Auteur Topic: Onterecht in cel voor doodrijden peuter  (gelezen 4936 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Onterecht in cel voor doodrijden peuter
« Gepost op: woensdag 08 oktober 2008 - 13:20:38 »
uit het Nieuwsblad

Citaat
08/10 Onterecht in cel voor doodrijden peuter
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Hier vallen toch wel enkele zaken op. Ten eerste wordt de bestuurder van de BMW zwaar aangepakt op basis van de getuigenissen van enkele kinderen. Zelfs wanneer hij kan bewijzen met o.a. dat tankticket en enkele personene dat hij onmogelijk op de plaats van de feiten kon geweest zijn wordt hij toch nog in de cel gestopt.
De thuisverpleegster die het jongetje zou aangereden hebben wordt echter niet vastgezet. Ze zal er wat sympathieker uitgezien hebben als de chauffeur van die BMW. Ik hoop dat de chauffeur van de BMW even gaat onderzoeken hoe hij de politie hiervoor kan aanpakken en eveneens de getuigen wegens het afleggen van valse getuigenissen. Een nachtje spenderen in de cel voor iets waarvan je onomstotelijk kan bewijzen dat je het niet kan geweest zijn is ontoelaatbaar.

Er is echter nog een ander belangrijk aspect aan de spijtige dood van dit kind. Een kind van 1,5 jaar kan nauwelijks wandelen. Ik vraag me af waarom dit kind op de straat aan het spelen was. Blijkbaar was dit onder supervisie van een ander kind, de ouders blijven echter verantwoordelijk. Zij zullen nu het verlies van hun kind moeten verwerken, maar ook de dader zal heel zijn leven met de vraag blijven zitten hoe het kwam dat hij/zij het kind niet heeft gezien.

« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 23:38:46 door jozef »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
Re: Onterecht in cel voor doodrijden peuter
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 08 oktober 2008 - 14:19:49 »
2 dingen die mij opvielen:
- Politie arresteert man op basis van vage getuigenissen alvorens ook maar enig hard bewijs te hebben. Dat lijkt mij niet normaal in onze rechtstaat.
- Politie arresteert man opnieuw ondanks hard bewijs van onschuld en dit enkel omdat wat buurtbewoners aan het papegaaien zijn. 'Truus, ik hoorde Jantje zeggen dat het een BMW was'. 'Goh, het zal toch niet Toon zijn die in de Kruidenlaan woont, hij heeft een BMW'
Ik zie het al voor me. :-[

Citaat
Er is echter nog een ander belangrijk aspect aan de spijtige dood van dit kind. Een kind van 1,5 jaar kan nauwelijks wandelen. Ik vraag me af waarom dit kind op de straat aan het spelen was. Blijkbaar was dit onder supervisie van een ander kind, de ouders blijven echter verantwoordelijk. Zij zullen nu het verlies van hun kind moeten verwerken, maar ook de dader zal heel zijn leven met de vraag blijven zitten hoe het kwam dat hij/zij het kind niet heeft gezien.
Je hebt natuurlijk gelijk dat het tragisch genoeg in deze tijd in de meeste wijken niet meer verstandig is om je kind zonder toezicht buiten te laten spelen maar het grootste probleem vind ik toch wel de mentaliteit van de automobilist?
Hopelijk was hier sprake van een noodlottig ongeval, bijvoorbeeld doordat het kindje ineens vanachter het blik van een auto kwam net toen deze automobilist passeerde maar aangezien er andere spelende kindjes in de buurt waren betwijfel ik het dat deze automobilist(e) aangepast heeft gereden.
Wanneer je kindjes passeert moet je altijd rekening houden met alles.
« Laatst bewerkt op: woensdag 08 oktober 2008 - 14:22:58 door BBB »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 08 oktober 2008 - 14:51:41 »
Het was op een pleintje op het einde van een doodlopende straat, snelheid zal hier het probleem wel niet geweest zijn.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 08 oktober 2008 - 15:40:09 »
Zoals ik het hier lees begrijp ik ook langs geen kanten waarom men dat koppel tot 2 keer toe heeft opgepakt en zelfs een nacht achter de tralies heeft laten doorbrengen.
Van die verpleegster (een thuisverpleegster met een BMW ???) zijn de identieke omstandigheden blijkbaar zo erg niet.
Wraakroepend maarja, zoals de ervaring leert zal er wel weer een grote mat gevonden worden om de zaak onder te vegen.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 08 oktober 2008 - 16:03:57 »
Elke psycholoog kan je vertellen dat een getuigenis van een kind weinig waarde heeft. Zeker als deze kinderen nog wat tijd hebben gehad om het voorval onder elkaar te herkauwen. De vraagstelling aan kinderen in het kader van een interview is een vak apart. Indien niet aan de regels wordt voldaan kan je makkelijk volledig verkeerde verklaringen verkrijgen van deze kinderen.
Hier is men zelfs zo ver gegaan om het alibi terug in twijfel te trekken. Mij lijkt een bonnetje van een tankstation, gecombineerd met het checken van de beveiligingscamera's van het tankstation en de verklaringen van enkele volwassenen toch voldoende te zijn. Hier blijkbaar niet !

