Vervolg van de tekeningen, nu heel simplistisch getekend:
X : auto minimum parkeerafstand op de langsrijbaan tegenover "volgens 24.7..."
| dwarsrijbaanranden en "verlengingsrichtingen" | / \
1) klassieke T, haakse dwarsweg, vvr-kp, geen borden, geen stroken, geen dit-dat enz...
_____________________________
X | 5m | | 5 m | X
_________________| |________
| |
2) schuin van links komende dwarsweg, idem....
_____________________________
X | 5m | | 5 m | X
_________________/ /________
/ /
3) schuin van rechts komende dwarsweg, idem...
_____________________________
X | 5m | | 5 m | X
_________________\ \________
\ \
1) tot 3) komen dikwijls voor in woonwijken, 5 tot 6 m brede rijbanen.
4) is wat zeldener maar komt voor, kan ik googlen op google maps, zelfs in mijn dorp een drietal keer.
_____________________________
X | 5m | | 5 m | X
_________________ ________
) /
´ ´
´ ´
´ ´
´ ´
Alle 4 kp-plaatsen zelf zijn copy paste de (eventueel afgeronde) hoekpunten ook, enkel het verdere verloop van de dwarsrijbaan is anders, waarom zou men enkel daarom aan de (identieke) overkant van de langsrijbaan zijn auto moeten verzetten ?
Het "kruispunt= plaats waar..." zelf blijft immers steeds op dezelfde plaats.
Voor mij is het "simpel", ik wil gewoon niet hinderend parkeren volgens 24.7 tov het kruispunt en sta altijd op de X plaatsen, ik ga toch niet achter de hoeken- struiken.. hagen... huizen... tegenover gaan kijken hoe die (afgeronde) hoekranden daar verder in de rand verlopen... en dan de landmeter roepen ofzo ?