Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906161 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #585 Gepost op: woensdag 26 mei 2010 - 01:41:46 »
Daarstraks een fietstochtje gemaakt met de kids.  Kom ik thv Schoonselhof, daar ligt een oversteekplaats voor fietsers.  Je dwarst daar het verkeer dat komende van Hoboken, rechtsaf de R11 op wil.  Daar ligt dus een oversteekplaats.  M'n beide kids wéten dat ze niet zomaar mogen oversteken, altijd wachten op papa of mama.  Wat ze ook nu doen.  Komt er nen andere fietser lachend voorbij "Awel mannekes, moogde gulle ni oversteken van olle papa?  Get veurrang zenne!", en zonder omkijken oversteekt.

Ik kan me efkes niet meer inhouden "NEE, DA MOGEN ZE NI VAN PAPA, OMDAT ZE GEEN VOORRANG HEBBEN.  OF DACHT U SOMS DAT DIE HAAIETANDJES EN DIE OMGEKEERDE DRIEHOEK HIER STAAN VOOR DE VERSIERING OP DAT FIETSPAD MISCHIEN?  Vier en zes jaar, en ze zijn blijkbaar al slimmer dan gij".  Waarop ik m'n kindjes nog eens goed laat kijken, en pas als 't veilig kan, laat oversteken.

En dan zijn zo'n mannen verwonderd dat hun kinderen dergelijk gevaarlijk gedrag gaan overnemen.  En dat dat vroeg of laat es fout kan aflopen....

En 50 meter voor dat kruispunt kan je opmerken wat er op uw rechterzijde is geplaatst. En 150 m daarvoor , kruispunt met de groenstraat, ook het toneel geweest van een dodelijk verkeersongeval.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #586 Gepost op: woensdag 26 mei 2010 - 12:36:03 »
Juist post gekregen voor te sponsoren, O.I. 50 € volgt weldra...

Vooraan geflitst -door Gatso type 24 - op een door mij nochtans goed gekende plaats... ik zag deze keer uitzonderlijk daar twee auto´s eng geparkeerd staan (éne wat schuin), en mijn gedacht was daar is wat gebeurd (ik gaf op dat moment alleszins geen gas meer bij want normaal rij ik daar ca. 90 kmh teller) ...  nee het waren wslk (flits)collega´s die een babbeltje sloegen ...

Soit, In mijn verwarring door die 2 auto´s ging ik te laat van het gas (werd ook vooraan op ca. 40 meter ervoor geflitst) en reed ik nog gemeten 79 kmh,  gecorrigeerd naar 73 kmh.

Natuurlijk op een ex-90 kmh weg (N73 hoofdverbindingsweg W<>O Noord-Limburg), en een gedeelte waar nog op geen honderden meters een huis te bespeuren valt, een hoofdweggedeelte die zonder boe of ba-veiligheidsreden naar 70 kmh gedegradeerd is.   ;D

Ik bevond me bij de flits ongeveer ter hoogte "vd blauwe "N73" en kwam van links;
juist achter kp N73- smalle Coenenhofweg - staat de C43-70 en enkele meters erna werd ik ook geflitst...
N73 Baan naar Bree ter hoogte van kp Coenenhofweg - FLITS -
Flitsauto(s) stonden op gesloten aarden wegingang naar "camionparking" (rechts op 100 m parallel van Coenenhofweg).
« Laatst bewerkt op: woensdag 26 mei 2010 - 15:07:31 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #587 Gepost op: woensdag 26 mei 2010 - 16:28:46 »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #588 Gepost op: donderdag 27 mei 2010 - 07:29:58 »
Eigenlijk van verleden week al gepromoveerd (gebombardeerd) tot tijdelijk rijinstructeur (36 maand).
De dochter behaalde 45/50 met RIJBEWIJS OP SCHOOL.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #589 Gepost op: donderdag 27 mei 2010 - 23:20:20 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #590 Gepost op: donderdag 27 mei 2010 - 23:45:26 »
Bloembakken en varkensruggetjes vlak naast de rijbaan zijn ideaal om ongecontroleerd het decor in te gaan.
Geen foutenmarge ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #591 Gepost op: donderdag 27 mei 2010 - 23:57:36 »
Inderdaad als je dan je stuur met schuiftechniek vasthebt ga je met stuurvibraties in de kant. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #592 Gepost op: vrijdag 28 mei 2010 - 05:01:38 »
Het toeval wil weer dat er op dezelfde rijbaan die ik beklaag wegens geplande snelheidsverlaging een ongeval gebeurt binnen de week. Is al de derde keer op rij... Misschien moet ik gewoon zwijgen...  :-X

Nee, meer gaan concentreren op die gevaarlijke rommel op en naast de weg. ;)

Vandaag ook weer zo'n onnozel paaltje zien platliggen. Mijn vermoeden is dat het in de weg stond voor een vrachtwagen die links in dat smalle straatje naar die bouwwerf moest.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 28 mei 2010 - 05:05:27 door bibi585 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #593 Gepost op: vrijdag 28 mei 2010 - 07:47:22 »
Hehe, hier in de buurt ligt een knoert van een verhoogd kruispunt.  Bij het afrijden gebruiken de habitués het fietspad om hun rechter ophanging te ontlasten.  Gemeente natuurlijk niet blij, dus die plaatsen daar witte reflectorpaaltjes.  Na 4 paaltjes herplaatst te hebben hebben ze het volgens mij opgegeven.

