Auteur Topic: Art 24.7 / Sniper  (gelezen 136840 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #540 Gepost op: zaterdag 30 januari 2010 - 20:43:41 »
Al de bestuurders op de Antwerpsestweg richting centrum moeten voorrang verlenen op dat kruispunt aan de van rechts komende bestuurders.
Of vervalt dit enkel en alleen uit hoofde van de kleine omgekeerde driehoek aan het einde van de zijstraat????
Die B1 maakt inderdaad dat er geen voorrang van rechts geldt.
Alleen weten die autobestuurders dat natuurlijk niet, tenzij ze zeer goed met de situatie vertrouwd zijn.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #541 Gepost op: zaterdag 30 januari 2010 - 20:56:28 »
Bij elke fietsoversteekplaats zou dan een extra B9 of B15...  :-\
De fietsoversteekplaats is al ondergeschikt aan het verkeer op de rijbaan.
Dat is eigenlijk wat de wegcode als uitgangspositie stelt.
De B1 mag geplaatst worden om die ondergeschiktheid te bevestigen.
Maar de wegcode voegt er dan de verwarrende bepaling aan toe dat sommig verkeer op de rijbaan moet stoppen voor (brom)fietsers OP de oversteekplaats.
Iets voor Schouppe zijn grote kuis in de wegcode ... als die er ooit al komt.

Wanneer er een B1 staat, is die bepaling echter niet meer van toepassing, maar geldt de betekenis van de B1 : voorrang verlenen.


Hier wordt er nog wat overdreven door bij de kleine B1 die eender hoe al enkel voor (brom)fietsers geldt (indien basis kleiner dan 40cm), nog eens het onderbord te plaatsen dat dit enkel geldt voor fietsers.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #542 Gepost op: zaterdag 30 januari 2010 - 21:39:34 »
Wanneer er een B1 staat, is die bepaling echter niet meer van toepassing, maar geldt de betekenis van de B1 : voorrang verlenen.


Hier wordt er nog wat overdreven door bij de kleine B1 die eender hoe al enkel voor (brom)fietsers geldt (indien basis kleiner dan 40cm), nog eens het onderbord te plaatsen dat dit enkel geldt voor fietsers.
Enkel voor fietsers ? Heel rare oversteek daar  :-\

Citaat
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art67#67.4.2e
67.4.2° Een onderbord van het model M1 of M8 bedoeld in artikel 65.2. mag de verkeersborden B1 en B5 aanvullen wanneer die verkeersborden alleen betrekking hebben op de fietsers of op fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen.
Lijkt te kloppen...

Moet daar geen M8 onderbord onderhangen ipv een M1 ? Ik ken die oversteek daar niet, maar het kan toch niet dat (tweewielige) bromfietsers klasse A/ B? daar helemaal geen voorrang moeten verlenen..., ik neem toch aan dat daar op dat fietspad ook bepaalde bromfietsers mogen rijden en oversteken...

Citaat
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art65#65.2
Artikel 65: Verkeersborden : algemene bepalingen
...
65.2. De betekenis van een verkeersbord kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een wit opschrift of symbool op een rechthoekig onderbord met blauwe achtergrond dat onder het teken bevestigd is.
De onderborden betreffende de fietsen en tweewielige bromfietsen hebben evenwel zwarte opschriften en symbolen op witte achtergronden en zijn van één van de volgende modellen :  M.1. t/m M.10.
M.1.
M.8.

Bron van bovenstaande foto:
Citaat
http://www.provant.be/mobiliteit/fietsen/nieuwsbriefarchief/1jg1_wegmarkeringen_fietser.jsp  2e foto
Ingekleurd of niet?
Soms is de strook gevormd door de onderbroken strepen ingekleurd voor een betere zichtbaarheid, meestal rood-roze. De kleur heeft echter geen betekenis. Bij ingekleurde fietspaden is het soms zo dat de inkleuring onderbroken is op een kruispunt, maar dit heeft dus geen invloed op de voorrangsregels. Het doorlopen van de strepen is op zich voldoende om de voorrang aan te duiden.
 
