Het was een aangenaam temperatuurtje vandaag
Niet voor iedereen JC. Als je beneden een comfortabele, koele living hebt is dat inderdaad prima.
Wanneer je op kot zit onder een zolderdak is het kloteweer, heel de dag hevig transpireren, lichtjes uitgedroogd geraken, slechter slapen...
Als bonus ook nog veel muggen (en in mijn keuken enorm veel vliegjes met dank aan kotgenoten die hun verstand niet gebruiken).
Sowieso ben ik meer een liefhebber van het koelere weer. Geef mij maar een temperatuur van iets boven de 15 graden Celcius: je hebt geen trui of jas nodig maar je kan wel lekker actief zijn zonder al te veel te gaan zweten, ook vind ik dat prettiger aanvoelen omdat ik me fitter voel met wat koeler weer.
Wanneer ik ooit emigreer dan zal het naar een streek zijn waarin de zomers gematigd zijn, het liefst met lagere temperaturen en zeker met een lagere vochtigheidsgraad.
maar om te zeggen dat het heet is, zeker in vergelijking met wat zuidelijker landen, is er toch over.
In zuidelijke landen zijn de woningen op dat vlak wat slimmer gebouwd dan hier, daar gebruiken ze van die mooie natuurstenen die de warmte buiten houden (hoe heerlijk moet dat wel niet zijn?
). Helaas kan je hier die huizen niet of weinig vinden, dit ondanks dat het 5 maanden per jaar zeer warm tot zeer heet kan worden (mei t/m september).
Ontopic: is het niet mogelijk om details te verkrijgen via de WOB (Wet Openbaar bestuur)? Het gaat hier immers om gemeenschapsgeld.
Zou het niet fantastisch zijn wanneer journalisten van een programma als Zembla (maar dan een Belgisch equivalent als dat er is) hun tanden er in zouden zetten? Het behoeft geen toelichting dat er veel geld over de balk wordt gesmeten met provisorische 'oplossingen' die slechts een paar weken of maanden enigzins helpen.