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 08 oktober 2008 - 16:43:59 »
Je hebt natuurlijk gelijk dat het tragisch genoeg in deze tijd in de meeste wijken niet meer verstandig is om je kind zonder toezicht buiten te laten spelen maar het grootste probleem vind ik toch wel de mentaliteit van de automobilist?
Hopelijk was hier sprake van een noodlottig ongeval, bijvoorbeeld doordat het kindje ineens vanachter het blik van een auto kwam net toen deze automobilist passeerde maar aangezien er andere spelende kindjes in de buurt waren betwijfel ik het dat deze automobilist(e) aangepast heeft gereden.
Wanneer je kindjes passeert moet je altijd rekening houden met alles.
ook niet vergeten dat kinderen niet horen te spelen op de rijbaan

welke verantwoorde ouder zal een kind van 1.5 of zelfs van 6 je laten spelen op de rijbaan
en zelfs al zou je het toelaten ren je toch naar je kind van zodra een auto aanstalten maakt om te bewegen in de straat
het is en blijft wss een ongeval, maar de ouders gaan imho niet helemaal vrijuit
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 08 oktober 2008 - 17:12:19 »
Nog wat meer info uit De Standaard:

Citaat
Verpleegster reed peuter dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Weer valt de stijl van berichtgeving mij erg tegen. Er wordt over een 'thuisverpleegster' gesproken die het kind heeft doodgereden en men heeft het over een onvoorzichtige buurman die niks met de zaak heeft te maken.

Zelfs met de bewijzen van zijn tijdsgebruik werd hij nog vastgehouden ! Dit zijn pesterijen !

Dit echtbaar, dat duidelijk niets met de zaak te maken heeft, kan nu zelfs niet naar huis om te bekomen maar moet op een schuiladres verblijven ! Dit is de wereld op zijn kop.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 23:39:27 door jozef »

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 08 oktober 2008 - 17:34:27 »
Citaat
werd maandag rond halfdrie doodgereden op het woonerf waar hij woonde met zijn ouders
nu is het ineens een woonerf
dat maakt dat de kinderen wel op straat mogen

die moeten echter wel aangeduid zijn dmv F12a en F12b
« Laatst bewerkt op: woensdag 08 oktober 2008 - 17:37:23 door sniper »
better a bad day at sea

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 08 oktober 2008 - 18:01:54 »
Citaat van: JC
Zelfs met de bewijzen van zijn tijdsgebruik werd hij nog vastgehouden ! Dit zijn pesterijen !

Pesterijen??? Ik kan die mensen alleen maar aanraden naar een goede advocaat te stappen. Op strafrechterlijk vlak wegens een reeks correctionele misdrijven (machtsmisbruik, valse beschuldigingen, tergende en roekeloze rechtsgang, wederrechterlijke vrijheidsberoving, laster en eerroof), waarvoor de betrokken politieambtenaren niet zwaar genoeg kunnen gestraft worden. Met burgerlijke partijstelling voor morele en economische schadeloosstelling (werkonbekwaamheid wegens psychisch trauma).

Maar gestraft zullen die gasten uiteraard weer niet worden. Een échte schande voor het land, waar politieambtenaren alsmaar driester de wetten aan hun laars lappen en daardoor een gevaar voor de bevolking betekenen.

En wat die thuisverpleegster betreft: met een personenwagen een kind aanrijden en niets gevoeld hebben, daar heb ik toch op zijn zachtst gezegd wel mijn bedenkingen bij.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 08 oktober 2008 - 23:01:08 »
En wat die thuisverpleegster betreft: met een personenwagen een kind aanrijden en niets gevoeld hebben, daar heb ik toch op zijn zachtst gezegd wel mijn bedenkingen bij.

