Auteur Topic: BIVV  (gelezen 2693 keer)

Offline mazda

• Meer dan expert
BIVV
« Gepost op: maandag 23 februari 2009 - 22:32:26 »
Het BIVV geeft 4 boekjes uit als leidraad voor de fietser in het Hoofdstedelijk Gewest in samenwerking met de minister van mobiliteit Pascal Smet.

Alle situaties die kunnen voorkomen staan in die 4 boekjes duidelijk beschreven en alle conflictsituaties zijn volledig weggewerkt door de wegbeheerders.
- fietsers en beperkt éénrichtingsverkeer
- fietsmarkeringen
-ongevallen met fietsers
-fietsers en openbaar vervoer

WAAROM KAN DIT NIET BIJ ONS IN HET VLAAMS GEWEST WAAR DAGELIJKS MASSA'S MENSEN GEBRUIK MAKEN VAN DE FIETS ALS VERPLAATSINGSMIDDEL?

Of heeft het BIVV schrik om een leidraad voor fietsers uit geven voor het Vlaams Gewest omdat de fietser pas dan in zijn ongeluk zou lopen-rijden, gezien de fantasie die sommige wegbeheerders gebruiken bij de aanleg van fietsvoorzieningen?

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: BIVV
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 24 februari 2009 - 00:52:47 »
Ik zie regelmatig juist de mensen die een fluovest aan hebben de grootste stommiteiten uithalen in het verkeer. Bijvoorbeeld, moeder die aan de buitenkant fietst, fietser die niet het verkeer om zich heen in de gaten houdt omdat die zich veilig waant met zijn/haar vestje enz.
Dat vind ik dan ook het gevaar van dit soort adviezen, een vals veiligheidsgevoel en de gedachte dat je goed bezig bent, enkel omdat je wat voorschriftjes volgt.
Een goede kennis van de regels, een goed boerenverstand en een licht gevoel van onveiligheid zijn m.i. heel wat betere middelen om veilig te zijn in het verkeer.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 24 februari 2009 - 02:46:16 »
@ mazda:

Het BIVV is een instelling die moet verkondigen en aanprijzen wat bepaalde politici haar opleggen.

Zelfs iemand die slechts een basiscursus marketing gevolgd heeft, weet dat de campagnes van het BIVV het schoolvoorbeeld zijn van hoe het niet hoort.

Het enige waarin ze slaagt, is haar naam eer aan te doen: het is een Belgisch instituur voor de verkeersveilgiheid. Met andere woorden: het draagt geen bal bij aan de verkeersveiligheid.

Posting onder de uitsluitende verantwoordelijkheid van de auteur.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 24 februari 2009 - 09:26:55 »
BBB praat over een fluovest en stommiteiten maar daar gaat het in die boekjes helemaal niet over.
Het gaat voo
« Laatst bewerkt op: dinsdag 24 februari 2009 - 10:16:18 door mazda »

Offline Rudi

• Expert
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 24 februari 2009 - 10:40:30 »
@ Mazda : heb je een verwijzing naar deze publicaties. Op het BIVV.be zie ik vooralsnog niets, en bij het BHG en kabinet Smet ook niet. Bestaat deze publicatie alleen op papier? Of heb jij ze misschien in preview kunnen zien? B-dankt.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 24 februari 2009 - 10:59:56 »
@ Mazda : heb je een verwijzing naar deze publicaties. Op het BIVV.be zie ik vooralsnog niets, en bij het BHG en kabinet Smet ook niet. Bestaat deze publicatie alleen op papier? Of heb jij ze misschien in preview kunnen zien? B-dankt.

Hier zijn 4 boekjes of brochures in .pdf te openen, die zijn idd van 2007/2006 zoals Mazda schreef, zijn ze dat ?

Citaat van: Mazda
De brochures waarvan ik spreek vind je op de site van het BIVV onder weginfrastructuur
[color=blu
« Laatst bewerkt op: dinsdag 24 februari 2009 - 11:25:43 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 24 februari 2009 - 11:22:31 »
[quote author=mazda link=topic=1484.msg13
« Laatst bewerkt op: dinsdag 24 februari 2009 - 11:34:47 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 24 februari 2009 - 13:55:58 »

Hier
« Laatst bewerkt op: dinsdag 24 februari 2009 - 14:05:28 door mazda »

Offline Rudi

• Expert
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 24 februari 2009 - 15:19:34 »
@ M&M (Mazda en Michel). Dank voor de verwijzing. Ik verkeerde in de waan dat het nieuwe publicaties waren (lees 2009) en daarom dat ik niet veel vond. Op de site van het BIVV staan inderdaad heelwat brochures zodat het wat grasduinen werd. Saluutjes.