Racistische, negationistische uitspraken en 'aanzet tot haat' zijn strafbaar (meer dan terecht) Je kan er tot 10 jaar effectief mee krijgen.(of is het 12)
In het midden gelaten of dat ooit gebeurt
Dat hangt ervan af of die misdrijven door een autochtoon of door een allochtoon gepleegd worden.
Een allochtoon stak eens een middenvinger op naar mij. Daarop stak ik twee vingers op naar hem, waarmee ik bedoelde: "Probeer het eens met twee vingers, dat is misschien nog plezanter." Waarop de allochtoon mij een kopstoot verkocht. Mijn vriendin belde de Politie (omdat de allochtoon gezien had dat zij zijn kentekenplaat genoteerd had, ging hij niet lopen). Bij aankomst van de Politie verklaarde de allochtoon: "Die man is een racist, hij heeft twee vingers opgestoken om te zeggen dat ik niet tot twee kan tellen."
Het was zijn woord tegen mijn woord, maar politiemensen zijn op dat gebied ook niet van gisteren. Na afloop vroeg ik aan één van de politiemannen: "Kunt U hem nog even hier houden, zodat ik veilig naar huis kan rijden?" De politieman antwoordde: "Maak U geen zorgen, mijnheer, rijdt U gerust naar huis, hij gaat mee naar het bureau."
Ik heb dan nog naar het ziekenhuis moeten gaan om een bewijs te halen van die kopstoot en dat binnen te brengen bij de Politie.
Daarna heb ik nooit meer iets van de zaak gehoord: geseponeerd.