Christophoros
Forumgemeenschap => Humor => Topic gestart door: jo op zaterdag 23 november 2013 - 11:30:52
-
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131123_00852922&_section=47235766&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-dg
-
Ongelooflijk, welke overbetaalde idioten zitten aan top van dat bedrijf en nemen zo'n maatregelen, of laten toe dat het gebeurd? Het probleem is structureel, met deze maatregel verandert er niets. De schijnbeweging door van 3 naar 2 'bedrijven' te gaan (Infrabe + NMBS, minus NMBS holding) zal ook geen aarde aan de dijk brengen.
PS: goed dat dit bij humor staat ....
-
Eigenlijk:
In 1980 reed ik sneller naar Oostenrijk (en terug) met mijn golfje 50 pk V max 143 km/u dan nu met mijn HDI 110 pk V max 187 km/u...
De treinen volgen de tendens van de 'veranderde' mobiliteitssnelheid.
-
Stamp die HDI dan maar eens flink op zijn staart, het kan nog wel. In 2010 reed ik met een C5 HDI 136 pk terug van bij Jozef, dat is pakweg 1000 km. Ik heb wel 's nachts gereden, maar was op zo'n 7,5 u thuis, rustpauzes inbegrepen. ;D
-
Stamp die HDI dan maar eens flink op zijn staart, het kan nog wel. In 2010 reed ik met een C5 HDI 136 pk terug van bij Jozef, dat is pakweg 1000 km. Ik heb wel 's nachts gereden, maar was op zo'n 7,5 u thuis, rustpauzes inbegrepen. ;D
Je zult nog wel eens zoveel gas geven, dat je je tenen verbrandt aan de motor! ;D
-
Stamp die HDI dan maar eens flink op zijn staart, het kan nog wel. In 2010 reed ik met een C5 HDI 136 pk terug van bij Jozef, dat is pakweg 1000 km. Ik heb wel 's nachts gereden, maar was op zo'n 7,5 u thuis, rustpauzes inbegrepen. ;D
Ik mocht stampen wat ik wou (mijn 307 HDI 1.6 SW 110 haalt gemakkelijk 190) maar met al dat verkeer en de 'baustellen' op de 'autobahn' heb ik er toch veel langer over gedaan vanuit Jozef en Leslie's prachtige 'heimat'' naar mijn 'heimat' in het pajottenland.(inderdaad, wel overdag)
Met mijn golfje D 1500 50 pk van 1979 met 3 man +bagage reed ik van Steeg-Lechtal naar mijn Pajottenland in minder dan 8 uur. (in de krokusvakantie). Probeer dat nu maar eens.
-
Mijn tenen heb ik nog niet verbrand door het gasgeven, iets wat trouwens makkelijk te vermijden is met cruise-control! ;D
Ik heb wel eens bijna mijn vingers verbrand met veel gas geven. Met een eerste auto die ik bezat, een Rover 416 Gsi 16V, heb ik dit eens voorgehad. Dit was een prachtig wagentje met de kwaliteit van een Honda (identiek aan een Honda Concerto indertijd). Toen ik op vakantie reed met een stevige caravan aan de trekhaak moest die 1600 cc stevig werken op de snelweg. Deze motor geen zeer vlot in de toeren en op alle hellingen op de snelweg kon ik makkelijk 100 km/u aanhouden, mijn typische kruissnelheid met een aanhanger (trouwens nu 20 jaar later is dat nog altijd zo).
Na een langere helling wou ik een nieuwe cassette nemen die ergens in de buurt van de handrem lag. Blijkbaar moet er daar ook één of andere bevestigingsbout van de knalpot in de buurt hebben gezeten, want er was één plek onder de handrem die gloeiend heet stond. Vroeger was me dit niet opgevallen, het grote vermogen dat ik vroeg, bij een relatief lage snelheid, moet minder koeling opgeleverd hebben waardoor de zaken wel erg warm werden! Op dat moment had die auto zo'n 30 000 km. Uiteindelijk heeft die wagen de kaap van de 300 000 km gerond zonder noemenswaardige problemen.
