Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906076 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #975 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 07:57:05 »
Hij doet biep vanaf er weerstand is. ;D
Wel, de mijne doet van biep als er geen weerstand is :). Als de weerstand 100% is (bijvoorbeeld als ik beide polen niet met mekaar laat raken) geeft ie geen kik :)

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #976 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 08:18:04 »
Bibi, post je verhaal eens op www.tik.be op het forum! Dat kan soms ook helpen....
Bedankt voor de tip Jari doch echter op 4 Julie dit jaar heb ik dit reeds gedaan KLIK en naar aloude gewoonte ..... geen reactie.
Hmmm, jammer! Ik heb er wel veel reacties gekregen vorig jaar... (ging over Scarlet)

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #977 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 08:27:40 »
Ik dacht dat jij zo een stadsmormel reed. Dat krijg je toch gedraaid op anderhalve tegel? :)
Ik weet niet wat jij verstaat onder stadsmormel, maar het mijne is 18 jaar en servo-loos, goed voor de armspieren dus :P Voordeel als het regent, dan stuurt dat beter :P

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #978 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 09:12:51 »
Vergeef me, maar als je dagelijks met iets rijdt dat meer dan 10 jaar oud is, ben je niet goed snik ;).
  • Mijn motorfiets is zelf 11 jaar oud :)
  • Voor nog geen 2500€ vind je tegenwoordig koekeblikken zoals Ford Fiesta's, Renault Clio's en dies meer met 4 EuroNCAP sterren, airbags en servostuur, van 2000 en later.

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #979 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 09:57:43 »
Vergeef me, maar als je dagelijks met iets rijdt dat meer dan 10 jaar oud is, ben je niet goed snik ;).
  • Mijn motorfiets is zelf 11 jaar oud :)
  • Voor nog geen 2500€ vind je tegenwoordig koekeblikken zoals Ford Fiesta's, Renault Clio's en dies meer met 4 EuroNCAP sterren, airbags en servostuur, van 2000 en later.


Waarom is men in België nog altijd van mening dat een auto van meer dan tien jaar oud en meer dan 100.000 kilometer elk moment uit elkaar kan vallen? Mijn dagelijks vervoer is momenteel 18 jaar oud, heeft 230.000 kilometer gelopen en is nog lang niet versleten.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #980 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 10:30:41 »
Hahahahahah serieus man, waarom zou ik niet goed snik zijn? Ik ben al lang blij dat ik een auto heb waarmee ik kan rijden! Ja, hij is 18 jaar en ja, hij heeft al 190000 km op de teller, maar hij is nog heel goed in orde. En als ik rij merk ik niet dat ik geen servo heb hoor, enkel bij het parkeren...

En wooter, voor minder dan 2500 vind ik echt niks zinnigs hoor! Ik wil geen auto kopen waarvan ik niet weet ik welke staat hij verkeert (lees: hoe de vorige eigenaar hem heeft behandeld), waaraan ik misschien kosten moet gaan doen als ik hem nog maar een tijdje heb! Laat mij maar rijden waarmee ik nu rij, zo lang ik niet in kosten val (of de mensen die achter mij rijden ;))
De tweedehandsmarkt bestaat ook voornamelijk uit diesels, en dat is nu net wat ik in de toekomst beter niet zou kopen.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #981 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 10:41:30 »
Ik zeg nergens dat een auto van meer dan 10 jaar uit elkaar valt. Wat ik bedoel is dat je met een auto van dergelijke leeftijd aangeschoten wild bent tussen alle vrachtwagens, bussen, en EuroNCAP4+-auto's op de baan.

www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Als je dan zelfs bij handelaars met een jaar garantie voor (in vergelijking met de kosten die een auto met zich meedraagt) een appel en een ei een auto kan kopen met 4+ EuroNCAP sterren, een zuinige motor, enige luxe en katalysator, dan moet je enkel uit liefhebberij zo een oud krel willen rijden.

Bovendien, benzines zijn vaak nog goedkoper dan diesels. Mijn vrouw heeft leren rijden in een Ford Fiesta van 2000 met 1.3l benzinetorretje, en die bolt 2 jaar later nog altijd vrolijk.

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #982 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 11:00:11 »
Ik zeg nergens dat een auto van meer dan 10 jaar uit elkaar valt. Wat ik bedoel is dat je met een auto van dergelijke leeftijd aangeschoten wild bent tussen alle vrachtwagens, bussen, en EuroNCAP4+-auto's op de baan.

www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Daar is dat filmpje weer... Sorry hoor, maar ik rijd liever in die Volvo als in zo'n klein pokke-Renaultje. Je moet gewoon niet gaan botsen, dat scheelt al een hoop zever.

