Auteur Topic: 'k heb 't ook aan mijne rekker  (gelezen 2831 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
'k heb 't ook aan mijne rekker
« Gepost op: woensdag 13 juni 2012 - 09:12:47 »
Vannacht heb ik mijn echtgenote Greet moeten laten opnemen in het ziekenhuis.  Ze was vreselijk kortademig, kreeg bijna geen lucht meer.

Greet zou vannacht een tamelijk onrustige nacht hebben gekend. Zich een hoop zorgen liggen maken om de borstvoeding, mij, de kids, Bram die vrijdagavond zijn afscheidsreceptie viert van de kleuterschool, etc. Mede daardoor een verhoogde bloeddruk.

Ze is erg kortademig als ze geen zuurstof krijgt. Ze hebben al een CT-scan genomen vannacht. Daarop kon men gelukkig alvast een longembolie volledig uitsluiten. Men kon wel iets zien op haar longen, wat er niet thuishoort. Alleen weten ze nog niet precies wat het is. Ze gaan dat nu nog uitzoeken, want nu is het nog gissen. Een longontsteking lijkt men eerder uit te sluiten, daar ze geen koorts heeft.

Ze vermoeden ofwel een ontsteking, ofwel iets bacterieels. En ze krijgt alvast antibiotica. En ze ligt tot nader order ter observatie op Intensieve Zorgen.

En dat moet ge dan natuurlijk net meemaken als je schonouders op 1000 km van hier zitten, in het Kleinwalsertal in Oostenrijk.


Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 'k heb 't ook aan mijne rekker
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 13 juni 2012 - 14:46:59 »
Heel veel goede moed en sterkte toegewenst in deze moeilijke ogenblikken, Bert.

Ga er vanuit dat er na regen zonneschijn komt (doch soms eerst wat slijk). En haal geen tweede probleem op je nek omdat je er al één hebt.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: 'k heb 't ook aan mijne rekker
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 14 juni 2012 - 06:36:40 »
Snel veel beterschap gewenst.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 'k heb 't ook aan mijne rekker
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 14 juni 2012 - 08:26:40 »
Heel veel goede moed en sterkte toegewenst in deze moeilijke ogenblikken, Bert.

Bedankt.  Ze heeft toch al goed kunnen slapen vannacht.  Wellicht een infectie, maar ze zijn in het labo nog aan uitzoeken dewelke precies.

Ga er vanuit dat er na regen zonneschijn komt

Het is nog nooit blijven regenen.  Het is altijd al gestopt.  ;)  (Al duurt het soms lang met regenen hier)

Snel veel beterschap gewenst.

Ook jij bedankt.  ;)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 'k heb 't ook aan mijne rekker
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 14 juni 2012 - 18:46:36 »
Het is nog nooit blijven regenen.  Het is altijd al gestopt.  ;)  (Al duurt het soms lang met regenen hier)

In de hondenschool had de lesgeefster al tientallen keren gezegd: "Als je hond dat doet: gewoon negeren, dan houdt hij er vanzelf mee op."

Op een dag maakte ze er haar beklag over dat het weeral regende. Ik zei: "Gewoon negeren, dan houdt dat vanzelf op." Het mens kon er niet mee lachen...  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 'k heb 't ook aan mijne rekker
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 15 juni 2012 - 07:00:12 »
In de hondenschool had de lesgeefster al tientallen keren gezegd: "Als je hond dat doet: gewoon negeren, dan houdt hij er vanzelf mee op."

Op een dag maakte ze er haar beklag over dat het weeral regende. Ik zei: "Gewoon negeren, dan houdt dat vanzelf op." Het mens kon er niet mee lachen...  ;D

Geen gevoel voor humor, dus.

Ik ken weinig of niks van honden(psychologie).  Maar ik weet wél wat ik in haar plaats zou geantwoord hebben.  "En, welke beloning had je in gedachten voor als 't zonneke schijnt?" (Of toch zoiets in die aard).

M'n alleereerste les ROS die ik ging geven, was voor een tamelijk grote groep van om en bij de dertig leerlingen.  Gasten van 17 à 18 jaar, en diegene die toezicht moest houden verdween al snel.  Was een vuurdoopke dat wel eventjes kon tellen.  Had ik er natuurlijk wel ene tussenzitten die de boel zo'n beetje in de war wou sturen door absurde vragen te beginnen stellen.  Wou mij duidelijk een beetje testen en wat de stoere uithangen.  Die moest ik dus beleefd de mond zien te snoeren.  Toen hij even later vroeg "Jama, wat als de examinator tijdens het examen sterft.?"   Gaf ik 'm gelijk als antwoord: "Dan mag JIJ z'n begrafenis regelen."  Z'n klasgenoten lagen strijk, en hijzelf kon er kennelijk niet mee lachen.  Ik heb er nadien gene last meer mee gehad.  En 'k moet zeggen: ik had ineens een goeie groep.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 'k heb 't ook aan mijne rekker
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 15 juni 2012 - 13:51:29 »
Maar ik weet wél wat ik in haar plaats zou geantwoord hebben.  "En, welke beloning had je in gedachten voor als 't zonneke schijnt?" (Of toch zoiets in die aard).

Met iets in die aard heb ik haar ook eens in de gordijnen gekregen. Ze kwam naar buiten uit het leslokaal met een zakje chips, en ik zei: "Zo, Linda, braaf geweest en een snoepje gekregen?"  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."