Mensen die zouden overwegen om uit België te emigreren: verzint voor ge begint. Het mag dan in de nieuwe Heimat nog allemaal van een leien dakje lopen, maar het is onvoorstelbaar hoeveel miserie België ons sindsdien al berokkend heeft.
WOEST. Dat is wat mijn echtgenote Leslie weer maar eens is.
Ze heeft in juli 2008, na heel veel ellende en tussenkomst van het Duitse Kraftfahrt-Bundesamt, eindelijk de schrapping van de inschrijving van haar VW Bora en Touran in België bekomen.
Ze had voor beide wagens voor een volledig jaar verkeersbelasting betaald in België. Ze moest dus voor beide wagens verkeersbelasting terugbetaald krijgen: 5 maanden voor de Bora (ingeschreven in het eerste kwartaal van 2001) en 8 maanden voor de Touran (ingeschreven in het tweede kwartaal van 2006).
Nu, in december 2009, heeft ze niet alleen nog geen cent teruggekregen, maar krijgt ze een brief dat ze voor de Bora voor 2008 maar de helft van de verkeersbelasting zou betaald hebben, en ze bijgevolg nog een half jaar moet bijbetalen. Van de Touran spreken ze niet.
Ik schaam me hier dat ik uit België kom, en ik ga eens uitkijken naar WC-papier in zwart, geel en rood.
Vraag: weet iemand binnen welke termijn die verkeersbelastingen moesten terugbetaald worden, zodat we weten vanaf wanneer we nalatigheidsintresten kunnen vorderen?