Citaat
Als je dan zelfs bij handelaars met een jaar garantie voor (in vergelijking met de kosten die een auto met zich meedraagt) een appel en een ei een auto kan kopen met 4+ EuroNCAP sterren, een zuinige motor, enige luxe en katalysator, dan moet je enkel uit liefhebberij zo een oud krel willen rijden.

Die sterren interesseren me geen drol. De motor is zuinig genoeg (80 liter plantaardige olie brengt me 1300 kilometer ver), luxe zit er meer dan genoeg op (gelukkig geen leer, maar wel automaat en een schuifdak. En het beste veersysteem met comfortbollen). En in 1992 hebben ze zelfs al een katalysator erondergefrot.

Citaat
Bovendien, benzines zijn vaak nog goedkoper dan diesels. Mijn vrouw heeft leren rijden in een Ford Fiesta van 2000 met 1.3l benzinetorretje, en die bolt 2 jaar later nog altijd vrolijk.

En dan? Ik heb m'n lessen gehad in een Subaru Justy I (1200 benzine) en heb me toen al voorgenomen om nooit zo'n vervelend stuk blik te kopen. Bovendien is zo'n klein gebakje niet echt het meest geweldige vervoer met een echtgenote en drie kinderen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #983 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 11:20:58 »
sorry Wooter, maar iemand die op het punt staat ingehaald te worden moet een paar regeltjes in acht nemen
een daarvan is dat hij niet mag beginnen inhalen
Wat is inhalen dan precies, en wanneer begint dat ???

Inhalen wordt immers noch door het woordenboek, noch in de wegcode bruikbaar gedefiniëerd ...
Maar er zijn wel een hoop verboden en andere regels die er mee samen hangen !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #984 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 11:27:56 »
Misschien heeft het er iets mee te maken dat ik in Slovenië bijna drie weken heb moeten rondrijden met dimlichten, zowel overdag als 's nachts?
Dat zou er niets mee te maken mogen hebben.
Waar het meer mee te maken gaat hebben is met de leverancier en/of de kwaliteit ervan ...

Indertijd met mijn Peugeot (ook PSA) gingen de lampen ook om de haverklap kapot  (elke 6 maanden minstens 1 lamp), en dat waren bij Peugeot nogal dure H7s ipv de meer gebruikelijke H4.
Het probleem is toen meer dan gehalveerd door over te schakelen op Osram lampen ipv de Peugeot lampen.
Overigens op aanraden van een kleine Peugeot dealer die zelf Osram ipv Peugeot verkocht ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #985 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 11:34:51 »
2 lampjes op 60 000 km vind ik zo slecht nog niet.
Ter vergelijking: na iets meer dan 95000 km 1 lamp kapot ...

Intussen zijn beide lampen vervangen door Philips X-treme power H7 en dat geeft duidelijk meer licht.
Die gaan naar verluidt niet zo lang mee, maar zitten er toch al bijna 25.000 km in.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #986 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 11:41:29 »
Die sterren interesseren me geen drol.
Het gaat ook niet om de sterren op zich, wel om de fundamenteel veiligere recent gebouwde wagens.
Op dat vlak is er in die 18 jaar wel veel veranderd.
Niet botsen blijft natuurlijk de beste oplossing, maar dat heb je niet altijd helemaal zelf in de hand.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #987 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 12:38:11 »
Wooter, het is niet omdat jouw vrouw heeft leren rijden "in een Ford Fiesta van 2000 met 1.3l benzinetorretje", dat ik dat moet he. Ik zou mij al niet veilig voelen in iets dat niet vlot mee (met de rest) kan optrekken en ook niet in een heel klein wagentje (a la Fiat 500 of Kia Picanto dan).
En niet iedereen heeft de middelen om zomaar een "nieuwe" wagen te kopen he. Ik werk nog maar een half jaar en ik woon al alleen dus de afgelopen maanden bestonden voornamelijk uit rekeningen en aankopen van allerlei spullen. Nu pas begint zowat alles er te zijn en houden we geld over.

Trouwens, eigenlijk, wat gaat dit jullie aan? Waarom zit ik hier weeral verantwoording af te leggen?!
« Laatst bewerkt op: vrijdag 27 augustus 2010 - 12:40:02 door Jari »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #988 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 13:31:54 »
Vlotheid heeft vaker te maken met de chauffeur, dan met de auto :). Zelfs met dat fiestaatje ben ik sneller dan de meeste aan een rood licht.

Verantwoording hoef je niet af te leggen. Ik denk enkel dat er veel misverstanden bestaan rond wat een goedkope auto is...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #989 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 14:25:12 »
@ Wooter:

Op amper enkele dagen tijd verklaar je Jari hier voor gek omdat ze zich aan de regel inzake rechts kruisen houdt en als niet goed snik omdat ze met een wagen rijdt die ouder is dan 10 jaar.

Ik zie mij dan ook genoodzaakt om jou vriendelijk doch met aandrang te vragen om beledigingen achterwege te laten.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."