Fietspad zonder voorrang op kruispunt met verkeersbord B1+M1

Let wel op!
Bijkomende signalisatie kan je voorrang ontnemen, zoals een verkeersbord B1 eventueel aangevuld met verkeersbord M1 (zie afbeelding). Dit verkeersbord geeft aan dat je voorrang moet verlenen. Vaak is dit gecombineerd met de zogenaamde haaientanden, een dwarse streep gevormd door witte driehoeken.

Dus bromfietsers behouden daar voorrang ?  :o

Die " let wel op! " is dan voor de zware voertuigen bedoeld...  ;D
« Laatst bewerkt op: zaterdag 30 januari 2010 - 21:55:29 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #543 Gepost op: zaterdag 30 januari 2010 - 22:50:30 »
Inazuma,
Ik vind het spijtig dat jij niet eerlijk bent geweest in deze draad.  Jij wou voor de zoveelste keer misschien wel terecht, daar wil ik mij niet over uitspreken, de geloofwaardigheid van wegcode.be in twijfel trekken.
Het probleem is dat jij om je doel te bereiken steun hebt gekregen van een aantal mensen op dit forum die niet hoog oplopen met wegcode.be.
Ik daarentegen heb geen enkele reden om wie dan ook in twijfel te trekken of om wie dan ook zomaar gelijk te geven.
Het is wel duidelijk geworden in dit topic dat jullie in het begin allemaal één voor één rekening hielden met de dichtstbijzijnde verlenging ipv met de naastbijgelegen rand.
Ik heb jullie dan proberen uit te leggen hoe je die 5M moet bepalen.
Pas na een aantal bladzijden over en weer gepraat is bij sommigen onder jullie eindelijk een lichtje gaan branden.
Waarom ben jij toen je dit door had niet eerlijk geweest door duidelijk te stellen hoe de verlengingen gezien moesten worden?
Waarom heb jij Michel bladzijde na bladzijde laten beweren dat verlengingen altijd dwars over de rijbaan waar je wil parkeren getrokken worden?
Wat Michel nu nog altijd beweert trouwens.
Waarom heb jij mij niet gesteund terwijl je wist dat ik op dat vlak volledig gelijk had?
Neen je had de steun van Michel en Sniper nodig om mijn visie aan te vechten, ongeacht het feit dat hun argumentatie totaal niet strookte.
Je had gewoon kunnen duidelijk kunnen uitleggen hoe jij een kruispunt ziet, hoe je de verlengingen moet doortrekken enz. Dan hadden we niet allemaal op een verschillende golflengte gezeten.
Waarom heb jij Michel in zijn wijsheid gelaten?
Hoe kan je zo iets deftig  opbouwen.
Neen het werd vrij heet onder je voeten en je hebt je stiekem teruggetrokken ipv wat bijkomende uitleg te geven naar de anderen toe.
Zodat iedereen kon meedenken
Je hebt alles zodanig verdraait om toch maar gelijk te halen.
En je blijft je nog altijd zeer gereserveerd met je uitleg, nog altijd alsof je een verdedigingspositie aanneemt tov van elk woord dat ik schrijf.
Je maakt zelfs misbruik van het feit dat sommigen niet begrepen hadden wat jij schreef, jij liet hen in hun wijsheid, want die foute wijsheid kon dan weer tegen mij gebruikt worden.
Waarom heb jij geen enkele keer een duidelijk antwoord gegeven op de verlengingen, met schetsen en verschillende duidelijke voorbeelden, en niet alleen van kruispunten met rechte hoeken?
Durf jij het aan om een paar schetsen te maken die niet bepaald in het voordeel van jou interpretatie van art 24.7 pleiten?
Durf jij het aan om T kruispunten te tekenen met zeer schuine zijstraten en dan eens aan te geven waar volgens jou het stilstaan en parkeerverbod geldt aan de doorlopende zijde?
Als je eerlijk bent tov iedereen op dit forum dan vraag ik jou om eens een mooie schets te maken met een rechte straat waar een zijstraat zodanig schuin op uitkomt dat als je de verlengingen juist doortrekt, de plaats waar het parkeerverbod zou gelden aan de doorlopende kant helemaal niet op de plaats ligt waar het verwacht wordt.
Als je eerlijk bent vraag ik jou om eens een duidelijke schets te maken  van een kruispunt waarvan één weg mooi rechtdoorloopt en de andere straten niet mooi recht tov mekaar komen te liggen en dan de verlengingen door te trekken zoals het hoort.
 Dit allemaal in alle openheid ipv stiekem te zwijgen uit schrik van de reacties.

