Auteur Topic: Parkeerterreinen worden steeds vuiler  (gelezen 2367 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Parkeerterreinen worden steeds vuiler
« Gepost op: dinsdag 24 maart 2009 - 17:11:43 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Parkeerterreinen worden steeds vuiler
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 24 maart 2009 - 18:04:06 »
Niet alleen de parkeerterreinen worden steeds vuiler. >:(
Leuven begint in haar geheel steeds meer een vuilnisbelt te worden. De stoepen zitten vol met kauwgom-vlekken, langs de ring liggen de struiken vol met blikjes, flessen en meer van die zooi, op stroomkastjes en uitsteeksels van de gevel laten dronken mensen 's nachts blikjes achter, al dan niet leeg, de straten liggen vol met kankerstok-peuken enz. :'(
Het doet me pijn aan het hart.
Echt lekker lopen was al niet mogelijk doordat dat beetje bos al direct wordt overkruist door een snelweg (de verantwoordelijken hebben blijkbaar nog nooit van ruimtelijke ordening gehoord), met al dat vuil wordt het nog minder plezant. Gewoon gezellig wandelen is zo ook niet meer echt mogelijk.

Ik zou graag zien dat de flikken eens op hun flikken zouden krijgen. De meeste burgers zijn eveneens schuldig aangezien ze ofwel zelf vuil op straat gooien ofwel niet de ballen hebben om een ander er op aan te spreken. Echter, wanneer de burgers het spoor kwijt zijn dan is het aan de flikken om zo'n fatsoensnorm die verankerd is in een wet te handhaven en dat doen de flikken niet.
Wanneer je ze kan missen als kiespijn dan vallen ze je lastig, wanneer je ze nodig heb dan zijn ze er niet.
Nachtlawaai en zwerfafval kunnen makkelijk effectief worden aangepakt wanneer de flikken hun werk beter doen. Patrouilleer te voet in de Tiensestraat en deel direct eens boetes uit zonder al dat softe gedoe met waarschuwinge, als het moet tientallen. Laat flikken ook eens in burger patrouilleren of desnoods tegen een faire vergoeding in hun vrije bekeuringen geven voor mensen die ze betrappen op iets op de grond gooien (er zullen vast wel flikken zijn die dat met alle plezier doen).
Niemand maakt me wijs dat politiestaat België niet de mankracht heeft om effectief de wet te handhaven. De wil daarentegen...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Parkeerterreinen worden steeds vuiler
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 24 maart 2009 - 21:13:16 »
De meeste burgers zijn eveneens schuldig aangezien ze ofwel zelf vuil op straat gooien ofwel niet de ballen hebben om een ander er op aan te spreken.

Wat wil je in een maatschappij waarin een afkeurende blik al kan volstaan om in het ziekenhuis te belanden.

Citaat
Echter, wanneer de burgers het spoor kwijt zijn dan is het aan de flikken om zo'n fatsoensnorm die verankerd is in een wet te handhaven en dat doen de flikken niet.

Op sluikstorten (waaronder ook zwerfvuil valt) staat een minimumboete van 250 Euro. Maar men kan toch niet overal 24 uren per dag en 7 dagen per week om de 50 meter een flik zetten.

Citaat
Laat flikken ook eens in burger patrouilleren of desnoods tegen een faire vergoeding in hun vrije bekeuringen geven voor mensen die ze betrappen op iets op de grond gooien (er zullen vast wel flikken zijn die dat met alle plezier doen).

In burger patrouilleren, daar ben ik voorstander van. Sinds onlangs een minderjarige kickboxer 3 flikken in het ziekenhuis geslagen heeft (en door de jeugdrechter vrijgelaten werd bij gebrek aan plaats in een gesloten instelling), zou je dan al heel wat flikken moeten inzetten.

Er zijn flikken die, ook zonder vergoeding, buiten hun diensturen PVs opstellen als het er werkelijk al te gortig aan toegaat. Meer kunnen ze niet doen. Ik weet van een flik dat, als hij wat meer PVs opstelt buiten zijn diensturen, hij van het parket op zijn donder krijgt dat hij daarmee moet ophouden, want dat ze zo al teveel werk hebben.

