Auteur Topic: Remmen voor flitspalen zal niet meer voldoende zijn  (gelezen 4463 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Remmen voor flitspalen zal niet meer voldoende zijn
« Gepost op: dinsdag 25 augustus 2009 - 16:51:12 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

• Meer dan expert
Re: Remmen voor flitspalen zal niet meer voldoende zijn
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2009 - 19:42:57 »

Offline Rudi

• Expert
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2009 - 19:51:09 »
@ Rafaël : misschien is in de prijs een link met de fiscus voorzien voor wie carpoolt maar kosten van zijn auto in mindering brengt en waarbij zou blijken dat die nooit op dat traject voorbijkomt???

Offline sceptisch

• Expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2009 - 20:13:52 »
Ik kan nog altijd niet begrijpen hoe ze aan die prijzen komen. Met de beste wil van de wereld, ik kan het niet vatten.

Ik ook niet, als ik even naga wat voor custom installaties - vergelijkbaar maar heel wat complexer - wij voor zo'n bedrag kunnen leveren.

Mijn morele principes weerhouden mij echter voor dit soort kleingeestige overheidsterreur offertes in te dienen. Misschien zijn er zo nog die er zo over denken, waardoor er minder deelnemers zijn, wat uiteindelijk de prijzen opdrijft. Het is geen toeval dat het weinig scrupuleuze hollanders/zwitsers zijn die de markt voor flitspalen en -camera's hebben ingepikt.

Men zou beginnen te hopen dat een vrijheidsbeweging eens die corrupte firma's fysiek platlegt.

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2009 - 21:07:34 »
Ik heb mij ooit laten vertelllen dat die dingen niet omkunnen met onze nummerplaten (rood op wit dus)
Als dit zo is hebben ze dit probleem niet lang vermits we uiteindelijk van nummerplaatkleur gaan moeten veranderen. :-[

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2009 - 21:11:49 »
Het privacy luik doet me ook voor dergelijke trajectcontroles huiveren. Het zou niet de eerste keer zijn dat de overheid dergelijke gegevens misbruikt.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2009 - 21:16:23 »
Citaat
Alleen remmen voor de flitspaal zal uw hachje niet meer redden. Trajectcontrole, dat wordt in de toekomst het middel om hardrijders in bedwang te houden. De Vlaamse overheid test momenteel op de E17 in Gentbrugge over een afstand van 1,9 kilometer een systeem van trajectcontrole.

Bij trajectcontrole wordt een voertuig twee keer gefotografeerd, bij het begin en eind van het traject.
Ik ken die dingen van in Oostenrijk op de A2.
Toch die die goed zichtbaar waren, bij wegenwerken bvb:

http://www.oeamtc.at/gallery/Section-Control/6a.jpg

Bij ietwat drukker verkeer hebben die dingen ook hun voordelen.

1. Stel voor men wordt het eerste deel van een TC afgeremd door een camion of een traagrijder je blijft 20-30 kmh onder de limiet, dan kan je het tweede deel je schade terug inhalen door 20-30 kmh boven de limiet te rijden...  ;D

2. Of andersom je merkt dat je te snel een trajectcontrole binnengereden bent door bvb een langere inhaalbeweging, oh is helemaal niet erg, dan ga je het allerlaatste deel navenant trager rijden op het rechtervak, soms hoeft het zelfs niet als je dan juist afgeremd wordt zoals in geval 1.  ;D

Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2009 - 21:24:01 »
Het privacy luik doet me ook voor dergelijke trajectcontroles huiveren. Het zou niet de eerste keer zijn dat de overheid dergelijke gegevens misbruikt.
In Oostenrijk hebben ze de privacy-wet moeten aanpassen na een klacht, heeft maar een 8-tal maanden geduurd om die wet aan te passen...
http://de.wikinews.org/wiki/Studie:_Section-Control_verletzt_Datenschutzgesetz
In Duitsland zijn ze verwittigd:
http://www.autobild.de/artikel/tempomessung-quot-section-control-quot-_832476.html

Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2009 - 21:42:02 »
Ik zie het al gebeuren, ene aan 30 km/u op de rechterrijstrook omdat ie eens alles uit z'n sportkarreke gehaald heeft en schrik heeft te vroeg op het eind van de trajektcontrole te zijn en een hele rij vrachtwagens erachter door het inhaalverbod.
BOENKKLANGPATAT..........OOOOOOOOOOOOOOOOOooooooooooooooooooooo die stoute vrachtwagens. ::)

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2009 - 22:15:46 »
Ik zie het al gebeuren, ene aan 30 km/u op de rechterrijstrook omdat ie eens alles uit z'n sportkarreke gehaald heeft en schrik heeft te vroeg op het eind van de trajektcontrole te zijn en een hele rij vrachtwagens erachter door het inhaalverbod.
BOENKKLANGPATAT..........OOOOOOOOOOOOOOOOOooooooooooooooooooooo die stoute vrachtwagens. ::)
Idd Bibi, kan wel eens gebeuren...   ;)

Citaat
Trajectcontrole is daarom eerlijker en het maakt het zogenaamde surfen - optrekken na en remmen voor flitspalen - overbodig.
Dus bovenstaande is blabla, want nu kan het gebeuren dat men optrekt of afremt naargelang - om zijn gemiddelde snelheid te doen kloppen - en dat tijdens de trajectcontrole.
Spijtig van het wegggesmeten geld....   :-[
© Koning Willem I

wooter

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2009 - 22:58:41 »
Die bedragen zijn vrij makkelijk te verklaren: de overheid is een rotslechte betaler.  Dus als jij als ondernemer een offertevraag binnenkrijgt van de overheid, weet je dat je makkelijk een jaar tot anderhalf jaar op je geld moet wachten.  Dat wilt zeggen dat je dat jaar tot anderhalf jaar je personeel en leveranciers uit eigen zak moet betalen.  Ofwel zit je op een grote zak geld, ofwel moet je gaan lenen.  En aangezien dat alles geld kost, moet je die kosten erbij tellen.

Komt er nog bij dat zo een opdrachten een immens risico betekenen, dus ga je een offerte maken die hopelijk niet de laagste is zodat je al die kosten en risico's niet hoeft te dragen, en met wat geluk een concurrent er failliet aan gaat.

800000€ is de offertekost van diegene die het laagst zijn prijs gegokt heeft.  Ik hoop dat ie het kan uitzingen, en er een schoon profijtje uit haalt.

Netto resultaat is natuurlijk dat wij als burgers deftig gerold worden door de overheid die dergelijk belachelijke prijzen wilt betalen, enkel en alleen omdat ze luie betalers zijn.

Maar nu moet jij eens volgend jaar proberen anderhalf jaar te wachten met het betalen van je belastingen...

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 26 augustus 2009 - 01:13:17 »
...  Ik hoop dat ie het kan uitzingen, en er een schoon profijtje uit haalt....

Dat zal niet mankeren, je moet geen schrik hebben. :-X

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 26 augustus 2009 - 15:29:34 »
Stel voor men wordt het eerste deel van een TC afgeremd door een camion of een traagrijder je blijft 20-30 kmh onder de limiet, dan kan je het tweede deel je schade terug inhalen door 20-30 kmh boven de limiet te rijden...  ;D

Gewoon doorvlammen, en een eindje vóór het einde van het gecontroleerde traject één van de letters of cijfers van je kentekenplaat tijdelijk overplakken met een andere.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 26 augustus 2009 - 15:53:38 »
Niet gelachen... Ik ben zo eens aan 120 km/u een trajectcontrole "80km/u" binnengereden in Nederland...  Dan moet je al een heel stuk aan 60 km/u doen om niet beboet te worden.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 26 augustus 2009 - 16:47:16 »
Niet gelachen... Ik ben zo eens aan 120 km/u een trajectcontrole "80km/u" binnengereden in Nederland...  Dan moet je al een heel stuk aan 60 km/u doen om niet beboet te worden.

Tja, dan ontbreken er nog enkel (wel verkeerstellende) flitspalen voor de minimum snelheid tussen die trajectcontolepunten...   ;D
« Laatst bewerkt op: woensdag 26 augustus 2009 - 16:49:14 door Michel »
© Koning Willem I