Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906070 keer)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #840 Gepost op: donderdag 29 juli 2010 - 20:39:51 »
In Canada vond ik het frusterend dat iedereen aan 120 km/u zat te bumperkleven. Maar daar reed men tenminste nog op (of aan 120 km/u boven) de snelheidslimiet.

Ik wil het volk dat 20 km trager dan de snelheidslimiet rijdt en niet acellereert niet te eten geven.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #841 Gepost op: vrijdag 30 juli 2010 - 10:40:43 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 30 juli 2010 - 12:46:05 door Rafael »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #842 Gepost op: vrijdag 30 juli 2010 - 13:31:08 »
Nieuw aangelegde brug over de E313 hier maakt slachtoffers..
Verklaar u nader, klinkt een beetje als "gevaarlijke bocht". :-\
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #843 Gepost op: vrijdag 30 juli 2010 - 15:42:50 »
Waarom remmen mensen nerveuzig (rem.........rem..........rem..........) die op het rechterrijvak van de snelweg slomen aan 110km/uur, hoewel hun rijvak over hon-der-den meter vóór hen vrij is en er geen afrit in de buurt is ???
Kwam het naaldje soms te gevaarlijk dicht in de buurt van het streepje '120' ???

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #844 Gepost op: vrijdag 30 juli 2010 - 22:47:35 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 30 juli 2010 - 23:57:19 door Rafael »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #845 Gepost op: vrijdag 30 juli 2010 - 23:11:59 »
Zelfde nest als elke dag op dat punt.

Standaardmethode om een KP op te rijden in België ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #846 Gepost op: zaterdag 31 juli 2010 - 00:26:44 »
Deze avond op een kort ritje van maar enkele km (ff gaan shoppen) ben ik wel een groot aantal suicidale zwakzinnige weggebruikers tegengekomen. Het begon met 2 juffouwen die bij mij in de straat wandelden, ik rijd iets meer dan stapvoets, beide dames weigeren opzij te gaan terwijl ze me tegemoet komen. Ze hebben rechts van hen nog minstens 5 m plaats maar weigeren maar 1 cm op te geven. Ik rijd uiterst rechts stapvoets verder. Op het laatste moment krijgen ze door dat ze toch opzij moeten gaan, mijn enige optie was op een boom te rijden. Natuurlijk een kwade reactie van hen, gelukkig versta ik geen arabisch.
Een beetje verder rijden twee fietsers in het midden van de rijweg. Die is daar vrij breed, er zijn zelfs nog 2 parkeerstroken en er is een fietspad. Blijkbaar is het een koppel. Mijnheer vind het nodig helemaal naar links uit te wijken, terug in het midden te gaan hangen en daar wat te slingeren. Natuurlijk geef ik even een geluidssignaal, kwade reactie natuurlijk, wat durft die automobilist te claxoneren, ik mag toch alles.
Wat verder sjokt een bende voetgangers en plots besluiten ze over te steken op een plek zonder zebrapad, nochtans ligt dit slechts 15 m verder, heb ervoor gezorgt dat ze wakker waren, mijn claxon galmt waarschijnlijk nog in hun lege kop. 100 m verder nemen twee voetgangers aanstalten om het zebrapad te gebruiken, ik stop zoals ik dat altijd doe. Dit geeft bij hen als reactie om tergend traag over te steken.

Zucht, volgens mij is er geen hoop meer ...  :-[
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #847 Gepost op: zaterdag 31 juli 2010 - 09:42:17 »

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #848 Gepost op: zaterdag 31 juli 2010 - 12:12:49 »
@Jo: Nieuwe kunstwerk over de E313.

Het is duidelijk wat er aan de hand is.

De laatste jaren is er een tendens naar smallere rijstroken (3m ipv 3m50). Wegbeheerders zijn er verzot op omdat ze denken zo de snelheid te kunnen wegbeheersen en er plaats vrijkomt voor te brede (1m50) fietspaden die subsidiematig goed in de markt liggen en een hoog 'feel good' gehalte hebben. Op de plannen van politiek correcte studiebureaus (bvb V3ctr1s) ziet het er ook altijd leuk uit, en zo zijn ze meteen ingedekt.

Wie een beetje op de baan komt weet dat de mede-weggebruikers regelmatig, en zeker in bochten, buiten de lijntjes kleuren (slechte start gehad als kleuter ?). Als er minder marge is, is een ongeval sneller gebeurd.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #849 Gepost op: zaterdag 31 juli 2010 - 17:07:54 »
« Laatst bewerkt op: zaterdag 31 juli 2010 - 17:28:06 door Rafael »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #850 Gepost op: zaterdag 31 juli 2010 - 21:39:58 »
Oh ja, kijk bvb maar eens naar de paralelweg naast de E34/N49 tussen Vrasene en Sint-Gillis Waas.  Daar ligt een autostrade van een fietspad.  Het aantal fietsers dat daar wekelijks komt, kan je zowat op je 1 hand tellen.  Maar de rijstroken: dermate smal dat brede voertuigen verdomd goed moeten uitkijken of er sneuvelen spiegels.

En oh ja, als je dan wielertoeristen hebt, die rijden met z'n tweetjes gezellig op de rijbaan natuurlijk.  Die biljart en autostrade van een fietspad is hen te veilig, denk ik.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #851 Gepost op: zaterdag 31 juli 2010 - 22:46:01 »
'k zou hier eens de brug van Oelegem naar Broechem moeten kunnen filmen, is geen nieuwe brug maar de situatie is daar veel gevaarlijker dan bij die van Rafael.
Wat niet wil zeggen dat die brug veiliger is als de voorgaande brug hé Rafael, kan goed zijn dat jullie een flinke tand achteruit gegaan zijn.
Ik heb de oude brug daar nog gedaan maar kan het me niet echt herinneren of het nu ja dan nee slecht was.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #852 Gepost op: zondag 01 augustus 2010 - 00:32:56 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #853 Gepost op: zondag 01 augustus 2010 - 23:58:07 »
@Jo: Nieuwe kunstwerk over de E313.
Waarom ze hier bruggen (nog) altijd met bochten aanleggen is me een raadsel.
Het aantal ongevallen dat op dergelijke bruggen al gebeurd is, valt niet meer te schatten.

De borden slipgevaar bij ijzel staan zelfs al klaar ... enkel nog de afdekking weghalen.
Systeem paraplu in actie, maar veilige wegen aanleggen ... no way !
« Laatst bewerkt op: maandag 02 augustus 2010 - 00:05:47 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #854 Gepost op: maandag 02 augustus 2010 - 00:07:07 »
@Jo: Nieuwe kunstwerk over de E313.

A25 op 0:31 ???
Er is geen oversteekplaat verderop.

0:41 : fietspad niet doorgetrokken, en dat lijkt te stoppen een aantal meters na het KP ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder