De laatste keer dat ik in een bus gestapt ben is nu bijna een jaar geleden (enige keer sinds jaren) en dat was omdat ik niet anders kon tijdens een festival.
Er was een lijndienst tussen de ver afgelegen parking en de festivalweide.
Dit ging in volle vaart (onder politiebegeleiding) en er werdt met geen enkele verkeersregel rekening gehouden.
Stopborden genegeerd, zelfs het rode licht niet, dit met trolliebussen.
Een paar keer heb ik gedacht "nu ligt ie op z'n zijkant" in de bocht toen de mensen in de overvolle bus allemaal, in de mate van het nog mogelijke, mee opschoven naar de buitenkant van de bocht.
Gelukkig trok het aanhangsel (trolli) achteraan de bus voldoende om den boel weer recht te krijgen.
Met die bussen is het bijna altijd hetzelfde.
Ofwel vliegen ze overal door, veel te snel.
Zelfs vrachtwagens inhalen op de snelweg tijdens wegenwerken op versmalde rijstroken schrikt hen niet af.
Ofwel rijden ze de eerste in een lange fille (veel te traag) omdat ze te vroeg op hun bestemming zouden zijn.
Ik had hem nochtans verwittigt met mijn geluidstoestel.
Dit is een kompleet nutteloze handeling die enkel en alleen bijdraagd aan de geluidsoverlast in de omgeving van de snelweg.
Aan een snelheid van 90km/u of meer hoort die chauffeur die daar helemaal voorraan die bus/vrachtwagen zit daar toch niks van, zelfs al staat de radio niet op.
Zoals ik al altijd gezegd heb:
Alle begrenzers op 100km/u en meer controle op dergelijk wanpraktijken (rekening houdend met de traagrijders natuurlijk die vaak dergelijk gedrag veroorzaken). Zou een veel beter effekt hebben dan dat achterbaks geflits.