Verder wordt ik hier door iedereen afgeschilderd als een onverantwoordelijke bestuurder die zijn auto zomaar op een kruispunt zou parkeren op plaatsen waar het echt niet kan en inderdaad gevaarlijk zou zijn.
Het ene voorbeeld al erger dan het andere.
Ik heb toch duidelijk geschreven waar en hoe ik aan de doorlopende kant parkeer. Maar jullie blijken daar gewoon over te stappen.
De ene zou zelfs niet weten dat zulke kruispunten bestaan en dramt gewoon verder door zoals hij bezig was.
De andere wil bewust niet reageren.
Zelfs op mijn schetsen die ik dan uiteindelijk had gemaakt over kruispunten in het Brusselse met brede lanen en wegen met middenbermen of tramsporen in de hoop dat er eerlijk  gereageerd zou worden in de zin van, "ja inderdaad in deze omtandigheden zijn  er geen problemen".
Maar neen een eerlijk gesprek was met geen van jullie mogelijk, het zou zekere een toegeving inhouden waardoor dit alles gewoon genegeerd werd.
De enige die wou antwoorden was Michel, maar geen enkel van zijn antwoorden klopte met jullie interpretatie want volgens mij had Michel de uitleg over kruispunt van Cassatie niet begrepen, en begreep hij ook het verschil niet tussen verlenging, rijbaan en berm.
 
In plaats van tussenbeide te komen en Michel wat uitleg te geven werd er doodleuk gezwegen uit angst om Michel als verzet tegen mij te verliezen.
En maar rond de pot draaien en rond de pot draaien.    
 
Dan kwamen jullie met voorbeelden aandraven uit de Nederlandse en de Duitse wegcode.
Zo zou het moeten zijn verklaren jullie, terwijl sommigen zelfs de draagwijdte niet begrepen van wat er bedoeld werd in die buitenlandse teksten.
Michel zweert bij 5M van het kruispunt blijven?
Maar dit slaat gewoon nergens op, omdat je inderdaad niet altijd duidelijk onmiddellijk kunt uitmaken tot waar het kruispunt zich uitstrekt.
A)Verder moet je maar eens een schets maken waarop je aanduid tot waar een kruispunt zich uitstrekt volgens de uitspraak van Cassatie die Sniper heeft geplaatst.
B)Dan moet je maar eens een schets maken met de verlengingen zoals Michel die ziet.
C)Je moet daarnaast ook eens een schets maken met de juiste verlengingen.
 
En dan moet je eens allemaal nadenken over de term in de Nederlandse wegcode "kruisingsvlak".
Heeft deze term enig verband met ons kruispunt of met onze verlengingen?
 
Wat gebeurt er met een openbare weg met verschillende rijbanen, krijg je dan verschillende kruisingsvlakken?
Belangrijk is om te beseffen dat een kruisingsvlak alleen de rijbaan behelst en dat je dus op de berm aan de doorlopende kant geen parkeerverbod zou hebben.
Dit is al één van de plaatsen waar ik geregeld parkeer en waar ik volgens de Nederlandse regelgeving gewoon mag blijven staan.
Toch ben ik volgens jullie een onverantwoorde bestuurder en ik zou zeker een boete moeten krijgen.
Verder parkeer ik op een openbare weg met twee rijbanen gescheiden door een ononderbroken middenberm aan de doorlopende kant van de T.
Volgens jullie interpretatie sta ik in overtreding omdat jullie de randen van de dwarsstraat gaan doortrekken tot aan de overkant.
Volgens de Nederlandse wetgeving sta ik niet in overtreding omdat er op die rijbaan gewoon geen kruisingsvlak is.
 
Hetzelfde met de Duitse wetgeving die zegt dat je 5M van de snijpunten moet blijven en dat er dus geen algemeen verbod is om aan de doorlopende kant van de T te parkeren zolang je maar 5M van dat snijpunt blijft.
Dus op die brede lanen met middenberm of bedding zou ik ook volgens de Duitse wetgeving mogen parkeren.
 
Volgens jou Inazuma voldoen de Belgen niet aan het verdrag Wenen waar geen onderscheid gemaakt mag worden tussen een T kruispunt en een ander kruispunt. Volgens Inazuma voldoen de Fransen niet aan dit verdrag.
 
