Auteur Topic: Toyota ontwikkelt systeem om auto's te doen stoppen bij rood licht  (gelezen 1732 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Toyota ontwikkelt systeem om auto's te doen stoppen bij rood licht
« Gepost op: donderdag 29 november 2007 - 18:52:50 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

• Meer dan expert
Re: Toyota ontwikkelt systeem om auto's te doen stoppen bij rood licht
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 29 november 2007 - 19:08:49 »

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 29 november 2007 - 22:56:32 »
Zelfde mening.
Knappe staaltjes techniek maar naar mijn mening niet geschikt voor de weg zolang het niet uitontwikkeld is. Zo'n techniek moeten ze eerst maar eens een jaar of 10 kritisch onderzoeken, dan in een klein landje toepassen als experiment en dan pas voor iedereen.
Auto detecteert rood licht en remt, de auto achter jou heeft niet zo'n (werkend) kastje, de chauffeur van die auto zit wat te slapen en boem!
Ik vind weinig geruststellend wanneer ik mijn auto niet meer kan besturen, een waarschuwing/hint vind ik best maar geen overname van een niet-denkend chipje. ;)
« Laatst bewerkt op: donderdag 29 november 2007 - 22:59:02 door BBB »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 29 november 2007 - 23:13:30 »
Auto detecteert rood licht en remt, de auto achter jou heeft niet zo'n (werkend) kastje, de chauffeur van die auto zit wat te slapen en boem!

Als je zelf afremt kan dit ook gebeuren en dan heb je weinig opties.
Door het rood rijden met de kans dat je aangereden wordt door iemand uit de andere richting en mischien toch nog door die "slapende" achterligger ook.

Mijn vrees is meer dat de aangeboren luiheid van velen nefaste gevolgen zou kunnen hebben. De auto zal het wel oplossen, duw maar plankgas en lees een boekje ofzo. (gsm)
Toen ik dit beweerde indertijd toen de begrenzers opkwamen was ik tegen de muren bezig. Hier en daar is er ondertussen wat rook maar veel lichtgevend vuur zie ik nog niet, wel dagdagelijks ben ik met de ongevallen geconfronteerd.
Als men niet wil of kan met een voertuig rijden, pak dan de bus, tram, trein, metro, taxi,....mogelijkheden genoeg.