Auteur Topic: Zotte trucker.  (gelezen 2779 keer)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Zotte trucker.
« Gepost op: donderdag 07 januari 2010 - 02:40:39 »
In navolging dat sommigen denken dat ik alles van een vrachtwagenbestuurder wil goedpraten.
Hier eentje die ze met onmiddellijke ingang levenslang zijn/haar rijbewijs mogen afnemen.

http://www.youtube.com/watch?v=0NIZLMMW_yg&feature=popular

Ik had eerst een andere opmerking in gedachten maar gezien de huidige omstandigheden met het jong koppeltje heb ik die opmerking maar achterwege gelaten.

Offline marc

• Meer dan expert
Re: Zotte trucker.
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 07 januari 2010 - 11:44:47 »
Citaat van: Bibi
In navolging dat sommigen denken dat ik alles van een vrachtwagenbestuurder wil goedpraten.

Ik denk niet dat ik daarvoor samen met Diane in aanmerking kan komen.

Hier eentje die ze met onmiddellijke ingang levenslang zijn/haar rijbewijs mogen afnemen.

Ook hier volg ik uw standpunt.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 07 januari 2010 - 15:53:47 »
De werkdruk weeral zeker...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 08 januari 2010 - 05:08:26 »
De werkdruk weeral zeker...

Onder andere.
Er zijn nog een hoop andere factoren die erbij kunnen komen.

Ik geef toe dat ik ook vaak, heel vaak zelfs, zin heb gehad om dergelijk crimineel gedrag ten toon te spreiden wanneer je daar al kilometers en kilometers en kilometers achter iemand rijd die afwisselend tussen de 20 en de 60 km/u rijdt waar 80,90,100km/u toegestaan en mogelijk is.
Wanneer er dan nog een paar tussen zitten die niet willen/kunnen/durven inhalen (vaak diegenen die dan plots een kop-staart aanrijding hebben omdat de aandacht ook verzwakt) maakt het nog extra vervelend.
Er is echter nog een immens verschil tussen het willen doen en het effectief doen.
Meestal zet ik me dan bij de eerste gelegenheid een kwartiertje op een parking (met de kans dat ik die na een kwartier te hebben stilgestaan een eind verder weer voor mij neus heb zwalpen (mobilhomes, caravans)) en dan zijn de controle diensten weer content.
De baas minder en jijzelf op het eind van de maand ook niet als je merkt dat je voor dat kwartier een half uur van je loon afgetrokken wordt bij sommige bazen.
Onder andere ene gekend door Marc en Diane.

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 08 januari 2010 - 11:57:44 »
De baas minder en jijzelf op het eind van de maand ook niet als je merkt dat je voor dat kwartier een half uur van je loon afgetrokken wordt bij sommige bazen.

En zelfs meer dan één ook, Bibi.

Transport F*** uit B******* destijds bracht 15 minuten loon in mindering omdat chauffeurs dringend dienden te wateren. Velen kunnen het leven van de meeste vrachtwagenchauffeurs zich niet inbeelden. Willen het niet zien of wensen het niet te weten. Dat er cowboys tussen zitten kan ik ook niet betwisten. Onder welke verkeersdeelnemers zijn ze niet te vinden?

Men zou aardig versteld staan mocht men één week plaats nemen in een vrachtwagen en de werkelijke realiteit eens mee ervaren.

De firma's niet te na gesproken waarbij de hoofdregel telt, als t maar bolt en op brengt.Ondanks de gekende ernstige technische gebreken die het leven van de chauffeur ook nog in gevaar brengt. Bijgevolg is het wel een slaper of een dromer bij een ernstige aanrijding.

Losse dessels die na ondeksundige herstelling oorzakelijk verband houden dat remorc bij remmanoeuvre zijwaartse inhaalkenmerken vertoonde. Geen haan die daarover kraait dat nadien zowat allemaal aan het licht komt. Nadat de grafstenen zijn gekozen en geplaatst.

De rijopleiding met personenwagens afschaffen en enkel nog de verplichte rijopleiding enkel en alleen met vrachtwagens. Zou de verkeersveiligheid al heel wat kunnen dienen. Geslaagd met de vrachtwagen dan overgaan naar het autotje. Men zou wel rekening houden met de positie en de beperkte zichtbaarheden van vrachtwagenbestuurders.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 08 januari 2010 - 11:59:38 door marc annemans »

www.mattys-music.be

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 08 januari 2010 - 12:28:27 »

En zelfs meer dan één ook, Bibi.

Ik bedoelde 1 van mijn ex-werkgevers.

Transport F*** uit B******* destijds bracht 15 minuten loon in mindering omdat chauffeurs dringend dienden te wateren.

Dat deed hij ook en zelfs voor het wachten aan een spoorovergang ook, file en wachten aan het rode verkeerslicht wanneer je na 1 roodfaze niet kon doorrijden.
Laden en lossen max. 1 kwartier (liefst minder) en de rest was je eigen vrije tijd dat je aan het verprutsen was.

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 08 januari 2010 - 14:29:12 »
Ik bedoelde 1 van mijn ex-werkgevers.

Weet ik, Bibi, en betrokken in één van die ...................

Maar ik bedoelde dat er nog meer van die werkgevers zijn.

www.mattys-music.be

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 08 januari 2010 - 14:51:22 »
Maar ik bedoelde dat er nog meer van die werkgevers zijn.

Ruwe schatting   60%???????
Diegenen die reeds meer dan 20 jaar bestaan en zelf niet aan het stuur zitten   90%???????