Een al dan niet defecte gloeikaars is snel getest, Jari.
Zou het weer dat kunnen zijn? Zo snel al? Alleeja, alles kan natuurlijk... Wel jammer
Ofja, misschien zijn het de andere twee ofzo, want als ik het mij goed herinner zijn het er vier en zijn er twee vervangen (maar daar ben ik echt niet zeker van)
Als de gloeikaarsen niet allemaal tegelijk vervangen zijn is dat best mogelijk.
Nu, als je batterij goed is, start je ook op 3 cilinders met wat moeite en een hoop zwarte rook ... been there, done that.
Rammelt, walmt, trilt en loopt vierkant tot de 4de cilinder ook voldoende warm is, maar daarna is er schijnbaar niets meer aan de hand.
Toen ik het woensdag probeerde, leek het alsof de stroom uitviel. Je hoorde hem starten en dat geluid viel weg. Toen probeerde ik een tweede keer (waarschijnlijk niet slim van mij) en toen was het nog erger.
Dat wijst toch meer in de richting van een defecte batterij, een onvoldoende opgeladen batterij (te korte stukjes te traag mee gereden, of de alternator die de geest begint te geven), of een batterij die leeggetrokken wordt door stroomverlies ergens.
PS : De tank vol gieten is uiteindelijk niet duurder, je moet dan gewoon minder vaak gaan tanken