Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906077 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #945 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 21:33:40 »
Voilà. Als mensen zich het recht toeeigenen om het anderen kwalijk te nemen dat deze laatsten de regels volgen, zijn we een brug te ver.
Ik neem het niemand kwalijk dat hij stoïcijns de regels wil volgen, behalve als dat natuurlijk betekent dat ie vervolgens het kruisend verkeer lam legt omdat ie de uitvoerging van de wet blind toepast zonder na te denken over de gevolgen.

Rechtsom links afslaan heeft vaak geen enkel nut, behalve dat je mekaar voor de voet rijdt.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #946 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 01:59:36 »
Voilà. Als mensen zich het recht toeeigenen om het anderen kwalijk te nemen dat deze laatsten de regels volgen, zijn we een brug te ver.
Ik neem het niemand kwalijk dat hij stoïcijns de regels wil volgen, behalve als dat natuurlijk betekent dat ie vervolgens het kruisend verkeer lam legt omdat ie de uitvoerging van de wet blind toepast zonder na te denken over de gevolgen.

Rechtsom links afslaan heeft vaak geen enkel nut, behalve dat je mekaar voor de voet rijdt.
Jij noemt dat stoïcijns, ik niet, ik noem dat eerder associaal dat jij mij verwachtingspatroon belemmerd.
Ik verwacht namelijk helemaal niet dat jij voor me gaat afdraaien, ook al doen ze dat in de andere 192 landen van de wereld wel.
Ik mag van de andere weggebruikers toch verwachten dat ook zei de wegcode respecteren.
België dit België dat, zoveel verkeersslachtoffers, zoveel voorrangsnegeerders, zoveel ....,  wat wil je als het bij het eerste kruispunt dat we tegenkomen al fout gaat?
Ik ben niet heiliger dan de paus, rij ook al wel eens te rap maar kan wel zeggen dat ik voor de rest braaf de wegcode tracht te volgen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #947 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 02:19:08 »
Voilà. Als mensen zich het recht toeeigenen om het anderen kwalijk te nemen dat deze laatsten de regels volgen, zijn we een brug te ver.
Ik neem het niemand kwalijk dat hij stoïcijns de regels wil volgen, behalve als dat natuurlijk betekent dat ie vervolgens het kruisend verkeer lam legt omdat ie de uitvoerging van de wet blind toepast zonder na te denken over de gevolgen.

Juist: als het jou hindert dat iemand zich aan de regels houdt, dan neem je maar wraak op de betrokkene, omdat de geeigende kanalen tot de Wetstraat 16 toch niet werken.

"Veel geblaat maar weinig wol" noemt men dat.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #948 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 02:25:16 »
en kwaad keken dat ze deden en hun vuist opsteken...

Typisch voor wielerterroristen: "Wat denk jij wel, dat de voorrangsregels ook voor ons gelden? Wij zijn zwakke weggebruikers, dus wij hebben altijd voorrang."

Citaat
En ze brulden "nog nooit van hoffelijkheid gehoord, of zoiets "

Juist: voor wielerterrosisten betekent "hoffelijkheid" dat zij geen enkele verplichting hebben en jij hen altijd voorrang dient te verlenen.

Je hoeft niet debiel te zijn om een wielerterrorist te worden, maar het helpt wel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #949 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 05:39:38 »
Vandaag weer meegemaakt:
Een zoveelste herinnering van Telenet voor zogenaamd facturen (die ik nooit gezien heb) voor een aansluiting die al anderhalf jaar opgezegd is, althans flinke pogingen toe gedaan en er een jaar van uit gegaan dat het eindelijk in orde was, en weerom met een volledig nieuw uit de lucht gegrepen bedrag.
Nu iets meer dan de helft van wat ik voor enkele maanden aangerekend kreeg.

Dit keer door een gerechtsdeurwaarder en dit zonder enige tussenkomst van geen enkele rechterlijke macht.

In tegenstelling tot wat je van een gerechtsdeurwaarder zou verwachten wordt, naar aloude gewoonte, elke vorm van communicatie afgewimpeld of ronduit geweigerd wanneer je zegt wie je bent en waarover het gaat.
Dus zit er blijkbaar niets anders op dan hopen dat de rechter zo snel mogelijk de knoop doorhakt want deze situatie is zo stilletjes aan onhoudbaar want zelf kun je niks ondernemen behalve een hartkwaal opdoen door de stress.

Over de ombudsdienst heb ik ook mijn twijfels gezien de aard van de klacht en de vele berichten die ik her en der al gelezen heb.

De nieuwe niet Telenet aansluiting hier ligt al klaar, nu enkel nog wachten op de installatie en dan maar hopen dat de ellende met Telenet zich niet herhaald.
We hebben in ieder geval al de belofte van Mobistar gekregen dat het niet zo zal zijn.

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #950 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 07:38:24 »
Voilà. Als mensen zich het recht toeeigenen om het anderen kwalijk te nemen dat deze laatsten de regels volgen, zijn we een brug te ver.
Ik neem het niemand kwalijk dat hij stoïcijns de regels wil volgen, behalve als dat natuurlijk betekent dat ie vervolgens het kruisend verkeer lam legt omdat ie de uitvoerging van de wet blind toepast zonder na te denken over de gevolgen.

Rechtsom links afslaan heeft vaak geen enkel nut, behalve dat je mekaar voor de voet rijdt.
Jij noemt dat stoïcijns, ik niet, ik noem dat eerder associaal dat jij mij verwachtingspatroon belemmerd.
Ik verwacht namelijk helemaal niet dat jij voor me gaat afdraaien, ook al doen ze dat in de andere 192 landen van de wereld wel.
Ik mag van de andere weggebruikers toch verwachten dat ook zei de wegcode respecteren.
België dit België dat, zoveel verkeersslachtoffers, zoveel voorrangsnegeerders, zoveel ....,  wat wil je als het bij het eerste kruispunt dat we tegenkomen al fout gaat?
Ik ben niet heiliger dan de paus, rij ook al wel eens te rap maar kan wel zeggen dat ik voor de rest braaf de wegcode tracht te volgen.
Volledig met jo eens!

Trouwens, op dit kruispunt kan men toch niet anders dan wachten tot het verkeer dat van de andere richting komt stilstaat, dus dat ik de regels volg hindert hier echt niemand! Wat ik wel al heb gehad is dat ik mij correct opstel om te keren (ik neem een grote draai dus kom op het buitenste vak), maar dat er links van mij nog iemand ging staan die naar de overkant wou en dus niet doorhad dat ik ging keren... :P

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #951 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 07:39:31 »
Bibi, post je verhaal eens op www.tik.be op het forum! Dat kan soms ook helpen....

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #952 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 08:09:08 »
Trouwens, op dit kruispunt kan men toch niet anders dan wachten tot het verkeer dat van de andere richting komt stilstaat, dus dat ik de regels volg hindert hier echt niemand! Wat ik wel al heb gehad is dat ik mij correct opstel om te keren (ik neem een grote draai dus kom op het buitenste vak), maar dat er links van mij nog iemand ging staan die naar de overkant wou en dus niet doorhad dat ik ging keren... :P
Maar...

Als jij wacht door je bocht zo krap mogelijk te nemen, kan je tegenligger probleemloos keren of links afslaan, en vermijd je dus dat iemand achter je links gaat staan.

In je pogingen om de regel tot op de letter te volgen, maak je het dus enkel gevaarlijker: een tegenligger MOET jou kruisen, en achterliggers kunnen niet herkennen of je links gaat afslaan of gaat keren. Het verwachtingspatroon voor keren is nl. dat je je bocht net niét ruim maakt, en ook nergens in de wet staat dat je als je wil keren je dat rechtsom iemand anders moet doen.

Jozef, het gaat wel nogal ver om van "wraak" te spreken...

Laat me het zo stellen: je gaat ook niet op het rechter van twee voorsorteervakken om links af te slaan voorsorteren als je op het kruispunt wil keren. Je wéét dat dat fout afloopt.

En tenslotte denk ik dat jij nu ook niet bepaald enige autoriteit hebt om te zeggen dat regels incontournable zijn. Er staan daar genoeg voorbeelden van op dit forum over je avonturen op de E17 :). Als jij op de snelweg moet vertragen omdat 100 meter verder iemand beslist om aan 100 km/u op het linkervak een vrachtwagen in te halen denk je ook "moet dat nu?" terwijl de inhaler eigenlijk nauwelijks iets fout doet :).

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #953 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 08:14:10 »
Dit keer door een gerechtsdeurwaarder en dit zonder enige tussenkomst van geen enkele rechterlijke macht.
Een bedrijf kan perfect en probleemloos zelf een gerechtsdeurwaarder inhuren om als incassobureau te fungeren. Maar toegang verschaffen en meubels opladen gaat pas na een gerechtelijke uitspraak. Behalve als je natuurlijk de overheid bent, die zijn schuldeiser en rechter tegelijkertijd :).

We hebben in ieder geval al de belofte van Mobistar gekregen dat het niet zo zal zijn.
Beloftes van bedrijven zijn geen kloten waard. En het probleem met bedrijven groter dan 10 man is dat als het mis loopt, je niemand hebt die zal wakker liggen van jouw probleem.

Mobistar werkt overigens met de koper van Belgacom, en kan bij hardwareproblemen niks anders doen dan het melden aan BGC. Dan was je bij Telenet toch beter af :D.

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #954 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 08:23:59 »
Maar...

Als jij wacht door je bocht zo krap mogelijk te nemen, kan je tegenligger probleemloos keren of links afslaan, en vermijd je dus dat iemand achter je links gaat staan.

In je pogingen om de regel tot op de letter te volgen, maak je het dus enkel gevaarlijker: een tegenligger MOET jou kruisen, en achterliggers kunnen niet herkennen of je links gaat afslaan of gaat keren. Het verwachtingspatroon voor keren is nl. dat je je bocht net niét ruim maakt, en ook nergens in de wet staat dat je als je wil keren je dat rechtsom iemand anders moet doen.
Ja dat klopt, maar dat is niet de regel... En ja, ik volg nog minstens een jaar de regels op de letter...
(en als ik de bocht zo krap mogelijk zou nemen, dan geraak ik niet gedraaid want de draaicirkel van m'n auto is te groot)

Trouwens, als iemand wil afslaan, dan verwacht ik dat hij zich zo rechts mogelijk opstelt en dus achter mij zou aansluiten, niet links van mij gaan staan.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #955 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 08:29:44 »
Ik dacht dat jij zo een stadsmormel reed. Dat krijg je toch gedraaid op anderhalve tegel? :)

Mah bon, sommige stukken zijn vrij krap en daar moet ik ook ietsje rechtdoor rijden om wat extra asfalt van het kruispunt mee te nemen om te draaien, en ik heb per sjans nog niemand gehad die linksachter mij door wou rijden. Soms moet je in het verkeer ook gewoon je plaats opeisen, en dat betekent misschien ook een 30-50 meer in het midden rijden ipv aan de uiteinden.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #956 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 12:25:30 »
Dacht je dat in andere landen regels dan maar afgeschaft worden als blijkt dat men er zich niet aan houdt?

Hier in Belziek pertang wel, hoor.
maar dat heeft dan niks te maken met verkeersveiligheid

better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #957 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 16:36:09 »
Yep.  Maar Belziek en verkeersveiligheid.... euh.... (hahahahahaha)  ;D (say no no more zeker?)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #958 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 18:35:24 »
ook nergens in de wet staat dat je als je wil keren je dat rechtsom iemand anders moet doen.

Het gaat niet om het keren, maar om het daaraan voorafgaand kruisen, dat rechts MOET geschieden.

Citaat
Jozef, het gaat wel nogal ver om van "wraak" te spreken...

"Wraak" was inderdaad wellicht niet de juiste term, sorry daarvoor.

Je moet hier in Duitsland eens proberen om iemand voor gek te verklaren (al of niet omdat hij de verkeersregels naleeft). We spreken dan al gauw over boetes met 4 cijfers in Euro:

Citaat van: Deutsche Anwaltshotline
Zu langsam, zu schnell, zu dreist - andere Straßenverkehrsteilnehmer können einen manchmal zur Weißglut bringenden. Doch Beleidigungen wie etwa den "Vogel zeigen" können teuer werden. Die Beleidigung ist laut § 185 Strafgesetzbuch eine Straftat. Im Allgemeinen wird eine Geldstraße verhängt, dessen Höhe sich nach den Umständen der Tat und den wirtschaftlichen Verhältnissen des Täters richtet. 10 bis 30 Tagessätze sind die Regel, ein Tagessatz beträgt den 30. Teil des monatlichen Nettogehalts.

Citaat van: wooter
En tenslotte denk ik dat jij nu ook niet bepaald enige autoriteit hebt om te zeggen dat regels incontournable zijn. Er staan daar genoeg voorbeelden van op dit forum over je avonturen op de E17 :).

Volledig akkoord. Alleen verklaar ik andere mensen niet voor gek omdat ze de regels die ik overtreed, wel naleven.

Citaat
Als jij op de snelweg moet vertragen omdat 100 meter verder iemand beslist om aan 100 km/u op het linkervak een vrachtwagen in te halen denk je ook "moet dat nu?" terwijl de inhaler eigenlijk nauwelijks iets fout doet :).

Iemand die al aan het inhalen is geen voorrang verlenen en hem aldus vol in de remmen dwingen, dat noem jij "nauwelijks" iets fout doen... het is een wonder dat er niet nog meer verkeersongevallen in B gebeuren met zo een mentaliteit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #959 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 18:40:14 »
Als jij op de snelweg moet vertragen omdat 100 meter verder iemand beslist om aan 100 km/u op het linkervak een vrachtwagen in te halen denk je ook "moet dat nu?" terwijl de inhaler eigenlijk nauwelijks iets fout doet :).
sorry Wooter, maar iemand die op het punt staat ingehaald te worden moet een paar regeltjes in acht nemen
een daarvan is dat hij niet mag beginnen inhalen
met een snelheidsverschil van 20 km/u ben je op een snelweg 100 mtr op voorhand al aan het inhalen, anders ben je zelf slecht bezig
better a bad day at sea
than a good day at the office