Vandaag eens goed bekeken, en hoewel er op de rijbaan de woorden "BUS" en "TAXI" zijn geschilderd, staat er onder het bord C3 "uitgezonderd BUS". Als er op het volgende kruispunt dan een taxi in je linkerdeur steekt, wie is dan in fout? Volgens mij nog altijd de automobilist, want hoewel de taxichauffeur er niet mocht rijden, veroorzaakte hij het ongeval niet. Of wel?
Ik kan op streetview niet lezen wat er onder de C3 aan de rotonde staat.
Op de andere plaatsen staat er uitgezonderd bus + taxi .
Niet dat het veel uitmaakt , het is een ander deel van de openbare weg, jij verandert van richting.
Daarbij moet je voorrang verlenen aan de bestuurders op andere delen van de openbare weg die men gaat verlaten ...
Je zou kunnen proberen dat je totaal verrast werd in je verwachtingen, maar dat is geen garantie op succes.
De taxibestuurder stelt dan wel dat hij in de andere richting wel mag rijden, op het verdere deel ook, en dat ze hier blijkbaar de uitzondering voor taxi's op het bord zijn vergeten te zetten, terwijl het de bedoeling was om de weg voor te behouden voor bussen en taxi's (het staat er op de rijbaan ...)
In de andere richting lijken de B1 + D5 aan de rotonde me dan weer erg klein of zelfs te klein (<40cm) ...
Waar men ook gaat langs Belgische wegen, overal komt men wegwanbeheer tegen ...