Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906171 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #345 Gepost op: donderdag 22 april 2010 - 23:49:19 »
Voorrang, wasda..
De vergeten overtreding ...
als het maar "snelheidsremmend" is, dan is het niet zo erg...  ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #346 Gepost op: vrijdag 23 april 2010 - 10:17:32 »
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Zo.

Deze morgen zie ik op de Verbindingslaan in Diepenbeek dit schouwspel:



De Verbindingslaan is een baan met 2 rijstroken in elke richting.  In de richting van de E313 valt de linker rijstrook even na dit punt weg (zeg dat je nog een 200 meter van dit punt kan doorrijden over de linker rijstrook).

Ik vraag aan de kerel achter z'n paardentrailer wat er is gebeurd.

"Ja, ik reed hier op het rechtervak achter een camion, en die bus wou invoegen."
- "Jama, die bus staat op het linkervak, en het zijt gij die naar het linkervak hebt uitgeweken"
- "Ja jama hij wou mij inhalen en da mag nie"
- "Da mag wel."
- "Jama ik zat achter die camion en hij ging invoegen en waar moet ik dan rijden?"
- "Nie de bus op de linker rijstrook rammen, tiens".

De bus zat vol met scholieren.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 23 april 2010 - 18:54:44 door wooter »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #347 Gepost op: vrijdag 23 april 2010 - 20:56:29 »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #348 Gepost op: zaterdag 24 april 2010 - 01:34:36 »
...
Deze morgen zie ik op de Verbindingslaan in Diepenbeek dit schouwspel:

...

Ik vraag aan de kerel achter z'n paardentrailer wat er is gebeurd.

"Ja, ik reed hier op het rechtervak achter een camion, en die bus wou invoegen."
- "Jama, die bus staat op het linkervak, en het zijt gij die naar het linkervak hebt uitgeweken"
- "Ja jama hij wou mij inhalen en da mag nie"
- "Da mag wel."
- "Jama ik zat achter die camion en hij ging invoegen en waar moet ik dan rijden?"
- "Nie de bus op de linker rijstrook rammen, tiens".

Hij kan het nog op de wegbeheerder steken.
Geen markeringen op de grond en wist dus niet dat er 2 rijstroken waren. ;D ;D ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #349 Gepost op: zaterdag 24 april 2010 - 01:50:12 »
Ik was van donderdagavond tot vrijdagvoormiddag nog eens in België. Wat mij het meest getroffen heeft:

- de toestand van de wegen. Tegenover 6 maanden geleden is die erbarmelijk. Het lijkt wel of er pantservoertuigen over de wegen gereden hebben.

- de buiten alle ook nog maar enige redelijke proporties staande enorme belemmering van een vlotte doorstroming van het verkeer op de autosnelwegen door de olifantensnelheidswedstrijden die er gehouden worden door een overgrote meerderheid aan koerskemels van vrachtwagenbestuurders.

Ik heb het dus over vrachtwagenbestuurders die tegen 91 km/h een collega inhalen welke tegen 89 km/h rijdt, en pas 5 dorpen verder opnieuw hun plaats rechts van de rijbaan kunnen innemen. Met andere woorden, de elite van het krapuul onder de vrachtwagenbestuurders.

- een jonge vrouwelijke politiebeamte die in Aalter het verkeer regelt, en wiens intellectueel niveau overduidelijk omgekeerd evenredig is met minstens de 25ste macht van haar onmiskenbare fysieke aantrekkelijkheid, stelt het verkeer open in mijn rijrichting, en dus ook voor de tegenliggers.

Ze doet een teken naar een tegenligger die linksaf wil slaan, dat hij dat mag doen, waardoor ik vol in de remmen moet om een aanrijding te vermijden.

De afslaande tegenligger krijgt dan ook van mij een claxonconcert van jewelste te horen, waarbij hij het blijkbaar voor het eerst in zijn leven in Keulen hoort donderen.

En de politiebeamte lijkt mij nog oneindig veel dommer aan te kijken kijkt dan een koe die een trein ziet voorbijrijden.

Vooraleer ik haar vervolgens tergend langzaam voorbijrijd, kan ik het niet laten om mijn zijraam te openen en de volumeknop van de audioinstallatie volledig open te draaien, terwijl ik juist naar een CD aan het luisteren ben met de bekende Duitse carnavalshit "Schöne Maid, hast du heut' für mich Zeit - hoja hoja ho!".

Jammer genoeg waren de voorruitsproeiers van de Touran, die pas op onderhoud geweest was, correct afgesteld, anders had ik haar ook nog een douche met ruitensproeirvloeistof kunnen geven.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 24 april 2010 - 02:21:22 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #350 Gepost op: zaterdag 24 april 2010 - 03:52:53 »
- de buiten alle ook nog maar enige redelijke proporties staande enorme belemmering van een vlotte doorstroming van het verkeer op de autosnelwegen door de olifantensnelheidswedstrijden die er gehouden worden door een overgrote meerderheid aan koerskemels van vrachtwagenbestuurders.

