Auteur Topic: verkeersveiligste gemeente van de Kempen  (gelezen 1275 keer)

Offline xantingo

• Gevorderde
verkeersveiligste gemeente van de Kempen
« Gepost op: zaterdag 01 november 2008 - 20:19:38 »
Citaat van: Gazet van Antwerpen
18/10 Hulshout steunt ZEBRA

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Wat in dit artikel niet vermeld stond maar wat ik wel weet: in de gemeente Hulshout wordt niet gewerkt met verhoogde inrichtingen en wegversmallingen. Op die manier vermijd je natuurlijk al een aantal ongevallen door voorrangsnegatie.
De hoofdwegen (ook binnen bbk) hebben nergens kruispunten met voorrang van rechts, alweer minder risico op voorrangsnegatie.
De maximum toegelaten snelheid in de bebouwde kom is waar mogelijk (en dat is het grootste gedeelte van de bbk) 70 km/u. Enkel in schoolomgevingen en in het hart van de gemeente is de beperking lager. Alle zone 30 worden gesignaleerd door middel van variabele verkeersborden, zodat je buiten de schooluren ook daar 50 kan rijden.
Snelheidsbeperkingen worden altijd aangekondigd door een C43, nergens door zoneborden (behalve de enkele schoolomgevingen).

De enige inrichting die onlangs aangelegd werd is een (bescheiden) asverschuiving voor wie de bebouwde kom van de drie deelgemeenten binnenrijdt. Enkel binnen dus, niet zoals op veel plaatsen waar men de bestuurders ook nog eens wil afremmen bij het uitrijden van de bebouwde kom...

« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 23:34:35 door jozef »
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8)

gratis rijbewijs online-forum
wegcode.be

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: verkeersveiligste gemeente van de Kempen
« Reactie #1 Gepost op: zondag 02 november 2008 - 22:59:28 »
Waarom laten ze Baarle-Hertog nu buiten beschouwing?

Het is de veiligste gemeente van de Kempen...

Baarle heeft dan ook geen verkeerslichten of flitspalen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !