vb de 1 meter regel van een fiets blijven.
Nu erger ik mij daar mateloos aan als er een auto, komt voorbij gevlogen tegen 50 per uur, op 25 cm van je stuur.
dan begin je aan dingen te denken om deze auto's op afstand te houden, een scherpe tuinhark die op 99 cm van mijn fiets uitsteekt, (merk opnieuw de sarcastische ondertoon op, en het is ook een gedachte die in mij opwelt op het moment van deze daad)
nadien besef je dat konstant zo een tuinhark meezeulen voor teveel gewicht zorgt
die 1 meter regel geldt hopelijk ook andersom.
bvb als een fiets "rakelings" een auto inhaalt, houdt jij dan 1 meter afstand, Streets ? Want als de auto weer vertrekt met de fietser langs hem is de auto natuurlijk in fout...
En als je nl die scherpe tuinhark van 99 cm steekt, eventueel aan de andere kant ook... ga je nog moeilijk stilstaande auto´s kunnen voorbijrijden
... ook wat sarcastisch...
Vergeet het hark idee

Ik probeer de wegcode na te leven
alleen is dit filegewijs in Bxl heel moeilijk, om tussen de auto's door te laveren, maar het lukt
Hout vasthouden, het is nu bijna 6 maand geleden dat ze mij omver hebben gereden

Op 3 jaar ( een kleine 40 000km) 4 ongevalletjes
1 keer omvergereden op een zebrapad, toen ik tussen voetgangers (welsiwaar op de fiets aan het oversteken was) er komt een BMW af die dwars door de voetgangers rijd en mij meeschept, heb ik toen gewonnen, ....
1 keer tegen een openslaande deur, toen ik langs rechts op een fietssuggestiestrook ,een werfcamionette passeerde, verzekering tegenpartij is tussengekomen.
1 keer tegen een auto gereden die plots rechts een parkeerplaatsje zag.
ik geen schade, auto betrekkelijk veel lakschade, bestuurster zelde voor om het zo te laten.
1 keer tegen een voetgangster gereden die plots het fietspad overstak. buiten wat olie op haar broek, hebben we het ook zo gelaten.
da valt nog mee gezien het rijdgedrag van iedereen, waarschijnlijk ook mezelf.
Ik geef jullie ook nog wat sfeerbeelden mee van mijn woonwerk foto's
http://www.facebook.com/album.php?aid=16880&id=1489584780&l=cb8e14dea9