De een heeft de morele verantwoordelijkheid, de ander heeft enkel de verantwoordelijkheid m.b.t. zijn eigen lijf en leden. Maar ach, ik vind dat eerlijk gezegd niet zo'n interessante discussie. De bottomline is dat je voorrang moet geven wanneer de wet het voorschrijft en dat je er in je eigen belang goed aan doet om geen voorrang te nemen wanneer die ander het niet geeft.
Ik kan enkel voorrang krijgen wanneer jij mij die voorrang geeft en jij kan enkel voorrang krijgen wanneer ik die voorrang geef.
ik vind dat dit een discutie is die net door veel zw***e weggebruikers uit de weg wordt gegaan, omdat ze dan zouden moeten toegeven dat ze toch nog verantwoordelijkheden hebben
maar ik bezie het zo
als je volgens de wegcode van 76 leeft, kan je bijna niks overkomen
niet als voetganger, en niet als bestuurder
ik zal als bestuurder(auto of fiets) altijd voorrang geven aan een voetganger op een zeebrapad
dat deed ik vroeger ook al
de aanpassingen in de verkeerswet en infrastructuur van de laatste jaren zijn gewoon paniekreacties van mensen die niet weten waar het over gaat
verkeersveiligheid is het laatste waar zij zich zorgen over maken, eerder goedkoop stemmen ronselen
Ik kan enkel voorrang krijgen wanneer jij mij die voorrang geeft en jij kan enkel voorrang krijgen wanneer ik die voorrang geef.
idd
en zolang de voorrang niet gegeven is, moet je ervan uitgaan dat dit niet zal gebeuren
de voorrangsnegeerder maakt daarbij een fout,
maar jij mag die niet beantwoorden door ook een fout te maken
zoals ik al zei, mss heeft de 'voorrangsnegeerder' je helemaal niet gezien
de dag van vandaag moet men meer op borden letten dan op wat anders