrijke weg is voor de hulpverlening (ziekenhuizen Leuven) wordt dan maar vergeten.
-
Dat is toch simpel, als je begint te kantelen moet je eruit springen (rode pijl). :-[ :-[ :-[
::) Euh, dan zijn ze goed bezig. Dat moet je dan vooral doen langs DIE kant. Dan lig je eronder. :D
-
Dat is toch simpel, als je begint te kantelen moet je eruit springen (rode pijl). :-[ :-[ :-[
::) Euh, dan zijn ze goed bezig. Dat moet je dan vooral doen langs DIE kant. Dan lig je eronder. :D
Er stond ook : :-[ :-[ :-[
-
Een dubbel ´tunnellende´ |1 || 1|weg zonder enige mogelijkheid uit te wijken of in te halen (ook te zachte berm), ook geen pechstrook.
Hebben ze in Zweden geleerd.
Alleen vergeten ze er dan wel bij te zeggen dat
- dergelijke wegen daar wel breed genoeg zijn om er desnoods nog langs te kunnen
- er alternerend 2 rijstroken zijn
- er regelmatig doorsteken zijn
-
Een dubbel ´tunnellende´ |1 || 1|weg zonder enige mogelijkheid uit te wijken of in te halen (ook te zachte berm), ook geen pechstrook.
Hebben ze in Zweden geleerd.
Alleen vergeten ze er dan wel bij te zeggen dat
- dergelijke wegen daar wel breed genoeg zijn om er desnoods nog langs te kunnen
- er alternerend 2 rijstroken zijn
- er regelmatig doorsteken zijn
Dus hebben ze niets geleerd.
Die 2+1 alternerend inhalen bestaan al heel lang in Duitsland, toen ik in 1973 aankwam lagen ze er al.
De 2 vakken veilig inhalen altijd als er een helling bergop was, bergaf was 1 vak ttz camions haalden daar vlot 95 kmh en de kruissnelheid vd verkeersstroom voldoende.
-
Dat is toch simpel, als je begint te kantelen moet je eruit springen (rode pijl). :-[ :-[ :-[
::) Euh, dan zijn ze goed bezig. Dat moet je dan vooral doen langs DIE kant. Dan lig je eronder. :D
En wanneer je je gordel draagt kom je dan nog eens te laat ook. ;D