Is het in de eerste plaats niet erg droevig gesteld met de mentaliteit van de mensen die zomaar overal afval achterlaten of dumpen? Hier op de wandelwegen in de bergen kom je nergens een flik tegen, en toch ligt er vrijwel nooit ergens afval. En als er dan uitzonderlijk toch al eens afval ligt, dan mag je er zeker van zijn dat het van een toerist komt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Parkeerterreinen worden steeds vuiler
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 25 maart 2009 - 01:07:20 »
De meeste burgers zijn eveneens schuldig aangezien ze ofwel zelf vuil op straat gooien ofwel niet de ballen hebben om een ander er op aan te spreken.

Wat wil je in een maatschappij waarin een afkeurende blik al kan volstaan om in het ziekenhuis te belanden.
Het zou al een grote winst zijn als mensen in ieder geval vrienden, kennissen en familieleden hier op zouden aanspreken. Indien iedereen dit zou doen dan zou er volgens mij nog geen 10% van de rotzooi liggen die er nu ligt.


Citaat
Op sluikstorten (waaronder ook zwerfvuil valt) staat een minimumboete van 250 Euro. Maar men kan toch niet overal 24 uren per dag en 7 dagen per week om de 50 meter een flik zetten.
Men kan wel de flikken eens wat meer te voet laten patrouilleren, ook buiten de winkelstraten, zodat ze makkelijker dit soort dingen waarnemen. Men kan flikken in hun vrije tijd, wanneer ze dus per definitie in burger zijn, mensen op de bon laten slingeren tegen een faire vergoeding.
Men kan de boete verhogen tot €2500. Wanneer de pakkans te klein is dan moet de straf omhoog. Let maar eens op hoe snel het probleem opgelost zou zijn.

Citaat
Er zijn flikken die, ook zonder vergoeding, buiten hun diensturen PVs opstellen als het er werkelijk al te gortig aan toegaat. Meer kunnen ze niet doen. Ik weet van een flik dat, als hij wat meer PVs opstelt buiten zijn diensturen, hij van het parket op zijn donder krijgt dat hij daarmee moet ophouden, want dat ze zo al teveel werk hebben.
Dat de overheid dat probleem dan eens oplost. Hoe moeilijk kan het nu zijn om de verwerkings-procedure eens aan te passen aan het ICT-tijdperk?

Citaat
Is het in de eerste plaats niet erg droevig gesteld met de mentaliteit van de mensen die zomaar overal afval achterlaten of dumpen? Hier op de wandelwegen in de bergen kom je nergens een flik tegen, en toch ligt er vrijwel nooit ergens afval. En als er dan uitzonderlijk toch al eens afval ligt, dan mag je er zeker van zijn dat het van een toerist komt.
Natuurlijk is het triestig gesteld met de mentaliteit van de Vlamingen dat ze dit doen.
Ik vraag me af ofdat er een verband is tussen achteloos afval op grond gooien en de dumping van hele zakken ten gevolge van de hoge kostprijs van vuilzakken. Zou een deel van de mensen zo gestoord zijn dat ze denken 'gisteren zag ik een zak vol met afval bij de glascontainers staan, ik gooi nu ook maar eens wat op straat'?
Ik zou maar wat graag ooit nog eens ergens wonen waar nog onvervuilde natuur is.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Parkeerterreinen worden steeds vuiler
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 25 maart 2009 - 01:44:44 »
Men kan de boete verhogen tot €2500. Wanneer de pakkans te klein is dan moet de straf omhoog. Let maar eens op hoe snel het probleem opgelost zou zijn.

Dat denk je toch niet. Juist van dergelijke vervuilers is een groot aantal gewoon niet in staat om 2.500 Euro op te hoesten, en een kei kan je het vel niet afstropen.

Citaat
Dat de overheid dat probleem dan eens oplost. Hoe moeilijk kan het nu zijn om de verwerkings-procedure eens aan te passen aan het ICT-tijdperk?

De Belgische overheid een probeem oplossen? Daar zeg je wat. Nieuwe problemen scheppen, daar zijn ze goed in.

