Auteur Topic: Verkeersbelasting op niet ingeschreven motorvoertuigen  (gelezen 1568 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Verkeersbelasting op niet ingeschreven motorvoertuigen
« Gepost op: woensdag 02 december 2009 - 17:43:23 »
Mensen die zouden overwegen om uit België te emigreren: verzint voor ge begint. Het mag dan in de nieuwe Heimat nog allemaal van een leien dakje lopen, maar het is onvoorstelbaar hoeveel miserie België ons sindsdien al berokkend heeft.

WOEST. Dat is wat mijn echtgenote Leslie weer maar eens is.

Ze heeft in juli 2008, na heel veel ellende en tussenkomst van het Duitse Kraftfahrt-Bundesamt, eindelijk de schrapping van de inschrijving van haar VW Bora en Touran in België bekomen.

Ze had voor beide wagens voor een volledig jaar verkeersbelasting betaald in België. Ze moest dus voor beide wagens verkeersbelasting terugbetaald krijgen: 5 maanden voor de Bora (ingeschreven in het eerste kwartaal van 2001) en 8 maanden voor de Touran (ingeschreven in het tweede kwartaal van 2006).

Nu, in december 2009, heeft ze niet alleen nog geen cent teruggekregen, maar krijgt ze een brief dat ze voor de Bora voor 2008 maar de helft van de verkeersbelasting zou betaald hebben, en ze bijgevolg nog een half jaar moet bijbetalen. Van de Touran spreken ze niet.

Ik schaam me hier dat ik uit België kom, en ik ga eens uitkijken naar WC-papier in zwart, geel en rood.

Vraag: weet iemand binnen welke termijn die verkeersbelastingen moesten terugbetaald worden, zodat we weten vanaf wanneer we nalatigheidsintresten kunnen vorderen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Verkeersbelasting op niet ingeschreven motorvoertuigen
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 02 december 2009 - 18:58:53 »
Vraag: weet iemand binnen welke termijn die verkeersbelastingen moesten terugbetaald worden, zodat we weten vanaf wanneer we nalatigheidsintresten kunnen vorderen?
De keren dat ik hier gebruik van gemaakt heb - ik wissel telkens van nummerplaat, dus telkens terugbetaling van een deel van de verkeersbelasting - was dat volgens de standaard-regeling op Financiën :

Je betaalt voor een begonnen maand.
Je krijgt je geld terug op het einde van de 2de maand na de maand waarin de inschrijving geschrapt werd.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: Verkeersbelasting op niet ingeschreven motorvoertuigen
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 03 december 2009 - 01:35:16 »

In 1995 heb ik 9 %/jaar nalatigheidsinteresten gekasseerd (ca. 5 x spaarboekje toen), van geld dat ze me onterecht afgehouden hadden uit een notariele verkoop.

Hoe hoog de nalatigheidsinteresten nu zijn weet ik niet, maar het is alleszins een dikke pleister op de geleden miserie.
En hoe langer ge op het geld wacht hoe meer winst...  ;)

Verweerschrift met bewijzen wel zo rap mogelijk indienen, vanaf dat ge een dossiernr. krijgt is het lopende.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I