In eerste instantie kan gewoon zonder CMS gewerkt worden.
Inderdaad. Meestal is een handgemaakte site zelfs een goede basis voor een CMS. Maar in plaats van Notepad gebruik ik wel Notepad++ ...
Drupal is een optie, maar dan moet eerst gekeken worden of dit kan met de hosting.
Ga je gang, je hebt de vereiste toegangen.
Ik heb nu meer dan een jaar heel wat systemen uitgetest, en ga voor mijn eigen websites eZ Publish gebruiken.
eZ Publish is in de eerste plaats geen web content management system, maar een content management system met een web content management system. Dat scheelt een slok op de borrel voor het ontwikkelen van applicaties. In de database wordt geen HTML opgeslagen, enkel zuiver XML.
eZ Publish bevat out of the box zowat alles waar je met andere systemen een beroep moet voor doen op add-ons, plugins, enz. die door de community ontwikkeld zijn en waarvan de kwaliteit zeer heterogeen is.
eZ Publish is geen open source software die je maar moet nemen zoals hij is. Het is exact hetzelfde product dat, tegen betaling, voor 100% ondersteund wordt door de ontwikkelaar ervan.
Idealiter installeer je eZ Publish op een eigen server, niet zozeer vanwege de vereiste server resources, maar omwille van de uitgebreide configuratievereisten. Ik ga binnenkort een VPS huren bij
www.strato.de (256 à 700 MB RAM voor 14,90 Euro per maand).
Maar als het hier Drupal wordt, dan wil ik er wel mee werken als auteur.