In plaats dat men daar een 2+1/1+2 alternerend inhalen van gemaakt had met afwisselend volle lijn, plaats is er in overvloed, neen het moest zoiets worden van de kassa-kassa planning.
Een dubbel ´tunnellende´ |1 || 1|weg zonder enige mogelijkheid uit te wijken of in te halen (ook te zachte berm), ook geen pechstrook.
Voor de rest beton genoeg, zelfs verticaal, en dit voor een zogezegd vlotte (90 kmh) omleidingsweg rond een centrum.
Ook een massa aan geluidswanden, maar dan wel redelijk ruwe ´lawaaierige´ beton leggen...
Dan kunnen ze om de x-jaren nog wat bijverdienen. Hulpdiensten, langzaam verkeer(traktor), of gewoon pech watisda ?
Vlot verkeer, veilige alternerende inhaalmogelijkheid, ook bij bochtige weg, watisda ?
Een studiebureau ? waarvoor dient dat ?
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Al van alternerend veilig inhalen gehoord ?
Of denkt die ingenieur dat voertuigbestuurders plots daar hersendood gaan inhalen ?
Kip toch alle 1+1 wegen vol verticale beton in het midden want dat is veiliger mr. betoningenieur, betonnen wanden kunnen ze niet negeren... Hersendood ?In de bochten is de scheidingsmuur veel hoger (ziet men in bovenste foto)
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Let op de data... tijd genoeg voor een degelijke planning... ook in samenspraak met hulpdiensten ?
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Planning page 15-16 met kaart:
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Maar was 3 jaar later klaar, of oorspronkelijk 6 jaar later... is al erger geweest.
En ze bouwen ... weer een tweevaksweg maar nog erger, onmogelijk in te halen of te keren of eenderwat voor hulpdiensten, dwz die weg is meer als 3 km of > 6 km omrijden om aan de andere kant te geraken. Of over die hoge muur ?
Vlaanderen is een rijk (drempel/verkeershinder) Gewest, het mag veel geld (blijven) kosten.
Zo gaat het ook veel vlotter en goedkoper, maar helemaal geen beton...
en natuurlijk ook geen bomen of palen om op te eindigen bij een on - geluk... :
http://www.dvr.de/presse/seminare/2119_5.htm
Vision Landstraße
Univ.-Prof. Dr.-Ing. Reinhold Maier
(Institut für Verkehrsplanung und Straßenverkehr, Dresden)
...
Überlandverbindung mit gesicherten Überholmöglichkeiten, Wildschutzzäunen und hindernisfreiem Seitenraum
B 54 bei Steinfurt
Das 2 + 1-System
http://de.wikipedia.org/wiki/Autobahn%C3%A4hnliche_Stra%C3%9Fe#2.2B1-System
Diese Straßen benötigen insgesamt nur drei Spuren, bieten aber dennoch einen guten Überholkomfort. Allerdings sind die Beschilderung und die Straßenmarkierung äußerst aufwendig, da jeder 2-1-Wechsel mehrfach angekündigt werden muss. Zudem muss diese aufwendige Straßenmarkierung insbesondere im Wechselbereich zwingend in einem guten Zustand gehalten werden.
Das System wurde geschaffen, um bei relativ wenig Landschaftsverbrauch einen guten Überholkomfort zu schaffen.
Inhaalcomfort dat woord bestaat niet in de Van Dale zeker.