Windows stabiel?
Ik lig van mijn stoel van het lachen.

Vanmiddag toen ik mijn computer opstartte blokkeerde de computer op dat blauwe startscherm van Windows. Het scherm was leeg, er stond niets op, ik heb een minuut gewacht en de computer was duidelijk niet meer aan het werken, ik hoorde ook geen geratel van de harde schijf ofzo. Ik heb hem opnieuw opgestart en toen draaide hij wel weer. Niet echt stabiel dus.
Zo heb ik meer gekke dingen meegemaakt:
- taskbar (taakbalk) die niet meer op autohide kan totdat ik opnieuw opstart en dat terwijl niets oranje was.
- Foutmelding waardoor hij Windows afsloot om schade te voorkomen (3 of 4 keer), bij het opnieuw starten gaf die de foutmelding dat hij niet volgens procedure was afgesloten en voor de rest geen melding gekregen dat er iets mis was.
- af- en toe de foutmelding dat het virtueel geheugen vol zit, zelfs als ik geen spel heb gespeeld. Geen idee wat dat is maar mijn grafische kaart (Raedon 9600 serie) die beter is dan dat mijn computer nodig heeft voor de basisfuncties.
- Dll-file bug bij het opstarten. Iets wat door antispywareprogramma of antivirusprogramma terecht en nodig gewist is maar wel nog naar verwezen wordt. Ok, dit valt niet onder instabiliteit maar is toch niet echt handig. Ze zouden je kunnen vragen in zo'n geval ofdat je die melding wilt deactiveren.
- Bij 3d-ultra pinball thrillride (of zoiets, is een flipperspel) kreeg ik steeds een foutmelding bij het afsluiten van het programma terwijl het in principe goed werkte.
- Bij datzelfde spel had ik zeer willekeurig dat bij een deel van het scherm (de mini-achtbaan linksboven) soms het plaatje niet werd afgedrukt terwijl de bal wel liep zoals die moest lopen. Dit was dus enkel het probleem van het afdrukken van het plaatje.
- Bij tombraider 3 had ik dat de computer 1 op 3 keer het geluid normaal afspeelde en 2 op 3 keer het geluid in een lus kwam met een stuk of 5 tonen die steeds herhaald werden.
Windows werkt dan toch nog niet ideaal als je het mij vraagt maar ik ben dan ook maar een leek.
Ik begrijp dat een deel van de problemen ontstaan doordat softwarebedrijven hun programma niet goed genoeg kunnen integreren in Windows omdat ze de soursecode van Windows niet kennen. Laten we dan maar hopen dat op een dag de volledige sourcecode van het besturingssysteem verplicht is. Dat mogen ze van mij wettelijk verplichten.