-
Stamp die HDI dan maar eens flink op zijn staart, het kan nog wel. In 2010 reed ik met een C5 HDI 136 pk terug van bij Jozef, dat is pakweg 1000 km. Ik heb wel 's nachts gereden, maar was op zo'n 7,5 u thuis, rustpauzes inbegrepen. ;D
Ik mocht stampen wat ik wou (mijn 307 HDI 1.6 SW 110 haalt gemakkelijk 190) maar met al dat verkeer en de 'baustellen' op de 'autobahn' heb ik er toch veel langer over gedaan vanuit Jozef en Leslie's prachtige 'heimat'' naar mijn 'heimat' in het pajottenland.(inderdaad, wel overdag)
Met mijn golfje D 1500 50 pk van 1979 met 3 man +bagage reed ik van Steeg-Lechtal naar mijn Pajottenland in minder dan 8 uur. (in de krokusvakantie). Probeer dat nu maar eens.
Die baustelles zijn inderdaad een ramp en kelderen je gemiddelde snelheid direct. Niet zelden zijn die dingen zo'n 15 km lang en om daar met zo'n 80 km/u door te rijden, dat duurt een eeuwigheid! Gelukkig zijn er stukken waar er nog stevig kan doorgereden worden. Maar je moet regelmatig richting 200 km/u en sneller om nog een deftig gemiddelde neer te zetten. Die C5 ging zo'n 210 km/u (met wind vanachter), in Beieren was ik daarmee 's nachts slechts een gemiddelde chauffeur. Met een andere wagen (BMW 320d) werd ik tussen Ingolstad en München ooit zeer vlot voorbij gestoken terwijl ik zelf zo'n 230 km/u reed, de eerste keer dat je zoiets ziet kan je dat moeilijk geloven. Ik weet nu dat dit perfect normaal is, 's nachts, in de driekhoek Ingolstad - Munchen - Stuttgart.
-
Misschien 's nachts. Ik hou niet van 's nachts te rijden. Te donker ;D
Ik lig liefst 's nachts in mijn bed (Ik heb 35 jaar onregelmatig werk gedaan en vele, vele nachten gewerkt. Nu ik het niet meer moet doe ik het niet meer als het niet nodig is)
-
Die C5 ging zo'n 210 km/u (met wind vanachter), in Beieren was ik daarmee 's nachts slechts een gemiddelde chauffeur. Met een andere wagen (BMW 320d) werd ik tussen Ingolstad en München ooit zeer vlot voorbij gestoken terwijl ik zelf zo'n 230 km/u reed, de eerste keer dat je zoiets ziet kan je dat moeilijk geloven. Ik weet nu dat dit perfect normaal is, 's nachts, in de driekhoek Ingolstad - Munchen - Stuttgart.
;D ;D ;D
Er was zo eens een toerist die, toen er zo eentje voorbijgesjeesd kwam, dacht dat hij zelf stilstond. Hij stapte uit, en sloeg natuurlijk op zijn smikkel. :D
-
Er was zo eens een toerist die, toen er zo eentje voorbijgesjeesd kwam, dacht dat hij zelf stilstond. Hij stapte uit, en sloeg natuurlijk op zijn smikkel. :D
Nen Ollander?
-
Ik weet nu dat dit perfect normaal is, 's nachts, in de driekhoek Ingolstad - Munchen - Stuttgart.
A9. Heeft ook heel brede rechte stukken (tot 4 rijstroken dacht ik). Ik ben ook langs daar gereden richting Schönau.
