Auteur Topic: Al meer dan 100 trucks beschoten op Belgische wegen.  (gelezen 2232 keer)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Al meer dan 100 trucks beschoten op Belgische wegen.
« Gepost op: maandag 05 oktober 2009 - 18:28:10 »
Citaat

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Bron:hln.be
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 15:10:58 door jozef »

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Al meer dan 100 trucks beschoten op Belgische wegen.
« Reactie #1 Gepost op: maandag 05 oktober 2009 - 19:35:37 »
Het enige zinnige wetsvoorstel vanuit idee21 / spirit / spa is nooit aangenomen : totaal vuurwapenverbod.

In een maatschappij die almaar zotter wordt, wil je geen gewapende zotten hebben rondlopen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: maandag 05 oktober 2009 - 20:04:13 »
Het enige zinnige wetsvoorstel vanuit idee21 / spirit / spa is nooit aangenomen : totaal vuurwapenverbod.
zal geen verschil maken
degenen die nu een wapen hebben voor illegale doelen hebben dat ook niet in de winkel gekocht
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline sceptisch

• Expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 05 oktober 2009 - 20:15:27 »
In een maatschappij die almaar zotter wordt, wil je geen gewapende zotten hebben rondlopen.
Inderdaad, maar of een wapenverbod dat tegengaat is nog maar de vraag. Het gevolg daarvan zou kunnen zijn dat een zot met een vuurwapen geen tegenstand hoeft te vrezen. En zelfs als 't geen vuurwapens zijn, dan is het wel iets anders. Betonblokken op de snelweg, derailleurs op de TGV sporen, messen, explosieve capsules in de endeldarm, ... je kan het zo zot niet bedenken, of een zot heeft eraan gedacht.

Je kan om dezelfde reden ook overal een maximumsnelheid van 10km/uur opleggen. Het is niet omdat enkelen niet met vrijheid kunnen omgaan, dat je die vrijheid aan iedereen moet ontzeggen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 06 oktober 2009 - 17:27:18 »

En toch zijn al de flikken gewapend.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zondag 11 oktober 2009 - 00:54:03 »
Wat ik me hierin afvraag is wanneer er weer eens een (zwaar) ongeval gebeurd of er altijd voldoende nagegaan wordt of de bestuurder die het ongeval veroorzaakte geen schotwonde heeft.
Vaak hoort men dat bestuurders zich niets herinneren van het ongeval of de laatste ogenblikken voor het ongeval.
Zijn verwondingen altijd van het ongeval zelf of...?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: zondag 11 oktober 2009 - 01:54:04 »
Wat ik me hierin afvraag is wanneer er weer eens een (zwaar) ongeval gebeurd of er altijd voldoende nagegaan wordt of de bestuurder die het ongeval veroorzaakte geen schotwonde heeft.
Vaak hoort men dat bestuurders zich niets herinneren van het ongeval of de laatste ogenblikken voor het ongeval.

Ook al weet hij niet dat hij een schotwonde opgelopen heeft, zal een bestuurder die er één heeft wellicht om medische verzorging vragen, en een professionele hulpverlener wellicht vaststellen dat het om een schotwonde gaat.

Hopelijk beseffen de flikken die ter plaatse komen dan dat het gat in de ruit of het portier niet van roest afkomstig is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: zondag 11 oktober 2009 - 02:32:03 »

Ook al weet hij niet dat hij een schotwonde opgelopen heeft, zal een bestuurder die er één heeft wellicht om medische verzorging vragen, en een professionele hulpverlener wellicht vaststellen dat het om een schotwonde gaat.

Hopelijk beseffen de flikken die ter plaatse komen dan dat het gat in de ruit of het portier niet van roest afkomstig is.

Wanneer de bestuurder licht gewond is ja uiteraard maar wanneer de bestuurder zwaar gewond is en een tijdlang al dan niet kunstmatig in coma gehouden wordt of het ongeval niet overleeft heeft?
Wanneer die ruit in kleine stukjes verbrijzeld wordt tijdens het ongeval valt dat gat door die kogel ook niet erg op en wanneer de deur of het koetswerk niet volledig verfrommeld is van het ongeval zelf wordt het dikwijls nog in stukken genepen om het slachtoffer uit het wrak te bevrijden.

Zo herinner ik me nog levendig een ongeval die ik voor me zag gebeuren waarbij het bewusteloze slachtoffer/bestuurster een stuk vlees uit haar bovenarm miste.
Alle ramen waren aan diggelen en ik nam aan dat het van dat topje was om de deur te sluiten die dwars door haar arm was gegaan.
Eigenlijk kon het net zogoed een schotwonde geweest zijn.