Christophoros

Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: Rafael op vrijdag 20 juni 2014 - 15:12:10

Titel: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: Rafael op vrijdag 20 juni 2014 - 15:12:10
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: Michel op vrijdag 20 juni 2014 - 18:05:51
Als je zoiets ziet zou een minimumsnelheid van 100 kmh (voor personenwagens zonder sleep) op de snelweg niet slecht zijn.

Of het helpt is wat anders, want op Art 10.1.1 en 10.2 controleert men ook niet...
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: VC op zaterdag 21 juni 2014 - 03:48:02
Ik stel mij dan altijd de vraag ; wat is er voorafgaande gebeurd? ... want dat staat natuurlijk niet op het filmpje.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: Rafael op zaterdag 21 juni 2014 - 08:36:42
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jo op zaterdag 21 juni 2014 - 11:08:06
triestig, zulk gespuis kom je spijtig genoeg bijna dagelijks tegen.
Wat er voorafgaand gebeurd is? Soms is het genoeg dat je ze gaat inhalen.
Voor mij mag de minimum snelheid voor personenwagens minstens op 90/uur gezet worden, durf je dat niet rijden rij je maar binnendoor
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jozef op zaterdag 21 juni 2014 - 14:00:06
Ik zie hier enkel maar de zoveelste vrachtwagenbestuurder in die voor groot gevaar zorgt wegens veel te weinig afstand, en een bestuurder van een personenwagen die hem dat nog zachtjes tracht duidelijk te maken.

Meer dan bedroevend is de commentaar van sommigen die zelfs beweren dat ze de personenwagen zouden aangereden hebben.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jo op zaterdag 21 juni 2014 - 14:05:52
Als jij graag ongevallen veroorzaakt door op je rem te gaan staan om hem eens een lesje te leren, om de mislukte flik uit te hangen, ben je echt geen haar beter.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: bert.covens op zaterdag 21 juni 2014 - 16:15:50
Ik zie hier enkel maar de zoveelste vrachtwagenbestuurder in die voor groot gevaar zorgt wegens veel te weinig afstand, en een bestuurder van een personenwagen die hem dat nog zachtjes tracht duidelijk te maken.

Dan raad ik je aan om 's even terug te kijken.

De bestuurder van die VW Touran rijdt storend traag (amper 90 op een lege autosnelweg !), en als de vrachtwagenchauffeur hem wil inhalen gaat hij mee naar links om hem dat hardhandig te beletten.  Dus wat die bestuurder van die VW Touran bezielt, Joost mag 't weten.  Maar een verstandige chauffeur, kan ik hem hoegenaamd niet noemen.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jozef op zaterdag 21 juni 2014 - 22:57:32
Als jij graag ongevallen veroorzaakt door op je rem te gaan staan om hem eens een lesje te leren, om de mislukte flik uit te hangen, ben je echt geen haar beter.

Dat heeft niets met een mislukte flik te maken.

Vrachtwagenbestuurders die, als lafaards met zo een zwaar gevaarte, veel te weinig afstand te houden en aldus extreem agressief en gevaarlijk rijden, verstaan meestal geen signalen zoals de vier richtingsaanwijzers. Alleen stevig remmen en terug optrekken zorgt ervoor dat ze vertragen en er aldus (alvast toch tijdelijk) een voldoende afstand ontstaat. Tenzij ze hun vrachtwagen op zijn kant leggen, dan is het probleem definitief opgelost (helaas niet voor de achterliggers).

Wat, onnodig remmen? Heb jij dan die olifant niet gezien die de autosnelweg overstak?
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jozef op zaterdag 21 juni 2014 - 23:02:08
De bestuurder van die VW Touran rijdt storend traag (amper 90 op een lege autosnelweg !)

Maar liefst bijna 29% meer dus dan de minimumsnelheid van 70 km/h.

Citaat
en als de vrachtwagenchauffeur hem wil inhalen gaat hij mee naar links om hem dat hardhandig te beletten.

Dat is wat je uitlokt als je al een hele tijd met een vrachtwagen veel te dicht achter een personenwagen rijdt.