Ik heb het dus over vrachtwagenbestuurders die tegen 91 km/h een collega inhalen welke tegen 89 km/h rijdt, en pas 5 dorpen verder opnieuw hun plaats rechts van de rijbaan kunnen innemen. Met andere woorden, de elite van het krapuul onder de vrachtwagenbestuurders.


Je schiet op de pianist terwijl de componist de veroorzaker is.

De rotte appels buiten beschouwing gelaten (al een prestatie op zich om geen rotte appel te worden in dergelijke omstandigheden) zijn er 2 hoofdredenen voor deze toestand.
Ofwel zijn er teveel vrachtwagens (wat net zo goed over auto's kan gezegd worden) ofwel zijn er te weinig geschikte wegen om te gebruiken (om van de snelheidsbegrenzer nog maar te zwijgen) of een combinatie van de 2.
Dat zijn 2 van de vele redenen waarom ik, zeker in België, geen fulltime beroepschauffeur meer wil zijn.

Naar alle waarschijnlijkheid waren het overgrote deel van die vrachtwagens niet eens Belgen.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #351 Gepost op: zondag 25 april 2010 - 09:54:19 »
Gisteren heb ik een ritje gemaakt met de fietsaanhanger met mijn 2 kinderen erin. 95% van het traject ging over wegen waar enkel fietsers of voetgangers mogen komen. Een gekkenhuis heeft er niets aan ! Het lijkt wel dat het verkeersreglement er niet van toepassing is. Voetgangers stekken de weg op zonder te kijken. Een groepje fietsers stond aan de kant van de weg te praten en hoewel ik mijn komst kenbaar maak met mijn bel, duwt één van de fietsers onverwacht zijn fiets achteruit, ik kon nog niet uitwijken. Een paarse bomma reed met haar fietstassen een paaltje aan en verspert de weg, ze snapt niet wat er gebeurt is. Ik vraag haar tot 3x toe, beleefd, of ze haar fiets wil verplaatsen zodat ik door kan. Geen reactie, uiteindelijk verwijt men mij dat ik te haastig ben. Wat is er mis met je fiets even aan de kant te zetten en dan te kijken, daar hoef je de weg toch niet voor te versperren. De dame in kwestie was duidelijk niet bekwaam om zich in het verkeer te begeven. Een paaltje aanrijden met je fiets is al één ding, maar haar verwarde, afwezige toestand deed erger vermoeden. Het zou haar leeftijd kunnen geweest zijn, maar ik vermoed dat een combinatie met medicamenten hier wel aan de basis zou liggen.
Gelukkig was het op de terugrit rustiger. Uiteindelijk ben ik thuis gekomen met 40 km op de teller en nu zit ik natuurlijk met stijve benen, zo'n aanhanger is zwaar!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #352 Gepost op: zondag 25 april 2010 - 15:57:16 »
Daarstraks een dagje Planckendael gedaan met de 2 kids.  Kon m'n echtgenote rustig uitslapen na haar nachtshift.  AMMEHOELA!  Zodra ik de E19 in Zemst (Hofstade/Weerde) verlaat, begint de file al.  Eventjes hoop ik nog dat er een deel naar het Bloso-park zouden rijden.  Ijdele hoop, zou later blijken, er was blijkbaar iets van 't Rode Kruis te doen.  Eigenlijk had ik toen al rechtsomkeer moeten maken.  Maar goed, de kids waren er zo op uit, dus vooruit dan maar.  Ik heb nog net een plaatsje op de parking, die even later afgesloten wordt.  De parkeerwachters raden iedereen maar aan om langsheen de grote baan te parkeren.  "Neenee, ge moet ni ongerust zijn madammeke, daar krijgde geen boete voor, en zeker ni als er zoveel da doen" hoor ik de parkeerwachter zeggen.  't Verwondert me wel even, want niemand kan daar parkeren zonder minstens gedeeltelijk op het fietspad te staan.  Voor de ingang wordt het 1 grote carrousel met auto's die terugdraaien, en op de grote weg worden 't Sportpaleis-toestanden.  Maar 'k sla er verder geen acht op.  In het domein is het over de koppen lopen.  De lol is er voor mij al snel af.  En 'k ben blij wanneer m'n echtgenote omstreeks 15.00 u belt dat ze wakker is.  Oef, snel naar huis nu.  De portieren van de auto alvast geopend en de kids nog wat water laten drinken.  Meteen vallen twee motards van de lokale politie mij op.  Ze lopen langs alle geparkeerde auto's langsheen de grote baan.  Met een walkie-talkie geven ze alle nr.platen door.  Weer lopen ze langs de eindeloos lange rij auto's, ditmaal de ene ijverig schrijvend en de andere is druk in de weer met, jawel: digitale fotootjes te trekken.  Tja, er zullen er aardig wat een vervelende brief krijgen binnenkort..  Een enkeling probeert zich nog achter die rij te parkeren, maar wordt meteen weggejaagd door oom agent.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #353 Gepost op: zondag 25 april 2010 - 15:59:35 »
Hij kan het nog op de wegbeheerder steken.
Geen markeringen op de grond en wist dus niet dat er 2 rijstroken waren. ;D ;D ;D

