Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906058 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #405 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 13:10:35 »
Bedankt voor je raad!  Handig voor de toekomst. (al hoop ik dat 't me niet nog es overkomt natuurlijk)

Alleen, 'k was nog ne snotneus van 19 toen.  Wist ik veel over m'n rechten, laat staan hoe ik die moest doen gelden tov twee stevige norse agenten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #406 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 15:18:28 »
Een geval van verkeersagressie wordt doorgaans wel geakteert.

Sedert die keer dat ze niet eens de moeite deden om een klacht tegen onbekenden op te maken, geloof ik daar geen snars meer van.

Ik wel, hoor Bert.

Enkele jaren geleden haalde ik in de Stationsstraat in Aalter fietsers in die naast elkaar reden met de VW Bora van mijn echtgenote, die toen nog een Belgisch kenteken had.

De fietsers in kwestie waren twee jonge kinderen die rechts reden, met links van hen een volwassene. De volwassene reed veel meer links dan nodig was, en door de lage snelheid zwalpte hij over de weg. Daarom claxoneerde ik kort toen ik hen ging inhalen.

Dat was die vent al teveel geweest. Toen ik wat later bij mijn schoonouders aankwam, zeiden ze dat de lokale politie hen opgebeld had om te vragen of mijn echtgenote soms bij hen was, in verband met agressief rijgedrag met haar VW Bora in de Stationsstraat in Aalter.

Ze hadden dus mijn schoonouders al wijsgemaakt dat ik agressief zou gereden hebben, zonder mij zelfs maar gehoord te hebben. Klasse toch van de lokale politie van Aalter, niet?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #407 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 15:18:55 »
Hahaha jaja altijd leuk :)

Denk er wel aan dat als je dat doet in je eigen politiezone, die kerels jou natuurlijk weten wonen :).  En zelfs als je met alles volledig in orde bent, kan je nog altijd regelmatig aan een grondige wegcontrole onderworpen worden.

Er zijn goeie agenten, maar er is ook een heel grote hoop die voor alles een excuus heeft om jouw klacht niet te noteren. Al was het maar omdat elke klacht betekent dat ze moeten werken.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #408 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 15:24:04 »
Denk er wel aan dat als je dat doet in je eigen politiezone, die kerels jou natuurlijk weten wonen :).  En zelfs als je met alles volledig in orde bent, kan je nog altijd regelmatig aan een grondige wegcontrole onderworpen worden.

Daar laat ik me niet door afschrikken, Wouter. Als dergelijke pesterijen zich voordoen, kan ik meer bedenken om de politie te pesten dan zij mij. Dan wordt het gewoon een uithoudingsslag, en wat mij betreft, mogen ze er zeker van zijn dat ze aan het kortste eind zullen trekken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #409 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 02:19:19 »
Een geval van verkeersagressie wordt doorgaans wel geakteert.

...  En voor dit geval, nu er zelfs geen schade, letsel aan mij of mijn voertuig was, zouden ze plots wél moeite gaan doen?  Mijn geloof daarin: nouga-bollen.

Toch blijf ik in dit geval Bert volgen hoor.
Ik heb reeds voor meerdere bazen gereden, inclusief zijn huidige baas, en van de eerste tot de laatste zou het tijdverlies bij aangifte net voldoende zijn om mijn C4 op te maken of op zijn minst voor zeer lange tijd in de slechte schuif terecht te komen wat uiteindelijk, na een tijd het leven zuur gemaakt te zijn, toch fataal zou aflopen.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #410 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 10:26:20 »
Daar zijn we weer met onze professionals van het wegverkeer...




Dapper heel het zaakje ophouden zodat het kruispunt ervoor in de knoop loopt.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #411 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 10:54:26 »
Er zijn er ook andere, onder de beroepschauffeurs.  Net zoals ge ook dwazen en verstandigere chauffeurs hebt onder de motards.  Dus niet veralgemenen aub (noch naar beroepschauffers, noch naar motards).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #412 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 10:57:26 »
Het lijkt niet mijn plaats om een beroepschauffeur uit te leggen wat de verkeersregels zijn, niet? :)

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #413 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 11:03:02 »
Ik ben ook niet akkoord met diens rijgedrag hoor.  Als beroepschauffeur zou hij beter moeten weten.   Dat je daar kritiek op hebt, is begrijpelijk en terecht.  Alleen vraag ik om niet te gaan veralgemenen.  Lang niet elke beroepschauffeur gedraagt zich zoals deze euhm "held" (lees: "cowboy").  ;)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #414 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 11:16:40 »
nu moet ik wel zeggen dat beroepschauffeurs "waarschijnlijk" ook wel eens een beetje gefrustreerd raken door het gedrag van amateurs ...
Langs beide kanten (beroepschauffeurs en andere dus) zitten goeie en slechte.

