Men kan de boete verhogen tot €2500. Wanneer de pakkans te klein is dan moet de straf omhoog. Let maar eens op hoe snel het probleem opgelost zou zijn.
Dat denk je toch niet. Juist van dergelijke vervuilers is een groot aantal gewoon niet in staat om 2.500 Euro op te hoesten, en een kei kan je het vel niet afstropen.
Dat de overheid dat probleem dan eens oplost. Hoe moeilijk kan het nu zijn om de verwerkings-procedure eens aan te passen aan het ICT-tijdperk?
De Belgische overheid een probeem oplossen? Daar zeg je wat. Nieuwe problemen scheppen, daar zijn ze goed in.
Inzake ICT staat de overheid nog in haar kinderschoenen. Hoe komt het anders dat men diegenen die zonder verzekering rijden en niet in regel zijn met de technische keuring, er niet kan uithalen? Dat kan zelfs een pas afgestudeerde bachelor in informatica probleemloos realiseren.
Ik vraag me af ofdat er een verband is tussen achteloos afval op grond gooien en de dumping van hele zakken ten gevolge van de hoge kostprijs van vuilzakken.
Achteloos afval op de grond gooien is een kwestie van nonchalance.
Dumping van hele zakken ten gevolge van de hoge kostprijs van de vuilniszakken lijkt me begrijpelijk. Vergeet niet dat er een tijd was toen de vuilnisophaalwagens drie keren per week voorbijkwamen, en om het even wat meenamen. De hele last om te sorteren, huisvuilophaalbelasting te betalen, en dure vuilnisophaalzakken te betalen, werd door de overheid op de burger afgewenteld.
Zou een deel van de mensen zo gestoord zijn dat ze denken 'gisteren zag ik een zak vol met afval bij de glascontainers staan, ik gooi nu ook maar eens wat op straat'?
O ja, ongetwijfeld. Met als motto: op een zakje meer of minder komt het niet meer aan, wat ook waar is. Ik gooi in België mijn sigarettenpeukjes met die gedachte ook op de grond. Hier in het Berchtesgadener Land heb ik dat nog niet één keer gedaan, want hier haalt het iets uit als je dat niet doe.
Ik zou maar wat graag ooit nog eens ergens wonen waar nog onvervuilde natuur is.
Die plaatsen bestaan nog.
De zuidelijke helft van het Berchtesgadener Land is beschermd Nationalrpark. Als men je daar nog maar op het plukken van een bloempje betrapt, mag je wel ongeveer een maandloon afdokken. Kijk maar eens naar
deze website.