Auteur Topic: Overtreding vierde graad  (gelezen 8667 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Overtreding vierde graad
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 13 december 2006 - 20:25:18 »
Citaat van: e49Memling
20 jaar geleden in Duitsland had je wijken waar '30 km/u freiwillig' stond, en iedereen, hoewel niet verplicht, reed niet of nauwelijks sneller.
Hier in België 20 jaar later, op momenten dat het vol met kinderen loopt,(ik spreek niet daarbuiten) rijdt iedereen -als het even kan- een hoop te snel (en heel vaak ouders die hun kinderen komen ophalen of afzetten)

Dat klopt. Ik woon in een wijk zonder doorgaand verkeer. De meeste bewoners houden het al jaren op een redelijke snelheid. Nu is de hele wijk een zone 30 schoolomgeving geworden. En het zijn inderdaad de ouders die niet in de wijk wonen, en hun kinderen naar school brengen of komen ophalen, die als zotten door de wijk razen. Ze moeten op tijd aan de school zijn, op tijd terug op hun werk zijn, enz. Het enige wat ze niet kennen is op tijd vertrekken.

Enkele jaren geleden heeft er zo een laagvlieger één van mijn poezen doodgereden. Hij is dan nog gewoon doorgereden ook; het was mijn overbuurvrouw (ik was niet thuis) die het dier van de rijbaan geraapt heeft. Die poes liep nochtans altijd snel weg als er een auto aankwam; maar als er te snel gereden wordt, maakt zo een dier geen kans meer. Dergelijke bestuurders staan er gewoon niet bij stil hoeveel verdriet ze een medemens berokkenen door zijn geliefd huisdier dood te rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 13 december 2006 - 23:02:45 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 13 december 2006 - 23:27:43 »
Over beestjes doodrijden, zo heeft er ooit iemand de kat van m'n tante doodgereden, die zat bij haar langs de baan. De wagen week opzettelijk uit, over het fietspad, tot een stukje op haar grond, om het beest neer te maaien. Moest ik zo iemand zien, ik denk dat ik in alle staten ben om die persoon iets aan te doen.

Een aantal jaren geleden is er een proces geweest tegen een autobestuurder die moedwillig een kat op het voetpad doodgereden had, en die ze te stekken hadden. Ik herinner me dat hij een boete van 100.000- BEF gekregen heeft.

Het is toch onvoorstelbaar dat mensen er plezier kunnen in vinden om een dier dat zoveel vriendschap geeft, op zo een gruwelijke wijze te vermoorden.

Juist omdat ze zo kwetsbaar zijn in het verkeer, heb ik geen poes meer in huis gehaald, maar een hond. Het is de beste vriend die ik ooit in mijn leven gehad heb. O ja, hij is nog jong en haalt enorm veel kapoenenstreken uit (zo weten we dat hij gezond en gelukkig is). Maar zijn gedrag is altijd voorspelbaar, en ik weet dat hij mij zijn hele leven lang trouw zal blijven. Voor hem zou ik dan ook door een vuur gaan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 14 december 2006 - 00:52:16 »
Ik heb ook zo'n hond (alez hondje) rondlopen. Het was een 'package deal', de hond was van mijn vrouw (toenmalige vriendin)  ;D. Misschien omdat koppelverkoop in België verboden is dat ze het ons zo moeilijk hebben gemaakt om te trouwen  :).

Dat hondje is nu mijn beste vriend. Als ik van het werk kom moet ik 5 minuten met hem vechten, na het eten wil hij absoluut op mijn schoot zitten en rond 23:00 maakt hij me desnoods wakker voor zijn wandelingetje. Dit hondje is bovendien zeer intelligent, spreekt ondertussen drie talen: chinees, engels en nederlands :-). Vooral het woord vlees kent hij in deze drie talen zeer goed (rou, meat, vlees).
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 15 december 2006 - 13:49:58 »
Het was een 'package deal', de hond was van mijn vrouw (toenmalige vriendin)  ;D. Misschien omdat koppelverkoop in België verboden is dat ze het ons zo moeilijk hebben gemaakt om te trouwen  :).

;D ;D ;D

Citaat
Vooral het woord vlees kent hij in deze drie talen zeer goed (rou, meat, vlees).

Dat kent ons Boyke niet. Hij krijgt Royal Canin (Junior voor labradors) en na elke maaltijd een Eukanuba koekje. Verder tussendoor een Dentastick (voor zijn tandjes), een kauwbot en een gedroogd varkensoortje.

Maar als de vaatwasser ingeladen wordt en hij ziet zijn kans schoon, wil hij wel helpen met de borden al schoon te likken (en hij is nu al zo groot dat, als hij zijn voorpoten op de binnenkant van de geopende deur van de vaatwasser zet, de hele machine kantelt).

Offline Bert De Meyer

• Starter
  • *
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 15 december 2006 - 17:22:00 »

Belangstellenden kunnen gratis een Windows-programmaatje downloaden dat dit aantoont:

http://www.christophoros.be/software/bremsweg.zip

Opslaan, unzippen, en je kunt aan de slag (geen installatieprocedure).

:) Leuk! Bedankt!

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 15 december 2006 - 21:27:10 »
Citaat
Maar als de vaatwasser ingeladen wordt en hij ziet zijn kans schoon, wil hij wel helpen met de borden al schoon te likken (en hij is nu al zo groot dat, als hij zijn voorpoten op de binnenkant van de geopende deur van de vaatwasser zet, de hele machine kantelt).
Leuk, zo'n hond.  :)
Nu vraag ik me wel af ofdat de hond die borden wilt schoonlikken uit hulpvaardigheid of omwille van de voedselresten  ;D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #22 Gepost op: zaterdag 16 december 2006 - 00:23:19 »
Nu vraag ik me wel af ofdat de hond die borden wilt schoonlikken uit hulpvaardigheid of omwille van de voedselresten  ;D

Vandaag droeg mijn vrouw een emmer water en wilde hij die voor haar dragen. Om dat te vermijden, tilde mijn vrouw de emmer op tot hij zich ter hoogte van haar hoofd bevond. Dat was buiten de waard gerekend: de hond sprong op tegen de emmer, en mijn vrouw kreeg de hele inhoud over haar.  :D

Ze zijn toch zo lief ... ;D