-
Misschien 's nachts. Ik hou niet van 's nachts te rijden. Te donker ;D
Ik lig liefst 's nachts in mijn bed (Ik heb 35 jaar onregelmatig werk gedaan en vele, vele nachten gewerkt. Nu ik het niet meer moet doe ik het niet meer als het niet nodig is)
Ik heb een soortgelijke redenering. Ik heb eerst 6 jaar gependeld tussen Pulle en Brussel, elke dag file. Nu ik in Mechelen woon zijn de verplaatsingen al stukken kleiner geworden, maar de meeste ritten zijn in file of fel vertraagd. Als ik dan eens op vakantie ga wil ik graag een lege snelweg waar ik goed kan doorrijden.
Het is trouwens iets dat ik niet lichtzinnig doe. Vooreerst ben ik iemand die heel weinig slaap nodig heeft, al meer dan 10 jaar kom ik met 4 u slaap in de week en 6 u in het weekend meer dan toe! Als ik een lange rit 's nacht ga rijden dan pas ik me al enkele dagen voordien aan. Ik zorg voor meer nachtrust als gewoonlijk. De dag voor ik vertrek is alles klaar zodat ik wat kan relaxen, eventueel een klein middagdutje.
Tijdens de rit zorg ik voor een licht muziekje, niet te warm in de auto, en dan heerlijk cruisen. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid ga ik onmiddellijk aan de kant. Ik herken die dan ook onmiddellijk, licht prikkende ogen is het eerste signaal. Het is ook altijd opletten geblazen bij het eerste schemer, meestal zet ik me dan aan de kant voor een ontbijt. Dit lukt altijd prima en na één langere nacht ter plaatse voel ik er niks meer van.
-
Nen Ollander?
Neen, voor de Ollanders is er op elke Raststätte een gratis standje. Er hangt een bordje boven: "Luft - Wasser". ;)
-
Vooreerst ben ik iemand die heel weinig slaap nodig heeft, al meer dan 10 jaar kom ik met 4 u slaap in de week en 6 u in het weekend meer dan toe!
Beter dan onze Angie (Angela Merkel), die slaapt 5 uur per etmaal.
-
Om wakker te blijven zijn er allerlei middeltjes te koop maar het simpelste vergeten de meeste, of kennen het niet;
Water drinken, elke 10 minuten-kwartier een flinke slok.
-
Om wakker te blijven zijn er allerlei middeltjes te koop maar het simpelste vergeten de meeste, of kennen het niet;
Water drinken, elke 10 minuten-kwartier een flinke slok.
Dit werkt inderdaad zeer goed! Waarschijnlijk heeft het te maken met uitdroging in de auto. Als de airco aanstaat is de lucht zeer droog zodat je veel water zal verliezen. Dehydratie maakt je minder alert, water drinken zal dus zeker helpen. Bij mij werkt het bruisend water het beste. Ik leg dan altijd een flesje klaar in de wagen, maar dit dient enkel om bij tekenen van vermoeidheid veilig op de volgende parking te geraken en daar ff een dutje te doen.
-
Je gaat die vermoeidheid tegen door op voorhand water te drinken.
Ik drink altijd in de wagen, zelfs bij het dagelijks fileflirten. :-*
-
Om wakker te blijven zijn er allerlei middeltjes te koop maar het simpelste vergeten de meeste, of kennen het niet;
Water drinken, elke 10 minuten-kwartier een flinke slok.
Moet je sowieso al vaker eens stoppen...
-
Beter dan onze Angie (Angela Merkel), die slaapt 5 uur per etmaal.
Een totaal ander zicht op hetgeen ze 'een schoonheidsslaapje' noemen. ;D ;D ;D
-
Een totaal ander zicht op hetgeen ze 'een schoonheidsslaapje' noemen. ;D ;D ;D
Een schoonheidsslaapje? Naar het schijnt is dit zowat het ergste wat een man kan overkomen: dromen dat hij naast Claudia Schiffer slaapt en wakker worden naast onze Angie. ;D
Stout, hé...
-
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140217_00985107&_section=47235766&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-dg
-
Alléé, de miljarden die geïnvesteerd zijn om op de lijnen hogere snelheden toe te laten, nieuw materieel voor hogere snelheid te kopen, gaan eindelijk hun geld opbrengen...
