Auteur Topic: Slimme elektronica moet bestuurder helpen invoegen op snelweg  (gelezen 1765 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Slimme elektronica moet bestuurder helpen invoegen op snelweg
« Gepost op: vrijdag 01 november 2013 - 14:25:49 »
Citaat van: GVA
Slimme elektronica moet bestuurder helpen invoegen op snelweg

In het Nederlandse Helmond is donderdag de start gegeven van een project waarbij slimme elektronica in wagens en vrachtwagens, op de gps of smartphone van de bestuurder zal aangeven hoe er makkelijker en veiliger kan ingevoegd worden op autosnelwegen. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1481552/slimme-elektronica-moet-bestuurder-helpen-invoegen-op-snelweg.aspx[/quote]
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Slimme elektronica moet bestuurder helpen invoegen op snelweg
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 01 november 2013 - 23:10:59 »
Wie de elementaire rijkunde mist om in te voegen, kan men best gelijk rij-ongeschikt verklaren.

Smartphone gaan gebruiken net terwijl je moet uitkijken, inschatten, en anticiperen voor en op ander verkeer , lijkt me niet bepaald de beste optie ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 02 november 2013 - 05:15:10 »
+ dat er een hoop toch hun eigen goesting gaan doen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 02 november 2013 - 18:26:33 »
Wie de elementaire rijkunde mist om in te voegen ...

beschikt niet over de nodige kennis en rijvaardigheid, en dus:

kan men best gelijk rij-ongeschikt verklaren.

Smartphone gaan gebruiken net terwijl je moet uitkijken, inschatten, en anticiperen voor en op ander verkeer , lijkt me niet bepaald de beste optie ...

mij ook niet.  (Maar 'k moet natuurlijk wel opletten voor sommige euh "slimerikken" die me vragen eerst de handleiding te lezen ....)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone