Auteur Topic: JoeFM - Lilaleen van woensdag 8 april 2009  (gelezen 2750 keer)

Offline Motorbear

• Starter
  • *
  • Geslacht: Vrouw
JoeFM - Lilaleen van woensdag 8 april 2009
« Gepost op: maandag 06 april 2009 - 17:43:37 »
Hoi iedereen,

Had vroeger al eens op Q Music een interview gedaan onder het thema Vlamingen in het buitenland.

Toen 4FM vervangen werd door JoeFM hebben ze mij opgebeld om een proefinterview met Leen Demaré, vermoedelijk zijn die toen opvragingen gaan doen bij Q Music.

Jullie raden het nooit maar deze middag hebben ze mij teruggebeld en gevraagd of Leen mij mocht opbellen voor een interview dat nu woensdag wordt uitgezonden in haar voormiddagprogramma Lilaleen. Ze hebben mij bevestigd dat het rond halftien op antenne gaat. :)

Luisteren hé.

Groetjes,
Leslie
In Bayern ist man Zuhause!!!

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: JoeFM - Lilaleen van woensdag 8 april 2009
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 08 april 2009 - 02:05:42 »
Als ik het kan ontvangen dan zal ik eens luisteren.

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zondag 12 april 2009 - 13:57:27 »
@ Leslie,

De ganse Ford fabriek heeft je gehoord.
En ze vonden het spijtig voor je dat je man niet bij je woont  :-X  ;)

Trouwens je doet het geweldig op de Radio, je hebt een aangename stem en blijkbaar ben je niks nerveus.(was mij ook al opgevallen bij je eerste interview)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zondag 12 april 2009 - 14:44:41 »
@ Leslie,

En ze vonden het spijtig voor je dat je man niet bij je woont  :-X  ;)

Trouwens je doet het geweldig op de Radio, je hebt een aangename stem en blijkbaar ben je niks nerveus.(was mij ook al opgevallen bij je eerste interview)

Hartelijk dank, Benny. Het zal haar veel plezier doen, ik zal het haar vanavond tonen, want nu is ze aan het werken. Ze heeft namelijk haar job als verkoopster in een supermarkt ingeruild voor een functie als receptioniste in een driesterrenhotel op 10 minuutjes van thuis met de auto. In plaats van in een witte stofjas werkt ze nu in een Dirndl;)
« Laatst bewerkt op: zondag 12 april 2009 - 14:47:42 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zondag 12 april 2009 - 20:21:27 »
Ik kan me voorstellen dat die job haar zeer zal bevallen. Een meertalige vlaamse ambassadrice in Beieren is zeker niet slecht ! Wens haar veel plezier met haar nieuwe job.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Motorbear

• Starter
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: zondag 12 april 2009 - 23:04:12 »
Citaat van: Benny Stinkens
En ze vonden het spijtig voor je dat je man niet bij je woont

Ik kan me er iets bij voorstellen... Hoewel de ganse fabriek??? Hoeveel man is dat eigenlijk?? ???

Citaat van: JC
    Ik kan me voorstellen dat die job haar zeer zal bevallen. Een meertalige vlaamse ambassadrice in Beieren is zeker niet slecht ! Wens haar veel plezier met haar nieuwe job.

Ja, de job is super. Zoals de traditie het hier nog voorschrijft uitgebaat door een ganse familie en je voelt je er echt thuis, iedereen kent iedereen. Enne... ivm die meertaligheid, mijn eerste opdracht is al binnen, ik kan al de volledige kaart vertalen.... Maar het doet wel deugd nu eindelijk een fijne start te hebben. Na een mislukking en bijna een jaar soliciteren was ik wel extreem blij met dit nieuws hoor.

In Bayern ist man Zuhause!!!