Voldoen de Nederlanders dan wel aan het verdrag Inazuma? Gezien zij rekening houden met het kruisingsvlak van de rijbanen en niet met het kruispunt in zijn geheel.
Voldoen de Duitsers dan aan het verdrag? 5M van de snijpunten, ook aan de overkant van de T.
 
Bij nader inzien zou geen enkel land zou volgens Inazuma dus voldoen aan dat verdrag.
 
 
Het probleem is dat jullie alleen tonen wat belangrijk is voor jullie verdediging tov mijn visie en dat jullie al die reglementen door mekaar gaan halen en uiteindelijk niet meer weten waarover jullie praten.
 
Kruisingsvlakken, kruispunten, verleningen van dwarsranden worden door sommigen zodanig door mekaar gebruikt dat je geen zuiver beeld krijgt van wat er nu eigenlijk bedoeld wordt.



Als de wegcode zou aangepast worden naar Nederlands model, dan sta ik bijgevolg in al mijn vorbeelden nu al overal correct aan de doorlopende kant van de T.

Als de wegcode zou aangepast worden naar Duits model, "               "                   "                 "                  "                "               "



Alleen volgens jou interpretatie zou ik in Belgie in overtreding staan.  Geen enkele agent wil mij opschrijven.

Ik heb jou duidelijk uitgelegd wat het veschil is tussen le plus proche en le plus rapproché omdat jij ook dichtstbijgelegen gebruikt voor naastbijgelegen.


Ik zou volledig akkoord gaan met een verbod op de kruisingsvlakken en dan nog op de rijbaan 5m ervoor.

Mijn auto kan dan rustig blijven staan aan de doorlopende kant van de T kruispunten waar ik over sprak.

De Belgische wetgeving zowel als het verdrag van wenen zijn duidelijk voor mij.



Alleen is jou interpretatie een fout afkooksel van de Nederlandse wetgeving die je niet kan toepassen binnen de Belgische normen omdat Belgie niet voorziet in een term zoals kruisingsvlak.

 
 

 

« Laatst bewerkt op: zaterdag 30 januari 2010 - 22:54:28 door mazda »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #544 Gepost op: zaterdag 30 januari 2010 - 23:49:22 »
Voldoen de Nederlanders dan wel aan het verdrag Inazuma? Gezien zij rekening houden met het kruisingsvlak van de rijbanen en niet met het kruispunt in zijn geheel.
Bedoel je deze tekeningen ?
Dat van een grijs kruisingsvlak (eronder) werd maar kort aangehaald in een Nederlands discussieforum, wat je mss niet teneinde gelezen hebt.

Allez nog maar eens enkele bronnen:
1. De NL-politie besteed er 1 blz aan:
Citaat
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=24450#p343369

In het rode vlak mag je niet stilstaan; in het gele vlak mag je niet parkeren.
Je ziet toch duidelijk dat het rode vlak door de rode rand-verlengingen bepaald worden, ttz daar direct begint waar de dwarsrand(rijbaan) begint, of het beginpunt van de afbuiging, en dwars over de rijbaan verlengd worden tot de overkant. Dus niet door de -rechte- zwarte dwarsrijbaanrand in het verdere verloop! Dat ziet ge toch EINDELIJK hoop ik !
2.e bron:
Citaat
http://www.gratistheorie.nl/auto/parkeren/p08.htm
Op kruispunten is het niet toegestaan om stil te staan. Wanneer er een auto voor je stopt op een kruispunt en je moet daardoor ook stoppen dan valt dit niet onder het stilstaan want dit is niet het vrijwillig tot stilstand brengen van je voertuig. Bij kruispunten geld echter dat je ze vrij moet houden en je had er dus beter aan gedaan als je voor de kruising was gestopt en niet er op.Stop je echter op een kruispunt om iemand in of uit te laten stappen is dit niet toegestaan want dat is stilstaan.
Op het rode gedeelte van het kruispunt mag je niet stilstaan. Op het gele gedeelte mag je niet parkeren.

Je zou dus kunnen zeggen dat je op het gele gedeelte wel mag laden en lossen of iemand in- of uit laten stappen, maar let wel goed op. Je mag namelijk ook niet gaan stilstaan als je gevaar of hinder kan veroorzaken.
 
