Misschien 's nachts. Ik hou niet van 's nachts te rijden. Te donker 
Ik lig liefst 's nachts in mijn bed (Ik heb 35 jaar onregelmatig werk gedaan en vele, vele nachten gewerkt. Nu ik het niet meer moet doe ik het niet meer als het niet nodig is)
Ik heb een soortgelijke redenering. Ik heb eerst 6 jaar gependeld tussen Pulle en Brussel, elke dag file. Nu ik in Mechelen woon zijn de verplaatsingen al stukken kleiner geworden, maar de meeste ritten zijn in file of fel vertraagd. Als ik dan eens op vakantie ga wil ik graag een lege snelweg waar ik goed kan doorrijden.
Het is trouwens iets dat ik niet lichtzinnig doe. Vooreerst ben ik iemand die heel weinig slaap nodig heeft, al meer dan 10 jaar kom ik met 4 u slaap in de week en 6 u in het weekend meer dan toe! Als ik een lange rit 's nacht ga rijden dan pas ik me al enkele dagen voordien aan. Ik zorg voor meer nachtrust als gewoonlijk. De dag voor ik vertrek is alles klaar zodat ik wat kan relaxen, eventueel een klein middagdutje.
Tijdens de rit zorg ik voor een licht muziekje, niet te warm in de auto, en dan heerlijk cruisen. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid ga ik onmiddellijk aan de kant. Ik herken die dan ook onmiddellijk, licht prikkende ogen is het eerste signaal. Het is ook altijd opletten geblazen bij het eerste schemer, meestal zet ik me dan aan de kant voor een ontbijt. Dit lukt altijd prima en na één langere nacht ter plaatse voel ik er niks meer van.