Wie op een kruispunt een doorlopend trottoir of een fietspad overschrijdt zal voortaan zijn voorrang van rechts ten aanzien van andere automobilisten niet meer verliezen. Met dien verstande dat de bestaande voorrangsregels ten opzichte van voetgangers en fietsers gevrijwaard blijven.
Dat is dus iets dat sinds de wijziging van de VVR-2007 allerminst nog zeker is icm een B17.
Zonder B17 is dat probleem er niet.
De instanties die de wetgeving terzake gemaakt hebben tot wat ze is, zullen uiteraard stellen dat alles in orde is ... tot een arrest van het Hof van Cassatie hun droomwereld dooreen schudt.
het bord zegt dat er een kruispunt is waar voorrang van rechts geld
Yup, en het bord zegt
niet dat de voorrang van rechts-regel geldt (zoals het veel ruimere Art. 12.3.1 wel eens genoemd wordt) of duidelijker dat Artikel 12.3.1 (of een welbepaald lid ervan) geldt.
Zelfs als de stelling klopt dat het bord stelt dat Art 12.3.1 geldt, dan zegt het daarmee nog altijd niet dat ineens ook maar Art 12.4bis geldt als afwijking op Art. 12.3.1 ...
(Bijna) Elke verkeersminister op rij heeft van de VVR regel een puinhoop gemaakt.
Benieuwd wat Schouppe gaat doen.
Puin ruimen, of de puinhoop nog wat groter maken ...
Zelf vrees ik als hardcore-realist voor het laatste, want het eerste zou een ware trendbreuk betekenen.
en daarvoor wil ik gerust doorgaan naar cassatie mocht ik zo'n ongeval hebben
Als het mij ooit in mijn nek geschoven zou worden, gaat het ook door naar Cassatie, en indien nodig naar Straatsburg.