Trouwens, als die personenwagen tegen 90 km/h rijdt, mag die vrachtwagenbestuurder hem hoegenaamd niet inhalen, want dan begaat hij twee overtredingen: sneller dan 90 km/h en niet op zeer korte tijd inhalen. Hij moet dus netjes op voldoende afstand achter die personenwagen blijven.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jo op zaterdag 21 juni 2014 - 23:22:40
Dan zal dien auto wel trager gereden hebben want tegenwoordig gaat een vrachtwagen geen +90 en zeker niet bergop zoals daar
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: bert.covens op zondag 22 juni 2014 - 07:45:09
Dat is wat je uitlokt als je al een hele tijd met een vrachtwagen veel te dicht achter een personenwagen rijdt.

Als hij niet harder durft rijden dan nauweljks 90 op een autosnelweg, blijft hij er beter weg.  En daarbij: als ik ik last zou hebben van een bumperklever, zou ik begot blij zijn, als hij me inhaalt.  De manier waarop de bestuurder van die VW Touran dat hardhandig gaat proberen te beletten, maakt hem mentaal niet geschikt om een auto te besturen.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: bert.covens op zondag 22 juni 2014 - 07:58:44
Dat is wat je uitlokt als je al een hele tijd met een vrachtwagen veel te dicht achter een personenwagen rijdt.

ALS hij last  heeft van een bumperklevende vrachtwagen, is zijn reactie sowieso wel helemààl van de pot gerukt.  Dan had hij die vrachtwagenchauffeur toch gewoon de kans kunnen geven hem in te halen.  Maar neen, hij gaat de mislukte flik spelen en hanteert Middeleeuwse principes: oog om oog, tand om tand.  En hij gaat het inhalen ff hardhandig proberen te beletten.  Dat maakt hem mentaal totaal niet geschikt om überhaupt een auto te besturen.

Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jozef op zondag 22 juni 2014 - 09:48:49
Als hij niet harder durft rijden dan nauweljks 90 op een autosnelweg, blijft hij er beter weg.  En daarbij: als ik ik last zou hebben van een bumperklever, zou ik begot blij zijn, als hij me inhaalt.  De manier waarop de bestuurder van die VW Touran dat hardhandig gaat proberen te beletten, maakt hem mentaal niet geschikt om een auto te besturen.

Alleszins is een beroepschauffeur die met zo een gevaarte veel te kort achter een personenwagen blijft rijden, niet alleen mentaal ongeschikt om een motorvoertuig te besturen, maar bovendien nog een zware misdadiger.

De bestuurder van de personenwagen daarentegen heeft alvast de verdienste om te beletten dat de vrachtwagenbestuurder kilometerslang de achterliggers gaat hinderen.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jo op zondag 22 juni 2014 - 12:44:22
Ik denk dat jij iets overgehouden hebt aan jouw ongeval met die vrachtwagen want zulke dingen zou jij verleden jaar niet geschreven hebben.
In dezelfde categorie, als jouw gedachte,  heeft men pas levenslang uitgesproken http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opmerkelijk/article/detail/3676138/2014/06/21/Jury-acht-vrouw-die-stopte-voor-eendjes-schuldig-aan-doodslag.dhtml
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: Michel op zondag 22 juni 2014 - 12:50:17
Dan zal dien auto wel trager gereden hebben want tegenwoordig gaat een vrachtwagen geen +90 en zeker niet bergop zoals daar

Ik dacht dat begrenzers pakweg echte 86 kmh-89 kmh toelaten afhankelijk van de omtrek van de aangedreven banden (tempomaat aan wslk maar 85 kmh ?).
bvb Duitse #vrachtwagenchauffeur# waar officieel 80 kmh geldt op de snelweg, maar blijkbaar + 10 % getolereerd wordt:
op de meeste EU-snelwegen is het sowieso 80 kmh officieel...

Citaat
http://www.gutefrage.net/frage/wie-schnell-duerfen-lkw-s-auf-deutschen-autobahnen-eigentlich-fahren

Meine Antwort # als Kraftfahrer # : Generell gilt für LKW auf deutschen Autobahnen Tempo 80 . Jeder deutsche LKW hat einen Begrenzer drin , welcher max. bei 89 KM/h abregelt . Diese maximal 89 KM/h werden von der Polizei toleriert . Bei meinem Fahrzeug ist mit Tempomat bei 85 KM/h Feierabend . Ich kann , wenn ich den Tempomat rausnehme max. auch nur 89 KM/h fahren . Diese 89 KM/h sind aber echte , geeichte 89KM/h . Das kann bei einem PKW nach Tacho durchaus 95-100 KM/h bedeuten . Sicher ist es möglich diesen Begrenzer zu manipulieren . Das kann aber sehr teuer werden wenn man erwischt wird . Die ausländischen LKW sind oft nicht begrenzt obwohl sich mittlerweile auch diese Fahrer in den meisten Fällen an die Geschwindigkeit halten ( Ausnahmen bestätigen die Regel ) .

