Wat ik niet begrijp is waarom moeten er doden en/of gewonden zijn wanneer een zatlap weer eens een ongeval veroorzaakt.
Veelal wordt er niet eens een alcoholcontrole gedaan bij ongeval.
Ik ben het helemaal met je eens bibi. Het is volslagen idioot om geen alcoholcontrole te doen bij een ongeval, een flik die dat op zijn geweten heeft is het uniform niet waard.
Het is onnozel om alleen een alcoholslot te installeren bij doden en gewonden aangezien een van de parameters die in belangrijker mate bepaalt ofdat er doden en gewonden zijn geluk is.
Neen, maar er zijn toch heel wat gezinnen die meer dan één auto hebben, hoor.
Jozef, al houden ze 'maar' 10 procent van de zatlappen zo van de weg wanneer ze weer eens te diep in het glaasje hebben gekeken dan ben ik al blij. Dat scheelt weer lege stoelen met kerst.
Op welke zouden ze dat bij ons dan doen? Want ze zijn beide van mijn vrouw, en we hebben geen vaste regel voor wie van ons beiden met welke auto rijdt.
Hypothetisch gesproken natuurlijk.
Als jouw vrouw veroordeeld zou zijn: op beiden. Als jij veroordeeld zou zijn: dan zou jouw vrouw mede aanspakelijk kunnen worden gesteld wanneer jij een ongeluk zou veroorzaken in dronken toestand terwijl jij met haar auto rijdt.