Tiens als ik in en via D rij, en het is wat druk op de Autobahn, kom ik amper aan 100 kmh gemiddelde snelheid (incl pauzes)
Een dermate lage gemiddelde snelheid kan heel wat oorzaken hebben:
Geen van alle, gewoon verkeer dat meestal in de weg rijdt, en files door wegwerkzaamheden.
Met mijn BMW (170 PK) tracht ik zo 160-170 kmh te cruisen, maar vliegen kan die auto nog altijd niet.
Ook rechts inhalen en over de pechstrook rijden doe ik niet.
Bij snelheidsbeperkingen rij ik meestal op het randje en zelfs erover als de omstandigheden het toelaten.
Een langere pauze beperkt zich meestal tot een halfuur.
Ja, maar in tijd loont het zich niet voor dergelijke afstanden. Bovendien heb je dan geen wagen als je aankomt.
Wijlen mijn moeder ging ook eens naar hier komen met Ryanair. Met de taxi van Wommelgem naar Charleroi, minstens één uur vooraf op de luchthaven zijn. Ryanair vliegt zogezegd op München, maar dat is natuurlijk niet waar, ze landen in Memmingen, nog 100 km verder dan München van hier. Om ze te gaan afhalen, zou ik aldus heen en terug 520 km moeten afleggen hebben.
Indien je een wagen terplaatse nodig hebt staat die al te wachten, want online besteld en gehuurd.
Maar meestal wordt ik afgehaald en heb ik geen wagen nodig.
En mijn schoonzuster kan wel altijd een van haar 2 wagens missen.
Bij mij is lowcost vliegen toch redelijk simpel, zelfs met een smartphone kan je alles boeken en vlot inchecken, QR code.
Ik had onlangs nog een vlucht Transavia van Eindhoven naar München waar ik werd afgehaald.
Van thuis tot Eindhoven, halfuur.
Wachten en veiligheidsprocedures nog een halfuur. Geen grote koffer om op te geven
Vlucht zelf 1 h 05 minuten.
Handbagage tot 10kg mogelijk, is zelfs voldoende voor een week vakantie.
Kosten heenvlucht enkel 42€. Vraag me niet wat de terugreis met de auto kostte en hoe duur en hoelang die duurde....
Ik was pakweg 2,5 uur onderweg voor ruim 700 km, pakweg 50 € aan kosten indien ik de benzine en de koffie meetel.
Ik weet niet of die kamikazes op de autobahn überhaupt bestaan.
Naar Klagenfurt en Verona ben ik ook al een paar maal gevlogen, zelfs als ik van thuis naar Köln rij (150 km) is het nog altijd vlotter en veiliger dan met de auto. in de regel wint men een dag vakantie bij heen en terugvlucht.
Ik heb hier keus uit meerdere luchthavens en lowcostmaatschappijen.