Het is misschien voor zijn veiligheid dat ze hem op een kussen geplaatst hebben. Knal verkeerd maar dit wil niet zeggen dat ze het niet erg nauw namen maar eerder van hun veilig te willen stellen zonder te weten dat ze verkeerd bezig waren.
Ik vind dit juist wel een bewijs dat ze het niet zo nauw namen met de veiligheid van hun kinderen.
Als het over die veiligheid gaat, is het totaal onverantwoord om zo maar te doen wat je denkt dat veilig is. Als je niet heel zeker weet dat iets bijdraagt tot de veiligheid in plaats van ze te verminderen, dan zoek je naar informatie daarover.
Ook dit is gokwerk waar van we niet weten wat er nu waar is of niet, maar wat wel waar is is dat de andere de fout heeft gemaakt en zoals hier reeds geschreven is zou ik eerder op mijn blote knietjes bidden voor vergeving in plaats van me er op die manier gedeeltelijk er van af te willen maken 
Ik ben ervan overtuigd dat die andere bestuurder niet gedacht heeft: "Ha, hier komt een auto aan met twee kinderen erin. Die gaat niet stoppen, want hij heeft voorrang. Dus ga ik hem rammen, want ik heb dan een kans dat die kinderen niet voldoende beveiligd zijn, en de klap niet overleven."
Hij heeft een zeer ernstige fout gemaakt: het niet naleven van een verkeersbord dat hem verplichtte voorrang te verlenen. Wat er daarna gebeurd is, heeft hij naar alle waarschijnlijkheid niet beslist. Dat neemt niet weg dat hij verantwoordelijk is voor het feit dat hij daardoor een ongeval veroorzaakt heeft. Een ongeval waarvan hij niet vooraf kon weten hoe het zou aflopen (het had ook gekund dat hij het zwaarste slachtoffer van het ongeval zou geweest zijn).
Hoe dan ook moet zijn verzekeraar de schade vergoeden die normaal zou ontstaan zijn. Maar niet de bijkomende gevolgen die het ongeval gehad heeft omdat de kinderen onvoldoende beveiligd waren. Als je in een ongeval betrokken bent waarvoor je niet aansprakelijk bent, doch waarbij je de veiligheidsgordel niet droeg, word je immers ook maar vergoed voor de gevolgen die het ongeval zou gehad hebben als je wél de veiligheidsgordel gedragen had.
Het gaat hier niet om moord, maar om onvrijwillige slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.
Laten we niet vergeten dat die man ook moet verder leven met de herinnering aan dat ongeval.