Verschil rood vlak met dit grijs kruisingsvlak bij een T-kruispunt:


Citaat
Hetzelfde met de Duitse wetgeving die zegt dat je 5M van de snijpunten moet blijven en dat er dus geen algemeen verbod is om aan de doorlopende kant van de T te parkeren zolang je maar 5M van dat snijpunt blijft.
Klopt enkel volgens dat artikel, maar dat betekent niet dat men het mag volgens andere artikels van de StVO.

Citaat
Dus op die brede lanen met middenberm of bedding zou ik ook volgens de Duitse wetgeving mogen parkeren.
Als ge die vindt die geen voorrangsweg zijn, waar zonder borden VVR is... en als ge tegen geen andere verkeersregel volgens de Duitse wetgeving verstoot...
Ge kent de D-StVO dus volledig ?  http://www.verkehrsportal.de/stvo/stvo.php
 
Citaat
Voldoen de Duitsers dan aan het verdrag? 5M van de snijpunten, ook aan de overkant van de T.
Er zijn zeker andere artikels die het stilstaan en parkeren daar in principe zeker verbieden, daarbij is er nog altijd de plaatselijke reglementering die het kan verbieden maar ook toelaten.

Citaat
Als de wegcode zou aangepast worden naar Nederlands model, dan sta ik bijgevolg in al mijn vorbeelden nu al overal correct aan de doorlopende kant van de T.
Nog altijd nadat ge dit hier gelezen hebt ?  Het rode vlak is heel wat breder bepaald als het grijze kruisingsvlak...
« Laatst bewerkt op: zondag 31 januari 2010 - 00:35:04 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #545 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 00:34:18 »
[Jozef - moderatie]

@ mazda:

Ik zou jou vriendelijk doch nadrukkelijk willen verzoeken om de gedachtenwisseling te beperken tot zakelijke inhoudelijke elementen, en niet meer over te gaan tot het speculeren omtrent de eventuele negatieve motivaties die aanleiding zouden kunnen geweest zijn tot het posten van bepaalde inhoud door andere deelnemers.

Met dank voor je begrip.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #546 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 18:04:28 »
Michel,
Citaat: Het rode vlak is heel wat breder bepaald als het grijze kruisingsvlak...
Antwoord:
 Ze zijn blijkbaar beide juist, het hangt gewoon af van de configuratie van het betreffende kruispunt. Ik ben voor de eerste keer eens gaan kijken naar dat forum waar al jou waarheid vandaan komt.

Ik was tot nog toe nog nooit gaan kijken op dat Nederlands forum waar al die tekeningetjes over kruisingsvlakken vandaan komen.

Als ik zeg dat ik akkoord zou gaan met een parkeerverbod zoals in Nederland, op het kruispunt en 5 meter voor het kruispunt, dan ga ik er wel vanuit dat Nederland  een sluitende definitie heeft voor de term kruispunt.
Het is wel evident dat zowel weg, rijbaan(verhard), fietspad, trottoir bij het kruispunt horen, maar wat doe je in Nederland met de bermen als deze door geen enkele weggebruiker gebruikt worden? Blijkbaar houden zij geen rekening met de bermen bij het bepalen van het zogenaamde kruisingsvlak.
Erger nog, ik had verwacht dat die term kruisingsvlak deftig omschreven zou zijn als ik jullie zo bezig hoor.

Het kruisingsvlak kan de ene keer de verlenging zijn van de rand van de rijbaan en de andere keer veel breder omdat er fietspaden of trottoirs liggen die mee verlengd worden, omdat die mee in de conflictzone vallen.

Nederland kan zelf geen duidelijk antwoord geven op de vraag wat is een kruispunt?
Volgens het verdrag van Wenen behelst de openbare weg de volledige breedte met bermen inbegrepen.
Zodoende moet je elke openbare weg die deel uitmaakt van een kruispunt op die manier bekijken.
Daar wringt nu net  het schoentje in Nederland bij het bepalen van hun kruisingsvlak.

Verder moet je eens kruisingsvlakken tekenen bij schuine T kruispunten, geen perfecte Y zoals jij ooit als voorbeeld uit dat Nederlands forum hebt gehaald.

___________
         '
     '
'
Bij deze schets die ik al verschillende keren heb gemaakt van een opnbare weg met twee rijbanen met verhoogde ononderbroken middenberm   mag jij de kruisingsvlakken invullen als je wil?