Ongelofelijk wat mensen moedwillig of onbewust aanrijden...

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #594 Gepost op: vrijdag 28 mei 2010 - 08:27:32 »
Vandaag ook weer zo'n onnozel paaltje zien platliggen. Mijn vermoeden is dat het in de weg stond voor een vrachtwagen die links in dat smalle straatje naar die bouwwerf moest.
bij ons hadden ze ergens 'op' de rijbaan een 40tal van die ondingen geplaatst, waardoor de weg een halve meter minder breed werd
elke dag sneuvelen er wel een paar
ik denk niet dat er nog 10 staan
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #595 Gepost op: vrijdag 28 mei 2010 - 11:50:55 »
Wat ik me altijd afvraag, is het volgende: waarom is het altijd file vlak voor de Kennedytunnel en kan je, eenmaal erdoor, vlot doorrijden?

En waarom doe ik er een uur over om met de trein op het werk te geraken (van bussen spreken we dan nog niet, dat duurt nog langer), terwijl ik er met de auto maar 25 minuten over doe??? En dan wil men het openbaar vervoer promoten...

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #596 Gepost op: vrijdag 28 mei 2010 - 12:47:40 »
Wat ik me altijd afvraag, is het volgende: waarom is het altijd file vlak voor de Kennedytunnel en kan je, eenmaal erdoor, vlot doorrijden?
Er voor moet je vertragen tot de dwaze 70 of zelfs 50 in de Kennedy.
Vrachtwagens krijgen hierdoor problemen om weer bergop de tunnel uit te geraken, wat alles nog meer vertraagt.
Er na de tunnel kan en mag je weer versnellen naar 90 of 120 ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #597 Gepost op: vrijdag 28 mei 2010 - 15:30:54 »
Veel verkeer dat van Linkeroever of van de E34/N49 komt, moet vlak voor de Kennedytunnel van uiterst links invoegen, om dan de Kennedytunnel door te rijden.  En eenmaal uit de Kennedytunnel moeten er veel alweer uiterst rechts zitten om de A12 richting Brussel te nemen.  Twee linkse opritten.  Vlak bij elkaar, en dan welgeteld de Kennedytunnel de tijd om een drietal rijstroken te overbruggen, da's om miserie vragen.

Invoegend-en uitvoegend verkeer, nog een voorrbeeld.  Richting Gent is de verkeerswisselaar met het verkeer richting Brussel een ramp.  Daar heb je een conflictsituatie.  Namelijk: je hebt verkeer dat van de Antwerpse Ring, de afrit Berchem, ofwel de verkeerswisselaar richting E19 Brussel/A12 Brussel/afrit Wilrijk wil.  Tegelijkertijd heb je verkeer dat van de E313 uit Luik komt, en de Antwerpse Ring richting Gent op wil.  Daar waar de ene de Antwerpse Ring wil verlaten, wil de andere de Antwerpse Ring net op.  En dan is 't in de spits meestal "prijs".

Een gelijkardige situatie heb je thv de afrit "Kleine Barreel".  Toen men de Antwerpe Ring heraangelegd heeft, heeft men wel de flessenhals daar al weggewerkt.  Allleen:  daar heb je een afrit richting Schoten.  Heel wat verkeer dat richting Nederland rijdt, wil daar de afrit nemen richting Schoten, of Merksem.  Dezelfde plaats is net de plaats waar verkeer dat van de A12 Bergen Op Zoom komt, en de E19 richting Breda op wil.  Waar de ene de autosnelweg gaat verlaten, wil de andere de autosnelweg net weer op.  En dan is het ook daar nog steeds geregeld "prijs".

En als dan de wegbeheerder (zoals Inazuma schreef), ook nog eens zijn extra duit in het zakje gaat doen door dwaze snelheidsbeperkingen, tja dan.....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #598 Gepost op: vrijdag 28 mei 2010 - 23:02:39 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #599 Gepost op: zondag 30 mei 2010 - 20:30:53 »
Het verkeerscentrum deed er weer alles aan om de boel te verneuken op de E313 deze avond. Ik reed in Massenhoven de snelweg op en kreeg onmiddellijk 90 km/u max. voorgeschoteled. Bij het volgende portiek wordt dat dan 50, om bij de volgende weer 90 te worden. Na de samenvloeiing van E313 en E34 terug 120 en plots gaat daar alles heel vlot. Op de ring stond de melding van een ongeval aan afrit UZA op de E19, toen ik daar 2 min. later toekwam was er absoluut niks te zien, vergeten weg te halen waarschijnlijk. Wat een geknoei !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519