Vertel eens, wat doen ze hier nu wanneer er een botsing is en er een file staat? Achteraan aansluiten in de file?
E19 richting Brussel -> Antwerpen. Tot enkele kilometers vóór de Craeybeckxtunnel staan er files; af en toe rijden ze enkele meters vooruit, het grootste deel van de tijd staan ze stil. Een aantal bestuurders rijden over de pechstrook naar de afrit Wilrijk-Berchem-Mortsel. Een vrachtwagenbestuurder voelt zich geroepen om dat te beletten, en zet zijn vrachtwagen gedeeltelijk op de pechstrook. Een MUG van het UZA komt de snelweg opgereden, doch kan niet verder vanwege die vrachtwagen. De MUG staat er meer dan een minuut met loeiende sirene te wachten tot er eindelijk weer wat beweging in de file komt, en de vrachtwagenbestuurder hem kan doorlaten.
E19 richting Antwerpen -> Brussel. Een gekantelde vrachtwagen belet ter hoogte van Kontich de doorgang over de gehele breedte, waardoor de files stilstaan. Een bestuurder rijdt iedereen voorbij over de pechstrook, en blijft daar dan maar staan op ongeveer 100 meter vóór de plaats van het ongeval. Even later staat er achter hem een witte BMW met rode overlangse streep van de toenmalige Rijkswacht, met blauwe zwaailichten en loeiende sirene. Maar de bestuurder verplaatst zijn auto niet. Een rijkswachter moet uitstappen, hem het bevel geven om verder te rijden en hem bedreigen tenende de doorgang vrij te maken.
Wil je ook weten hoe het hier in Bayern gaat?
Autosnelweg A8 München -> Salzburg (2 rijstroken in elke richting, ter plaatse geen pechstrook). Even vóór de uitrit Traunstein-Siegsdorf een ongeval. De ziekenwagen rijdt in Traunstein de autosnelweg op in tegengestelde richting, en rijdt met hoge snelheid tussen het aankomend verkeer op de rechter- en linkerrijstrook naar de plaats van het ongeval.