Ik heb de laatste 32 jaar zowat 25.000 km per jaar met mijn personenwagen gereden, over de rest gaan het het nu niet hebben.
Op al die jaren ben ik 1 maal staande gehouden in Wommelgem, gewoon om de papieren te controleren, ook 1 maal door de douane om de kleur van de diesel te controleren.
Dus hoe groot is de pakkans dan, zo goed als onbestaande .
Het is geweten dat 12 % zonder verzekering rijdt, dus bereken maar hoeveel verzekering wij allen samen teveel betalen om het fonds dat... soms ...tussenbeide komt te financieren .
Maar de oplossing ?
Een hoop van die auto's zijn niets meer waard, als ze die in beslag nemen kost het nog geld, de afsleepkosten alleen al zal
dikwijls door de staat moeten betaald worden, een kei kan men immers niet stropen .
Geld ook voor de mogelijke boetes, die betalen ze immers ook niet, en gevangenis, heb deze week nog op de vrt een programma gezien waarop verteld werd dat gevangenisstraffen van minder dan 3 maanden niet uitgevoerd worden wegens plaatsgebrek .
In Nederland rijden er politiewagens rond die automatisch de nummerplaten controleren of de APK en de verzekering in orde is, de politie krijgt melding als er iets niet in orde is, maar hier kan dat blijkbaar niet .