Klopt, maar voeg ter vervollediging nog wat inhalende vrachtwagens toe die de stroom helemaal platleggen. Het was een tijdje beter, maar tegenwoordig is het weer vaak prijs.
Euuhm, verklaar eens nader?
Vrachtwagens die een poging doen om niet te moeten stoppen voor een bende inkappers leggen de stroom vast?
Dus die vrachtwagens moeten tijdens de spits parkeren op de rechterrijstrook om de auto's die ook rechtdoor willen door te laten en een gat laten voor diegenen die de afrit willen nemen ofzo?
Het gaat hier nu even niet over de spits waarbij iedereen stilstaat, maar wel de periodes waarin het behoorlijk druk is, maar toch nog redelijk vlot verkeer mogelijk is (~90km/uur rechts, ~120km/uur links) tenzij het in de war gestuurd wordt door factoren die Wooter heeft aangegeven, en de factor die ik toegevoegd heb.
Op de E314 was het vroeger voor vrachtwagens expliciet verboden in te halen van Leuven tot afrit Wilsele. Op dat laatste punt gebeurde het regelmatig dat vrachtwagenchauffeurs zich op het linkerrijvak smeten en aan een slakkenkoers begonnen, waarschijnlijk om geen betere reden dan dat ze de achterkant van hun voorligger beugezien waren. Gevolg: een gefnuikte verkeersstroom: linkerrijvak vóór de inhalende slak over kilometers leeg, erachter kilometers chaos, harmonicafiles en spookstilstand. Ik heb er ooit een vrachtwagen zien 'inhalen' van Wilsele tot aan het tankstation in Gelrode; een afstand van 7 (zeven) kilometer alstublieft.
Door het algemeen inhaalverbod voor zwaar verkeer op tweevakssnelwegen was het een tijdje beter, maar nu begint deze factor terug op te duiken. Zo duidelijk ?