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #6 Gepost op: maandag 13 april 2009 - 02:01:26 »
Ja, de job is super. Zoals de traditie het hier nog voorschrijft uitgebaat door een ganse familie en je voelt je er echt thuis, iedereen kent iedereen. Enne... ivm die meertaligheid, mijn eerste opdracht is al binnen, ik kan al de volledige kaart vertalen.... Maar het doet wel deugd nu eindelijk een fijne start te hebben. Na een mislukking en bijna een jaar soliciteren was ik wel extreem blij met dit nieuws hoor.
Van harte proficiat met je nieuwe job!
Niet dat er iets mis is met het werken in een supermarkt maar dit zal vast beter betalen en op de lange termijn plezanter werk zijn (zeker voor vegetariërs ;)).

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: maandag 13 april 2009 - 13:48:03 »
Niet dat er iets mis is met het werken in een supermarkt

Inderdaad, maar in de supermarkt waar Leslie werkte, ging het er wel wat al te gortig aan toe.

Iedereen tegen wie Leslie verteld heeft dat ze daar niet meer werkte, antwoordde hetzelfde: "Warum? Betriebsklima?" Ze kennen hier die uitbater, hij heeft al veel personeelsleden niet lang kunnen houden.

Leslie werd door die uitbater voortdurend uitgekafferd en belachelijk gemaakt in het bijzijn van de klanten. Op het laatste kwam ze daardoor elke dag wenend thuis.

Het is meermaals gebeurd dat de uitbater aan een kassa zat en Leslie aan de andere kassa. De uitbater had niets te doen; bij Leslie stonden er tien klanten aan te schuiven, en als de uitbater dan zei "U mag hier ook komen", was er niemand die daarop reageerde. Dat zegt al wel genoeg zeker.

Op een dag zei hij tegen een meisje (een klant) die RedBull gekocht had hoe dom ze wel was om zoiets te drinken, terwijl hij het zelf verkocht.

Nu ja, die uitbater is geen Einheimischer van het Berchtesgadener Land, hij heeft zich hier totaal niet geïntegreerd qua mentaliteit.

Nu zegt elke klant van die supermarkt die Leslie ergens tegenkomt hoe jammer hij of zij het vindt dat Leslie daar weg is, omdat ze ondanks alles altijd zo vriendelijk was.

Leslie werkte een deel van de tijd ook aan de vleesafdeling. De slager, een jongen van 28 jaar, komt nog geregeld bij ons thuis, en zegt dan telkens weer dat hij Leslie zo mist.

Als Leslie dan ook nog vertelt dat de uitbater 50 uren werken per week nog niet genoeg vond, maar ze slechts een hongerloon van 1.100 Euro netto per maand kreeg (het wettelijk minimumloon voor een voltijdse betrekking is hier in Duitsland momenteel 1.043 Euro netto per maand), zegt iedereen dat je goed gek moet zijn om daarvoor te werken.

In het hotel waar ze nu werkt, is ze er qua loon serieus op vooruitgegaan. Bovendien krijgt ze gratis drank en twee maaltijden per dag (waaronder een warme maaltijd). De werkdag duurt 08:30 u., maar daarin zitten twee pauzes van 45 minuten voor het nuttigen van de maaltijden (ze moet wel 6 dagen per week werken). De uitbaters zijn altijd vriendelijk met haar. Op het einde van elke werkdag zeggen de uitbaters haar niet alleen dat ze zeer tevreden zijn met haar, maar vragen ze haar ook of zij een fijne werkdag gehad heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 14 april 2009 - 00:07:24 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 02:38:53 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 14 april 2009 - 18:09:17 »
In elk geval ziet het er een fijn Hotel uit. :)

Bedankt, jo. Inderdaad, een fijn hotel in een fijne omgeving:)

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 14 april 2009 - 20:05:17 »
Ik kan me er iets bij voorstellen... Hoewel de ganse fabriek??? Hoeveel man is dat eigenlijk?? ???

Ooit waren we met bijna 14000 nu nog maar met bijna 5000
Vroeger stond er overal "Donna" op daarna "Q-muziek" en nu "JoeFM"