Gisteren nog eentje gezien die een lijnbus de pas afsneed toen die zijn stopplaats wou verlaten.  Een stopplaats binnen BBK, en de richtingaanwijzer van de bus stond ruim op tijd aan. 
Nu ben ik niet de beste maatjes met de chauffeurs van de lijn, want sommigen denken dat ze buiten BBK ook moeten doorgelaten worden bij het verlaten van hun stopplaats, maar in dit geval was de amateur-chauffeur duidelijk in de fout.  Zou dit dan ook niet de reden zijn waarom stopplaatsen meer een meer OP de rijweg geschilderd worden ipv ernaast ?  Nog meer files en frustraties veroorzakend, maar uitgelokt door sukkels die een bus niet de voorrang verlenen waar hij recht op heeft

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #415 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 11:48:49 »
Het blijft de situatie enkel escaleren...  Iemand negeert de voorrang van een bus binnen de bebouwde kom uit onwetendheid (perfect mogelijk in België met de belabberde opleiding, examen en onbestaande opvolging) of uit frustratie (want ik probeer ook altijd voor een bus te geraken want ze rijden deftig in de weg). Bijgevolg gaat men busstopplaatsen op de rijbaan zetten, waardoor nog meer mensen gehinderd worden, en er weeral de mensen met het kortste lontje de meeste risico's gaan nemen om ter hoogte van zo een busstopplaats een bus voorbij te rijden, terwijl passagiers uit de bus komen en misschien denken dat de bus op de rijbaan betekent dat ze makkelijk voor de bus kunnen oversteken.

Veiliger maken ze het niet. Wel trager.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #416 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 11:59:58 »
Het blijft de situatie enkel escaleren...  Iemand negeert de voorrang van een bus binnen de bebouwde kom uit onwetendheid (perfect mogelijk in België met de belabberde opleiding, examen en onbestaande opvolging) of uit frustratie (want ik probeer ook altijd voor een bus te geraken want ze rijden deftig in de weg). Bijgevolg gaat men busstopplaatsen op de rijbaan zetten, waardoor nog meer mensen gehinderd worden, en er weeral de mensen met het kortste lontje de meeste risico's gaan nemen om ter hoogte van zo een busstopplaats een bus voorbij te rijden, terwijl passagiers uit de bus komen en misschien denken dat de bus op de rijbaan betekent dat ze makkelijk voor de bus kunnen oversteken.

Veiliger maken ze het niet. Wel trager.

Dat klopt helaas ...
Men zou kunnen verwachten dat de overheid en wegbeheerders de slimsten zouden zijn en de vicieuze cirkel zouden doorbreken, maar dit is België natuurlijk ...
Waar men niet verder komt dan een aantal pestmaatregels en paniekerige losse flodders in alle richtingen

Op een of ander dood forum ( ;D) kreeg ik dan ook steeds de wind vanvoren toen ik iets durfde zeggen over de overheid of wegbeheerders.  Met het verwijderen van postings tot gevolg, alsook waarschuwingen via PM.

Ik weet niet meer juist wie, maar er was daar alleszins eentje die geen énkele fout van de wegbeheerders wou aannemen.

Als dat hun mentaliteit is, dan zijn we nog lang niet aan de "nief patatjes"  :-[

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #417 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 13:12:52 »
Op een of ander dood forum ( ;D) kreeg ik dan ook steeds de wind vanvoren toen ik iets durfde zeggen over de overheid of wegbeheerders.  Met het verwijderen van postings tot gevolg, alsook waarschuwingen via PM.

Ik weet niet meer juist wie, maar er was daar alleszins eentje die geen énkele fout van de wegbeheerders wou aannemen.
ik ben toen begonnen met het gebruik van 'wegwanbeheerders' wat me ook al helemaal niet in dank werd afgenomen

volgens hun was de wegbeheerder nooit in fout, maar de weggebruiker daarentegen steeds (als zij het niet waren )
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #418 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 16:16:51 »
Het lijkt niet mijn plaats om een beroepschauffeur uit te leggen wat de verkeersregels zijn, niet? :)
Zeker niet als je op een plaats rijdt waar je niet hoort te rijden ... (foto 1)
Wees blij dat de vrachtwagen rechts, nogal ver rechts blijft.

4500 tpm bij snelheid zo goed als niks ? Met een twin ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #419 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 16:22:17 »
Zeker niet als je op een plaats rijdt waar je niet hoort te rijden ... (foto 1)
Stilstaand verkeer?

4500 tpm bij snelheid zo goed als niks ? Met een twin ?
Motoren hebben zo iets als een koppeling... Je kan die gebruiken om de toerentallen van de motor over te brengen op de aandrijving. Of niet.

Als je wil, kan je meer te weten komen bij http://www.motorbeheersing.com/