Die provocerende auto overtreedt qua snelheid duidelijk 10.1.1 en 10.2, en ook nog andere overtredingen tegen voorrang en inhalen.

Mijn snelheidsmeter van de Skoda toont 92 kmh aan bij echte 86 kmh, de oude BMW zelfs 94 kmh (en beide hebben quasi nieuwe banden).
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: bert.covens op zondag 22 juni 2014 - 14:21:35
Alleszins is een beroepschauffeur die met zo een gevaarte veel te kort achter een personenwagen blijft rijden, niet alleen mentaal ongeschikt om een motorvoertuig te besturen, maar bovendien nog een zware misdadiger.

Neen, geenszins.  Hij wil z'n voorligger gewoon inhalen, net om dat te voorkomen.  Maar de voorligger gaat hem dat dan als een mislukte flik hardhandig proberen te beletten, de dwaas.

De bestuurder van de personenwagen daarentegen heeft alvast de verdienste om te beletten dat de vrachtwagenbestuurder kilometerslang de achterliggers gaat hinderen.

Heeft geen enkele verdienste inzake verkeersveiligheid, nog wel dik in tegendeel.  En is derhalve een levensgevaarlijke verkeerscrimineel.  En de enige die hier schuld treft.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jo op zondag 22 juni 2014 - 14:35:47
Michel al onze vrachtwagens worden bij DAF dealer afgesteld op 89/uur.
moest er een chauffeur een tukje weten om het aan te passen staat hij het volgende onderhoud garantie terug op 89.
Om de zoveel tacho ijking, nee zijn echt indianenverhalen, pakweg 1 op de 100000 die zijn vrachtwagen sneller kan doen lopen.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jozef op zondag 22 juni 2014 - 19:34:04
Alleszins is een beroepschauffeur die met zo een gevaarte veel te kort achter een personenwagen blijft rijden, niet alleen mentaal ongeschikt om een motorvoertuig te besturen, maar bovendien nog een zware misdadiger.

Neen, geenszins.  Hij wil z'n voorligger gewoon inhalen, net om dat te voorkomen.  Maar de voorligger gaat hem dat dan als een mislukte flik hardhandig proberen te beletten, de dwaas.

Je kunt ook op voldoende afstand achter een voorligger blijven.

Want wat doet de vrachtwagenbestuurder, die amper sneller kan dan het voertuig dat hij wil inhalen? Alvorens uit te wijken, hangt hij onvermijdelijk al een tijdje te dicht achter die voorligger. En zodra hij hem ingehaald heeft en terug naar rechts gaat, zorgt hij nog maar eens voor onvoldoende afstand tussen hem en het ingehaalde voertuig.

Niet aanzienlijk sneller kunnen rijden dan een voorligger = er achter blijven op voldoende afstand. Daar zijn geen uitzonderingen op voor vrachtwagenbestuurders.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jo op zondag 22 juni 2014 - 19:52:14
Het is anders wel duidelijk dat die voorligger geen constante snelheid aanhoud, zomaar te stellen dat.... je weet niet wat er hiervoor gebeurde, misschien reed dat VW geval amper 70 .
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: bert.covens op zondag 22 juni 2014 - 20:03:25
Je kunt ook op voldoende afstand achter een voorligger blijven.

Als die VW Touran bestuurder niet voortdurend de paljas uithangt door storend traag te rijden, en vervolgens telkens onnodig op de rem te gaan staan, uiteraard wel ja.

Want wat doet de vrachtwagenbestuurder, die amper sneller kan dan het voertuig dat hij wil inhalen? Alvorens uit te wijken, hangt hij onvermijdelijk al een tijdje te dicht achter die voorligger. En zodra hij hem ingehaald heeft en terug naar rechts gaat, zorgt hij nog maar eens voor onvoldoende afstand tussen hem en het ingehaalde voertuig.