Zet maar nieuwe CEO's aan de top die de kloten (sorry, voor mijn taalgebruik, maar het is hier écht van toepassing) verstand hebben van het hele specifieke gebeuren dat de spoorweg is, en dan maar stompzinnige maatregelen doordrukken die totaal voorbij gaan aan wat er structureel verkeerd is.
Hun 'zever' over de Noord-Zuid-verbinding... Voor de reorganisatie van 1984 (Wie was er toen minister van verkeer? Ik weet het niet meer, maar zijn zoon heet Alexander denk ik, Alzheimer, weet je...) reden er méér treinen door de N-Z-verbinding dan nu.
-
Hun 'zever' over de Noord-Zuid-verbinding... Voor de reorganisatie van 1984 (Wie was er toen minister van verkeer? Ik weet het niet meer, maar zijn zoon heet Alexander denk ik, Alzheimer, weet je...) reden er méér treinen door de N-Z-verbinding dan nu.
Maar je moet toch toegeven, Walter, dat het ook nu in Brussel-Centraal, met slechts 6 sporen, een ware heksenketel is.
Gezien de sporen in een bocht liggen, hebben ze er meestal 3 medewerkers nodig om de treinbegeleider duidelijk te maken dat de deuren kunnen gesloten worden en er niemand tussen het perron en de trein beland is.
De treinbegeleiders hebben er zelfs minder tijd dan elders om op de trein te springen nadat ze met hun sleutel in dat kastje gedraaid hebben om het vertrek toe te staan (sorry dat de technische benaming van die handeling me even ontgaat). Ik heb er meermaals een trein zonder de treinbegeleider zien vertrekken.
Ik denk dat ik het daar in het seinhuis niet lang zou volhouden.
-
Alléé, de miljarden die geïnvesteerd zijn om op de lijnen hogere snelheden toe te laten, nieuw materieel voor hogere snelheid te kopen, gaan eindelijk hun geld opbrengen...
Zeker, na het Fyra fiasco is de bezetting van de Thalys naar 'Olland stukken beter ... hoe zou dat komen ?
-
Maar je moet toch toegeven, Walter, dat het ook nu in Brussel-Centraal, met slechts 6 sporen, een ware heksenketel is.
Gezien de sporen in een bocht liggen, hebben ze er meestal 3 medewerkers nodig om de treinbegeleider duidelijk te maken dat de deuren kunnen gesloten worden en er niemand tussen het perron en de trein beland is.
De treinbegeleiders hebben er zelfs minder tijd dan elders om op de trein te springen nadat ze met hun sleutel in dat kastje gedraaid hebben om het vertrek toe te staan (sorry dat de technische benaming van die handeling me even ontgaat). Ik heb er meermaals een trein zonder de treinbegeleider zien vertrekken.
Dat is zo, zes sporen zijn te weinig, 12 sporen zijn nodig. Sinds het invoeren van het computergestuurd seinhuis is de capaciteit van de gehele N-Z-verbinding verminderd. Raar, maar waar, met het oude 'all-relais-seinhuis' kon een betere doorstroming bereikt worden dan nu. Wel met een hoop meer personeel in het seinhuis.(...)
-
Wel met een hoop meer personeel in het seinhuis.(...)
Ja, dat ken ik nog van toen ik als kind met mijn grootvader meeging. Die was seingever in het "Leives kabin twië" (Leuven).
Ene heb ik er niet veel meer zien doen dan een taart gaan kopen, en een andere die taart snijden. Tot ze dan tijdens het gezellig etentje plots de claxon hoorden van een locomotief waarvan de bestuurder het wachten beu was; dan was het van "Godver...". ;D
-
Ha, da was dus uw grootvader. >:(
-
Ha, da was dus uw grootvader. >:(
Die had al omgeroepen dat de trein het station binnenreed terwijl het signaal nog op rood stond... ;D