Nee volgens mij, want op de foto is duidelijk te zien dat hij zich allesbehalve "zo dicht mogelijk tegen de rechterrand van de rijbaan" bevindt...  ;)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #354 Gepost op: zondag 25 april 2010 - 21:34:22 »
Daarstraks een dagje Planckendael gedaan met de 2 kids.  Kon m'n echtgenote rustig uitslapen na haar nachtshift.  AMMEHOELA!  Zodra ik de E19 in Zemst (Hofstade/Weerde) verlaat, begint de file al.  Eventjes hoop ik nog dat er een deel naar het Bloso-park zouden rijden.  Ijdele hoop, zou later blijken, er was blijkbaar iets van 't Rode Kruis te doen.  Eigenlijk had ik toen al rechtsomkeer moeten maken.  Maar goed, de kids waren er zo op uit, dus vooruit dan maar.  Ik heb nog net een plaatsje op de parking, die even later afgesloten wordt.  De parkeerwachters raden iedereen maar aan om langsheen de grote baan te parkeren.  "Neenee, ge moet ni ongerust zijn madammeke, daar krijgde geen boete voor, en zeker ni als er zoveel da doen" hoor ik de parkeerwachter zeggen.  't Verwondert me wel even, want niemand kan daar parkeren zonder minstens gedeeltelijk op het fietspad te staan.  Voor de ingang wordt het 1 grote carrousel met auto's die terugdraaien, en op de grote weg worden 't Sportpaleis-toestanden.  Maar 'k sla er verder geen acht op.  In het domein is het over de koppen lopen.  De lol is er voor mij al snel af.  En 'k ben blij wanneer m'n echtgenote omstreeks 15.00 u belt dat ze wakker is.  Oef, snel naar huis nu.  De portieren van de auto alvast geopend en de kids nog wat water laten drinken.  Meteen vallen twee motards van de lokale politie mij op.  Ze lopen langs alle geparkeerde auto's langsheen de grote baan.  Met een walkie-talkie geven ze alle nr.platen door.  Weer lopen ze langs de eindeloos lange rij auto's, ditmaal de ene ijverig schrijvend en de andere is druk in de weer met, jawel: digitale fotootjes te trekken.  Tja, er zullen er aardig wat een vervelende brief krijgen binnenkort..  Een enkeling probeert zich nog achter die rij te parkeren, maar wordt meteen weggejaagd door oom agent.

Je probleem was eenvoudig oplossen, met zelfs nog meer plezier voor de kinderen.

Neem afrit Mechelen-Zuid op de E19, parkeer de auto aan het station in Mechelen. T.h.v. IHAM vind je veel gratis parkeerplaatsen zeker in het weekend. Op 50 m van je parkeerplaats neem je de boot naar Plankendael, dat duurt zo'n 20 min. Je neemt de achteringang van Plankendael op 20 m van de plaats waar de boot aanlegt. Probleem van de file is dan in één klap opgelost.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #355 Gepost op: maandag 26 april 2010 - 17:45:49 »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #356 Gepost op: maandag 26 april 2010 - 18:20:35 »
Daarnet een kind van zo'n 14 jaar dat per fiets een kind van, ik schat 8 jaar, op een pony moest begeleiden op de openbare weg  :o
Verantwoordelijkheid van de ouders ???

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #357 Gepost op: maandag 26 april 2010 - 19:17:49 »
Je probleem was eenvoudig oplossen, met zelfs nog meer plezier voor de kinderen.

Neem afrit Mechelen-Zuid op de E19, parkeer de auto aan het station in Mechelen. T.h.v. IHAM vind je veel gratis parkeerplaatsen zeker in het weekend. Op 50 m van je parkeerplaats neem je de boot naar Plankendael, dat duurt zo'n 20 min. Je neemt de achteringang van Plankendael op 20 m van de plaats waar de boot aanlegt. Probleem van de file is dan in één klap opgelost.

Bedankt voor de hint!  ;) 
(alleen is het dan in Planckendael nog steeds ongaangenaam druk.  (normaal kunnen de kids al es wat voorop lopen en weer terugkomen, nu met die drukte was da ni te doen)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #358 Gepost op: dinsdag 27 april 2010 - 14:14:41 »
Vandaag even een collega rondgevoerd. Op de snelweg blijkt alsmaar meer de regel te gelden, "als je linkse richtingsaanwijzer aanstaat heb je voorrang". Ik laat het kieken dat zijn linkse richtingsaanwijzer aansteekt vlak voor mijn neus niet door en gebruik mijn claxon, gevolg, het kieken is kwaad.

Aan de Prins Boudewijnlaan komt er een ander kieken aan een kruispunt de baan opgedraait vlak voor mijn neus. Ik zit nochtans op een voorrangsweg. Uitgebreid lawaaiconcert van mijn claxon levert niet de minste reactie op van hem. Hij rijdt vlak voor me op de weg, het remde zelfs niet. Gelukkig was het rustig en kon ik nog uitwijken.

 >:( >:( >:(
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #359 Gepost op: dinsdag 27 april 2010 - 15:51:21 »
En je collega zegt later tegen anderen: "Die JC, die rijdt als een zot!"

:)