Neen, daar zorgt die VW Touran bestuurder zélf voor door telkenmale de mislukte flik uit te hangen en onnodig op z'n rem te gaan staan.  Hij rijgt de capriolen en levensgevaarlijke verkeersinbreuken aan elkaar, en is duidelijk onbekwaam een auto te besturen.  Regelrecht krapul is het.

Enneuh: op 10.1.1 en 10.2, op de voorrangsregels, en de regels mbt ingehaald worden, zijn evenmin uitzonderingen.  Dus ook niet voor mislukte flikken in een VW Touran.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jozef op zondag 22 juni 2014 - 20:40:26
Het is anders wel duidelijk dat die voorligger geen constante snelheid aanhoud, zomaar te stellen dat.... je weet niet wat er hiervoor gebeurde, misschien reed dat VW geval amper 70 .

Ik ga voort op antwoord #7, waarin Bert stelt dat de VW Touran tegen 90 km/h rijdt. Als dat zo is, moet de vrachtwagenbestuurder er achter blijven, en niet proberen om tegen 91 km/h in te halen.

Wat voorafgegaan is, weten we inderdaad niet. De vrachtwagenbestuurder kan het minstens even goed uitgehangen hebben als de VW-bestuurder.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: bert.covens op zondag 22 juni 2014 - 21:12:59
Ik ga voort op antwoord #7, waarin Bert stelt dat de VW Touran tegen 90 km/h rijdt. Als dat zo is, moet de vrachtwagenbestuurder er achter blijven, en niet proberen om tegen 91 km/h in te halen.

Als je me citeert, gelieve het dan wel volledig te doen.  Ik heb daar geschreven: tegen amper 90. 

Wat voorafgegaan is, weten we inderdaad niet. De vrachtwagenbestuurder kan het minstens even goed uitgehangen hebben als de VW-bestuurder.

Dat weten we niet.  Wat je hier schrijft, is dan ook niks meer dan een louter (en in deze ongefundeerd) vooroordeel jegens die vrachtwagenchauffeur.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jozef op zondag 22 juni 2014 - 21:24:58
Als je me citeert, gelieve het dan wel volledig te doen.  Ik heb daar geschreven: tegen amper 90.

Van Dale: amper: ternauwernood, maar net.

Dus: 90 km/h.

Citaat
Wat voorafgegaan is, weten we inderdaad niet. De vrachtwagenbestuurder kan het minstens even goed uitgehangen hebben als de VW-bestuurder.

Dat weten we niet.  Wat je hier schrijft, is dan ook niks meer dan een louter (en in deze ongefundeerd) vooroordeel jegens die vrachtwagenchauffeur.

Geen vooroordeel, maar een sterk vermoeden, gefundeerd door overtalrijke ervaringen met vrachtwagenbestuurders.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: Michel op zondag 22 juni 2014 - 23:38:58
Michel al onze vrachtwagens worden bij DAF dealer afgesteld op 89/uur.
moest er een chauffeur een tukje weten om het aan te passen staat hij het volgende onderhoud garantie terug op 89.
Om de zoveel tacho ijking, nee zijn echt indianenverhalen, pakweg 1 op de 100000 die zijn vrachtwagen sneller kan doen lopen.

89 kmh, dat dacht ik ook.

Dan rijdt die provocerende auto eens tegen een dikke 80 kmh (plots afremmend dan) en meestal tussen 86 kmh en pakweg 100 kmh als hij plots versnelt, bvb vanaf sec 55 dan laat hij zich weer inhalen maar verhinderd steeds dat de camion kan inhalen.
Kan men duidelijk zien, de vrachtwagen probeert gewoon tegen de begrenzer aan te rijden.

Zoals ik al zei, een resem provocerende overtredingen, ook voorrangsnegatie en-of versnellen tijdens het ingehaald worden, daarbij kan hij gewoon aan + 90 kmh van de vrachtwagen wegrijden.


Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: KV op zondag 22 juni 2014 - 23:39:21
In elk geval ben je niet goed snik als je dergelijke capriolen uithaalt vlak voor een vrachtwagen. En  *zou* de vrachtwagen eerder ontoelaatbare dingen gedaan hebben, dan ben je nog gekker om dit te gaan doen want wie weet hoe reageert hij dan ...
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jozef op maandag 23 juni 2014 - 15:49:14
En  *zou* de vrachtwagen eerder ontoelaatbare dingen gedaan hebben, dan ben je nog gekker om dit te gaan doen want wie weet hoe reageert hij dan ...

Daar zeg je wat.

Een collega had destijds ook miserie met een vrachtwagen. Op de autosnelweg kon de vrachtwagenbestuurder zijn agressie onvoldoende naar zijn zin botvieren. Dus reed hij op het einde van de autosnelweg de auto van mijn collega maar moedwillig achteraan aan. Toen mijn collega uitstapte, is hij dan ook nog moeten gaan lopen, want fysiek geweld leek voor die vrachtwagenbestuurder het aangewezen middel te zijn om een conflict op te lossen.

De flikken moesten niet twijfelen wie ze ter plaatse konden verhoren en wie even mee naar het bureau mocht.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jo op maandag 23 juni 2014 - 17:11:40
Je hoort in dit filmpje duidelijk dat die kerel over z'n toeren is, hij begint zowaar te fluiten, kokend zal die dus wel zijn.  ??? ::) :-X
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jozef op maandag 23 juni 2014 - 18:07:18
Je hoort in dit filmpje duidelijk dat die kerel over z'n toeren is, hij begint zowaar te fluiten, kokend zal die dus wel zijn.  ??? ::) :-X

Inderdaad, net een fluitketel. Misschien is even later zijn deksel wel tegen het dak van zijn cabine gevlogen.

Sommige vrachtwagenbestuurders hebben daar niet veel voor nodig. Terwijl ze zich als professionelen in alle omstandigheden zouden moeten kunnen beheersen.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jo op maandag 23 juni 2014 - 20:29:43
Sommige niet andere weer wel, welk deze is hebben we beide het raden naar maar ik neig naar wel.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: sniper op maandag 23 juni 2014 - 20:32:28
ik vind dat hij nog goed zijn best doet om een beetje afstand te ouden
de enige keer dat het echt dicht is, is omdat de andere in de ankers gaat
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jozef op dinsdag 24 juni 2014 - 03:46:02
ik vind dat hij nog goed zijn best doet om een beetje afstand te ouden

Inderdaad, een beetje, maar wel veel te weinig.

Onlangs deed ik mijn best om tegen slechts 140 km/h maar een beetje sneller te rijden dan de toegestane 100 km/h. Maar de camera had er geen begrip voor.

Citaat
de enige keer dat het echt dicht is, is omdat de andere in de ankers gaat

En die remt dan gelukkig nog heel langzaam af.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: Inazuma op dinsdag 24 juni 2014 - 20:32:32
Maandag ook zo'n geïrriteerde 40 tonner achter mijn gat - en wat landbouwgerief voor mij ...

Tja, ik rij er niet voorbij als dat niet veilig kan ... en met maar 68 pk hou ik enige marge  ;D
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jozef op woensdag 25 juni 2014 - 10:08:37
Maandag ook zo'n geïrriteerde 40 tonner achter mijn gat - en wat landbouwgerief voor mij ...

Voilà. Als jij dat landbouwgerief niet volkomen veilig kunt inhalen, waarom moet die bestuurder van die 40-tonner dan zo kort achter jou komen rijden? Zodoende belet hij een achterligger die toch wil inhalen om in een eerste fase al even gemakkelijk te kunnen invoegen tussen hem en de wagen van Inazuma.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jo op woensdag 25 juni 2014 - 16:27:59
Dat is je reinste zever, als die achter de vrachtwagen niet zeker weet of hij het veilig kan moet hij er ook maar achter blijven en niet als een rasechte egoist zich in elk gaatje beginnen te proppen.
Titel: Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
Bericht door: jozef op woensdag 25 juni 2014 - 18:57:49
Dat is je reinste zever, als die achter de vrachtwagen niet zeker weet of hij het veilig kan moet hij er ook maar achter blijven en niet als een rasechte egoist zich in elk gaatje beginnen te proppen.

Dus: "Als ik met mijn vrachtwagen niet kan inhalen, dan mogen anderen achter mij met een personenwagen ook niet inhalen".

Dát is pas je reinste typische zever van Belgische egoïstische asociale vrachtwagenbestuurders.

In Duitsland ben je zelfs verplicht om voldoende ruimte te laten voor een achterligger die wil invoegen bij het in verschillende keren inhalen. Daar ziet de wetgever zo iemand dus hoegenaamd niet als een rasechte egoïst.

Blij dat ik weg ben uit die Belgische rotmentaliteit!