Inzake ICT staat de overheid nog in haar kinderschoenen. Hoe komt het anders dat men diegenen die zonder verzekering rijden en niet in regel zijn met de technische keuring, er niet kan uithalen? Dat kan zelfs een pas afgestudeerde bachelor in informatica probleemloos realiseren.

Citaat
Ik vraag me af ofdat er een verband is tussen achteloos afval op grond gooien en de dumping van hele zakken ten gevolge van de hoge kostprijs van vuilzakken.

Achteloos afval op de grond gooien is een kwestie van nonchalance.

Dumping van hele zakken ten gevolge van de hoge kostprijs van de vuilniszakken lijkt me begrijpelijk. Vergeet niet dat er een tijd was toen de vuilnisophaalwagens drie keren per week voorbijkwamen, en om het even wat meenamen. De hele last om te sorteren, huisvuilophaalbelasting te betalen, en dure vuilnisophaalzakken te betalen, werd door de overheid op de burger afgewenteld.

Citaat
Zou een deel van de mensen zo gestoord zijn dat ze denken 'gisteren zag ik een zak vol met afval bij de glascontainers staan, ik gooi nu ook maar eens wat op straat'?

O ja, ongetwijfeld. Met als motto: op een zakje meer of minder komt het niet meer aan, wat ook waar is. Ik gooi in België mijn sigarettenpeukjes met die gedachte ook op de grond. Hier in het Berchtesgadener Land heb ik dat nog niet één keer gedaan, want hier haalt het iets uit als je dat niet doe.

Citaat
Ik zou maar wat graag ooit nog eens ergens wonen waar nog onvervuilde natuur is.

Die plaatsen bestaan nog.

De zuidelijke helft van het Berchtesgadener Land is beschermd Nationalrpark. Als men je daar nog maar op het plukken van een bloempje betrapt, mag je wel ongeveer een maandloon afdokken. Kijk maar eens naar deze website.
« Laatst bewerkt op: woensdag 25 maart 2009 - 01:47:22 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Parkeerterreinen worden steeds vuiler
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 25 maart 2009 - 14:31:21 »
Men kan de boete verhogen tot €2500. Wanneer de pakkans te klein is dan moet de straf omhoog. Let maar eens op hoe snel het probleem opgelost zou zijn.

Dat denk je toch niet. Juist van dergelijke vervuilers is een groot aantal gewoon niet in staat om 2.500 Euro op te hoesten, en een kei kan je het vel niet afstropen.
Voor het deel wat ze niet kunnen betalen kunnen we dwangarbeid invoeren. Per 10 Euro 1 uur dwangarbeid.
We moeten gewoon eens wat minder soft zijn t.o.v. de klootzakjes in onze maatschappij.


Citaat
O ja, ongetwijfeld. Met als motto: op een zakje meer of minder komt het niet meer aan, wat ook waar is. Ik gooi in België mijn sigarettenpeukjes met die gedachte ook op de grond.
Het maakt wel veel uit wanneer de meesten het om die reden doen, in dat geval wordt het grootste deel van het afval op die manier veroorzaakt.

Citaat
Die plaatsen bestaan nog.

De zuidelijke helft van het Berchtesgadener Land is beschermd Nationalrpark. Als men je daar nog maar op het plukken van een bloempje betrapt, mag je wel ongeveer een maandloon afdokken. Kijk maar eens naar deze website.
Een ideale plaats voor mij, ik vrees wel dat het erg duur is om daar te wonen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Parkeerterreinen worden steeds vuiler
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 25 maart 2009 - 16:14:47 »
Een ideale plaats voor mij, ik vrees wel dat het erg duur is om daar te wonen.

Dat valt eigenlijk nog best mee, als je niet volop in een centrum wil wonen.

80% van de immobiliën worden hier verkocht door de Sparkasse Berchtesgadener Land. Hier is een link waar je kunt zoeken in het aanbod. Reken op ongeveer 10% bijkomende kosten (makelaar, notaris, Grundbuch).

Wij verhuren hier twee appartementen tegen een gemiddelde huurprijs voor de streek, zijnde 6 Euro per vierkante meter en per maand Kaltmiete. Daar komt 1,50 Euro bij voor de nevenkosten (water, verwarming, warm water).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."