Veel verkeer dat van Linkeroever of van de E34/N49 komt, moet vlak voor de Kennedytunnel van uiterst links invoegen, om dan de Kennedytunnel door te rijden. En eenmaal uit de Kennedytunnel moeten er veel alweer uiterst rechts zitten om de A12 richting Brussel te nemen. Twee linkse opritten. Vlak bij elkaar, en dan welgeteld de Kennedytunnel de tijd om een drietal rijstroken te overbruggen, da's om miserie vragen.
Invoegend-en uitvoegend verkeer, nog een voorrbeeld. Richting Gent is de verkeerswisselaar met het verkeer richting Brussel een ramp. Daar heb je een conflictsituatie. Namelijk: je hebt verkeer dat van de Antwerpse Ring, de afrit Berchem, ofwel de verkeerswisselaar richting E19 Brussel/A12 Brussel/afrit Wilrijk wil. Tegelijkertijd heb je verkeer dat van de E313 uit Luik komt, en de Antwerpse Ring richting Gent op wil. Daar waar de ene de Antwerpse Ring wil verlaten, wil de andere de Antwerpse Ring net op. En dan is 't in de spits meestal "prijs".
Een gelijkardige situatie heb je thv de afrit "Kleine Barreel". Toen men de Antwerpe Ring heraangelegd heeft, heeft men wel de flessenhals daar al weggewerkt. Allleen: daar heb je een afrit richting Schoten. Heel wat verkeer dat richting Nederland rijdt, wil daar de afrit nemen richting Schoten, of Merksem. Dezelfde plaats is net de plaats waar verkeer dat van de A12 Bergen Op Zoom komt, en de E19 richting Breda op wil. Waar de ene de autosnelweg gaat verlaten, wil de andere de autosnelweg net weer op. En dan is het ook daar nog steeds geregeld "prijs".
En als dan de wegbeheerder (zoals Inazuma schreef), ook nog eens zijn extra duit in het zakje gaat doen door dwaze snelheidsbeperkingen, tja dan.....