______________|         |_________________


______________________________________
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
______________________________________


_______________________________________

 

 Ik ben dus uit nieuwgierigheid eens gaan kijken naar dat Nederlands forum.
En ik stel vast dat zij blijkbaar evenveel problemen hebben met hun wetgeving dan wij met de onze.
Het overnemen van dat kruisingsvlak is dus geen optie zolang er niet bepaald wordt wat dat vlak inhoud en met welke randen je moet rekening houden om je kruisingsvlak te vormen.

 Citaat van een verkeerskundige uit Nederland.
 
Binnen de verkeerskundige wereld, hanteren we het begrip kruisingsvlak (of kruispuntvlak). Dit begrip wordt ook niet in de wet gedefinieerd, en zelfs de CROW richtlijnen (o.a. Handboek Wegontwerp, Handboek Verkeerslichtenregelingen) geven ondanks veelvuldig gebruik geen expliciete definitie. Men komt daarin niet verder dan "verzameling van conflictvlakken", met een "conflictvlak" als het gebiedje waar weggebruiker A in botsing kan komen met weggebruiker B (ongeacht vervoermiddel).

Buitenlandse literatuur is daarin explicieter. De Duitse term is bijvoorbeeld Konfliktflache (zie Kreuzungsmanagement im Straßenverkehr, 2007). Het is dus zeker niet zo dat ik maar een educated guess doe; het kruisingsvlak ligt in de verkeerskundige wereld wel degelijk vast. Het kruisingsvlak kan echter ten aanzien van vorm per kruispunt verschillen. Ik kan u 101 (en meer) verschillende kruispunten tekenen met elk een ander kruisingsvlak. In de meeste gevallen betreft het ongeveer een vierkant, namelijk voor de twee meest voorkomende kruispunt configuraties: het vierarmige kruispunt en de t-splitsing. U kunt zich voorstellen dat een vijfarmig kruispunt, een rotonde of een y-splitsing een heel andere vorm hebben.

De vraag is dan hoe de rechterlijke macht de definitie van "kruispunt" interpreteert.


« Laatst bewerkt op: zondag 31 januari 2010 - 18:12:43 door mazda »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #547 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 18:41:55 »
Michel,
Citaat: Het rode vlak is heel wat breder bepaald als het grijze kruisingsvlak...
Antwoord:
 Ze zijn blijkbaar beide juist, het hangt gewoon af van de configuratie van het betreffende kruispunt. Ik ben voor de eerste keer eens gaan kijken naar dat forum waar al jou waarheid vandaan komt.
Je hebt ook gekeken naar beide links ? dan ben ik gerust  ;)

Een is van de NL-Politie en een van de Rijopleiding zelf, zelfde gebruikte figuren met rood -groot-"kruisingsvlak". kruispunt-rijbaanvlak

1. http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=24450#p343369
van http://www.infopolitie.nl/

2. http://www.gratistheorie.nl/auto/parkeren/p08.htm
van http://www.gratistheorie.nl/index.php

En deze post van mij gelezen ?
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1989.msg21967.html#msg21967
Citaat
http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Highwaycode/DG_069860
242
You MUST NOT leave your vehicle or trailer in a dangerous position or where it causes any unnecessary obstruction of the road.

[Laws RTA 1988, sect 22 & CUR reg 103]

243 DO NOT stop or park

opposite or within 10 metres (32 feet) of a junction, except in an authorised parking space

En Groot-Brittanië is niet zomaar één land, denk aan het Britse Gemenebest of ca. 1/3 van de wereldinwoners en > 54 landen die meestal de UK wegcode overnemen...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemenebest_van_Naties#Lijst_van_lidstaten

Citaat van: Mazda
Ik was tot nog toe nog nooit gaan kijken op dat Nederlands forum waar al die tekeningetjes over kruisingsvlakken vandaan komen.
Maar dat forum is ook niet mijn waarheid hé, dat weet je.