Ik eigenlijk ook want als je echt van niets weet ga je jezelf niet aangeven ::)

Ik zie het al voor me "och schit ik heb een deuk in mijn auto dus zal ik het wel geweest zijn"

Maar hoe dan ook als ze volhoudt dat ze van niets wist ontsnapt ze aan de straf voor vluchtmisdrijf. Ik zou hoe dan ook niet in haar schoenen willen staan. vrijwillig doe je zoiets niet en ermee moeten leven is ook niet mals.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 08 oktober 2008 - 23:15:05 »

Volgens ik de reconstructie op het nieuws gezien heb, reed de verpleegster het kind aan tegelijkertijd dat ze van het verhoogde voetpad schuin achteruit afreed, eerst het rechterachterwiel in de weggoot onmiddellijk daarna het linkerachterwiel... en even later de voorwielen...

Moest de verpleegster iets gehoord of gevoeld hebben dacht ze zeker: "Dat is de stoeprand die ik afdonder, ik ben wat te kort de afrit uitgedraaid... "

De witte pop - het kindje als slachtoffer (reconstructie) - bevondt zich bij de aanrijding namelijk juist op de weg (juist naast de weggoot op ca. 40 cm vd stoep)

Het was een Volvo V60 (diesel vermoed ik, zijn wat luider zeker als de motor weer koud is...)

Is mijn bedenking.
« Laatst bewerkt op: woensdag 08 oktober 2008 - 23:19:32 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 09 oktober 2008 - 00:18:37 »
Ik volg Michel hierin. Een kleine tik op een verkeerde plaats is helaas soms genoeg. Ik denk hier bv. aan de dodelijke bull-bars die ook, omdat ze op de verkeerde/juiste (wat is nu de juiste bewoording ?) hoogte hangen de energie op een kinderhoofd zullen concentreren, veel slachtoffers eisen. Combineer dat met wat oneffenheden in de weg, de radio wat luider en verstrooidheid en ik wil de thuisverpleegster gerust het voordeel van de twijfel geven.

Als ik thuiskom van het werk komt mijn dochtertje van net geen twee mij ook dikwijls begroeten. Ik parkeer mijn auto op een afgesloten binnenplaats waar een 10-tal wagens staan, dus dat is vrij groot. Dikwijls wordt ze daarin vergezeld door mijn mini-pincher. Als ik één van de twee niet meer zie, hetzij direct of in mijn spiegels, stop ik onmiddellijk !
Het betrof hier volgens de berichtgeving een woonerf, dus qua omstandigheden wat vergelijkbaar met bovenstaande. De thuisverpleegster moet de situatie toch ook gekend hebben, want zij komen regelmatig op dezelfde plek.

Dit alles pleit nog steeds niet de ouders vrij die hun kroost in de gaten dienen te houden.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 09 oktober 2008 - 04:50:04 »
Tis nu plots een volvo en een verpleegster. Dan is het niet meer zo erg.
Hadden ze een koppel geweest en met een BMW gereden dan waren het zware criminelen die direkt achter de tralies moeten gestoken worden.
Lijkt mij op z'n zachtst uitgedrukt met 2 maten en 2 gewichten werken.
O-N-G-E-L-O-O-F-L-I-J-K
« Laatst bewerkt op: donderdag 09 oktober 2008 - 04:51:51 door bibi585 »

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 09 oktober 2008 - 14:03:59 »

Volgens ik de reconstructie op het nieuws gezien heb, reed de verpleegster het kind aan tegelijkertijd dat ze van het verhoogde voetpad schuin achteruit afreed, eerst het rechterachterwiel in de weggoot onmiddellijk daarna het linkerachterwiel... en even later de voorwielen...
In dat geval zou er sprake zijn van een ernstig gebrek aan rijvaardigheid.
De keren dat ik als voetganger in gevaar kom is het meestal omdat automobilisten onkundig manoeuvres uitvoeren en niet uit hun doppen kijken, dus het zou me niet verbazen.
Zo ben ik eens bijna aangereden door een man die van een oprit recht achteruit reed.
Excuus? Hij kon zijn schouders niet goed draaien door stijfheid. Ooit gehoord van de spiegels?
Gezien zijn leeftijd is het niet ondenkbaar dat hij zijn rijbewijs nog kreeg bij een pakje boter en hier zie je geillustreerd waar dit toe kan leiden.

P E R I O D I E K E    H E R E X A M E N S
« Laatst bewerkt op: donderdag 09 oktober 2008 - 14:06:02 door BBB »

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 09 oktober 2008 - 15:57:49 »
Hij kon zijn schouders niet goed draaien door stijfheid. Ooit gehoord van de spiegels?
Gezien zijn leeftijd is het niet ondenkbaar dat hij zijn rijbewijs nog kreeg bij een pakje boter en hier zie je geillustreerd waar dit toe kan leiden.
ik heb ook moeite om mijn hoofd te draaien, maar gelukkig heb ik wel al geleerd waarvoor spiegels op mijn auto staan
en ik ben nog relatief jong
better a bad day at sea