Auteur Topic: Rechter D'Hondt is het beu: "geen tolk ? dan bent u vrij !"  (gelezen 1624 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Laatst bewerkt op: zaterdag 30 mei 2015 - 18:07:56 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Rechter D'Hondt is het beu: "geen tolk ? dan bent u vrij !"
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 30 mei 2015 - 18:56:50 »
Ik heb het ooit anders meegemaakt, toen mijn minderjarige dochter als slachtoffer van een misdrijf voor de onderzoeksrechter in Luik moest verschijnen. Hij kon geen Nederlands, zij geen Frans, en de tolk was in een gerechtszaal bezig.

De onderzoeksrechter vroeg mij dan maar of ik wilde vertalen, wijl hij daarbij uiteraard geen zekerheid had of ik wat er gezegd werd niet ging verdraaien in het voordeel van mijn dochter.

Net toen hij zijn PV uitgetikt had, kwam de tolk langs. "Heeft U alles goed begrepen en goed kunnen vertalen?" vroeg hij mij. "Ja" zei ik. De tolk ondertekende het PV en schreef erbij: "3 pagina's = 17.000 BEF".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Rechter D'Hondt is het beu: "geen tolk ? dan bent u vrij !"
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 30 mei 2015 - 19:04:05 »
Mijn volgende plaat vraag ik aan met een vreemde taal, eentje kiezen https://youtu.be/1wEtsGldrkc , als er dan toch een tolk komt zeg ik dat zijn dialect zo raar is dat ik er niets van versta, dat zinnetje zal ik wel van buiten leren.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien