Door omstandigheden de Twingo van mijn schoonvader overgenomen, was niet echt op zoek naar een wagen maar de Saab ligt er een tijdje uit, ga heel de mekaniek aanpakken, wou met de moto gaan werken, toen kreeg ik dit aanbod.
Heb dus nu een Twingo 1200cc bj 2002 met slechts 113000km op de teller, alle onderhoud gedaan kurkdroge motor, paar dingetjes, achterremmen piepen ( vermoedelijk van het amper rijden-stilstaan) en 1 band ligt stomweg verkeerd.
o ja en nog een nieuwe set winterbanden erbij ook.
Daarna zal die doorschuiven naar dochter of zoon.
Even mezelf citeren.
Hij was dus afgekeurd op achterremmen en die band.
Band goed laten leggen en centreren in mijn bandencentrale ook al hadden zij de fout niet gemaakt, moest niets betalen.
Naar de remmen gekeken.
1 remcilinder beginnend lek.
Nieuwe remvoeringen gekocht, nieuwe cilindertjes en ook ineens de remflexibels, ik vervang zulks altijd aan beide kanten.
Alles gemonteerd en met mijn pas gekocht vacuumontluchtsetje van China ontlucht.
Beide remcilinders bleven hangen en de remolie leek op zwarte siroop, de remslangen waren nog van 2002.
Die wagen heeft 8000km geleden (2 jaar) een groot onderhoud gehad, waarom hebben ze die remolie toen niet vervangen? Nieuwe trommels en remvoeringen hebben ze toen wel vervangen.
Garage's je kunt er boeken over volpennen.
Bij de Honda is de airco kapot, kostenraming laten maken, Heel de luchtbox onder het dashbord moet vervangen worden want daar zit een sensor ingelijmd die je er niet uitkrijgt en niet los te koop is en die is kapot. 1500€ + een dag werk want heel het dashbord moet eraf.
Dus dat is meer dan dat die wagen waard is, niet doen zeg ik tegen mijn vrouw, kom maar gewoon terug.
Ik op het net opzoek naar beeldjes van die unit, naar een type van die sensor, niets te vinden.
E-bay, ik vind zo'n unit in Engeland alles in, thuis geleverd 50 €, werking verzekerd.
Die unit gekocht goed wetende dat die niet past uit een rechtsgestuurde maar ik heb enkel die sensor nodig en ik wil weten hoe die erin zit.
5 minuten had ik nodig om die sensor in mijn handen te hebben, alles was geschroefd.
Sensor aangesloten in onze wagen (los naast de unit) , wat dacht u, airco werkt nog niet.
Ik zou dus 1500 € moeten betaald hebben voor een unit-sensor die niet eens kapot hoeft te zijn, de nieuwe sensor op verschillende temperaturen gemeten en die werkt feilloos.
Ondertussen heb ik een drop down manual gevonden van de Honda om fouten op te sporen, ik moet het nog uitvoeren maar zal richting een kapotte relais gaan a 10-20€