Het rode kruispuntrijbaanvlak van bovengenoemde geloofwaardige links 1. en 2. wel of mijn post # 58, op blz 4...
« Laatst bewerkt op: zondag 31 januari 2010 - 19:15:33 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #548 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 19:05:50 »
dubbel
« Laatst bewerkt op: zondag 31 januari 2010 - 20:03:05 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #549 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 19:43:18 »
Enkel voor fietsers ? Heel rare oversteek daar  :-\
Het onderbord is klaar en duidelijk : deze B1 geldt enkel voor fietsers.
Waarschijnlijk mogen er daar geen bromfietsers op het fietspad rijden.

Probleem ontstaat wanneer er rijwielen op het fietspad rijden ...
De wegcode is eigenlijk bijna volledig op (2-wielige brom)fietsers voorzien, maar vergeet dat ook rijwiel-bestuurders op het fietspad mogen.

Citaat
Moet daar geen M8 onderbord onderhangen ipv een M1 ?
Dat valt op basis van deze foto niet uit te maken.

Citaat
ik neem toch aan dat daar op dat fietspad ook bepaalde bromfietsers mogen rijden en oversteken...
Die aanname kan wel eens verkeerd zijn ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #550 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 19:45:29 »
Inazuma,
Ik vind het spijtig dat jij niet eerlijk bent geweest in deze draad. 
Ik heb stilaan genoeg van je gehad, mazda.

Eens kijken of er hier een ignore-functie bij de forum-mogelijkheden zit.
Helaas enkel voor de persoonlijke berichten, zo te zien.
« Laatst bewerkt op: zondag 31 januari 2010 - 19:48:37 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #551 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 20:05:39 »
Citaat Michel:
Of ga jij nu zeggen dat die superbrede langsweg met middenberm géén voorrangsweg is tov die smalle zijweg ?
Antwoord:

Jij spreekt blijkbaar al een hele tijd over voorrangswegen of vvr maar wat is het verband met 24.7 ?
Alleen op de rijbaan met B9 buiten bbk is een parkeerverbod.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #552 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 20:07:26 »
Enkel voor fietsers ? Heel rare oversteek daar  :-\
Het onderbord is klaar en duidelijk : deze B1 geldt enkel voor fietsers.
Waarschijnlijk mogen er daar geen bromfietsers op het fietspad rijden.
Ik hoop het voor "de ongevalstatistieken met zwwgbs"...  ;)

Wel heel raar, zulke fietspaden waar helemaal geen bromfietsen op mogen, hoe zou dat aangeduid kunnen worden ?

Zouden daar dan ook de 25 kmh-max-bromfietsen verplicht worden op de hoofdbaan te rijden...  :-\ Amai...
« Laatst bewerkt op: zondag 31 januari 2010 - 20:12:12 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #553 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 20:22:28 »
Wel heel raar, zulke fietspaden waar helemaal geen bromfietsen op mogen, hoe zou dat aangeduid kunnen worden ?
Tsja ...

In België bestaat geen enkele controle meer op de correcte plaatsing van verkeerstekens, en voordien was die controle al verworden tot een administratief lachertje.
Je kan dus bij geen enkele verkeerssituatie er zomaar van uitgaan dat ze inderdaad ook correct gesignaleerd is.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #554 Gepost op: zondag 31 januari 2010 - 20:30:42 »
Citaat Michel:
Of ga jij nu zeggen dat die superbrede langsweg met middenberm géén voorrangsweg is tov die smalle zijweg ?
Antwoord:

Jij spreekt blijkbaar al een hele tijd over voorrangswegen of vvr maar wat is het verband met 24.7 ?
Alleen op de rijbaan met B9 buiten bbk is een parkeerverbod.
Klopt, en 20 m vóór elk eender welk (laag) verkeersbord.

Maar ik neem wel aan dat er ook helemaal geen rijstroken zijn op die brede weg ?
Citaat
9° op de rijbaan wanneer deze verdeeld is in rijstroken, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a of E9b is aangebracht;

Antwoord dan:
Voor het kruispuntvlak-der-rijbanen stopt het dan aan de "verhoogde ononderbroken middenberm".

Persoonlijk beschouw ik de andere kant als een aparte rijbaan in context met "het kruispunt"; het verkeer uit de dwarsweg kan er nooit niet direct opgeraken.

Volgens Cassatie (Be) of Hoge Raad (NL) weet ik het niet, dat zullen die hoge rechters terplaatse moeten onderzoeken.  ;D
« Laatst bewerkt op: zondag 31 januari 2010 - 22:39:27 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I