30.9

Ik kan ze beter in dit spelletje dan in het echt

. In het echt heb ik ongeveer 1,5 minuut nodig per maneuvre als ik het rustig aan doe wat toch veel te traag is.
Om het nog wat interessanter te maken zal ik jou van één maneuvre ook mijn beste tijd geven; 4.8 sec voor de 2de maneuvre (achteruit inparkeren).
Het kan nog een paar seconden sneller. Ik weet niet ofdat ik het kan, benieuwd ofdat jij het kan.
Er zit nog een klein beetje AI in het spelletje. Als je bij de 3de maneuvre achteruit inparkeert dan staat de hond zo dat je bij de 4de maneuvre vooruit moet inparkeren en andersom. Probeer het maar eens uit.
Ze zouden zo'n spelletje voor dit landje ook moeten maken. Het is niet hetzelfde maar ik denk dat dit een betere uitleg geeft dan dat de instructeur dat kan. Dan kan je wellicht wat efficiënter de maneuvres in het echt leren als je al weet waar je op moet letten. Het is maar een ideetje. Ik ben zelf een warm voorstander van rijsimulatoren zoals ze in Nederland gebruiken. Ze blijken goed te werken, de ANWB stelt 20 minuten rijsimulator gelijk aan 1 uur les. Ze hebben goede slagingspercentages (zie de website van de ANWB).
Voor wie het verkeerd verstaat, een rijsimulator is meer dan een PC, de computer is gekoppeld aan een 3Dscherm en automechaniek (je zit in een auto met pedalen).
Reden dat ze die simulator in dit landje nog niet hebben ingevoer? Het zal vast omwille van de prijs van zo'n apparaat zijn. Geen goede reden naar mijn mening omdat de leerling voor zo'n simulator minder geld kwijt is dan voor een echte rijles.
Uiteraard zal je na de simulator ook echte lessen moeten volgen.