Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906070 keer)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1020 Gepost op: vrijdag 03 september 2010 - 13:12:29 »
Ja, en dat berichtje krijg je dan als je al lang in de winkel staat, op 5 tot 10 minuten lopen van je wagen :).

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1021 Gepost op: vrijdag 03 september 2010 - 13:27:02 »
Aie, en tegen de tijd dat je weer aan je wagen bent, ligt er dan al een kadooke onder je ruitenwisser?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1022 Gepost op: vrijdag 03 september 2010 - 13:42:01 »
Sjans was het die keer enkel een cadeauke dat ik in de winkel moest ophalen :D

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1023 Gepost op: vrijdag 03 september 2010 - 19:56:42 »
Bert nr van de bus en het nummer van de lijn moet je doorgeven met het juiste uur en de plaats.
Op nummerplaat weten ze niet wie of wat het is, zelfs als je de lijnnr. weet te zeggen, precieze plaats en tijd met de rijrichting (en dan denken dat ik dat nog geloof ook). ::)

Dus, bij DE LIJN werken dan geen mensen, maar "nummers"?  Fijne werksfeer dan, lijkt mij.  Zou in ieder geval niks voor mij zijn.  Als ik m'n baas contacteerde, en die antwoordde mij 1 keer "Geef mij je nummer van je camion, ritnummer en locatie eens want anders ken ik jou niet", dan was ik er vandaag nog weg.  Zeker weten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1024 Gepost op: vrijdag 03 september 2010 - 22:20:40 »
Ritje Mechelen - Korbeek-Lo, dat is een zo'n 28 km. Daar heb ik vandaag dus welgeteld 1,5 u over gedaan. Mobiliteit in België. De Leuvensesteenweg zat potdicht in de twee richtingen, zoals gewoonlijk. Zelfs op zaterdag staan er al hier en daar files op deze rampweg. Om het verkeer vlotter te laten gaan gaat men in Herent, op de drukste plek, ik noem het daar de fileberg, de weg van 2 rijstroken terugbrengen naar 1 rijstrook. Inderdaad weer mobiliteit in België.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1025 Gepost op: vrijdag 03 september 2010 - 22:27:45 »
Niet voor niets zeggen veel routeplanners om via de Brusselse Ring om te rijden, en ik denk dat zelfs met een stevige spits je daar nog sneller bent dan langs de Leuvensesteenweg.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1026 Gepost op: vrijdag 03 september 2010 - 23:59:04 »
Normaal gezien wel, maar met de werken op de E40 en dat rond 16:30 gaat het ook langs daar heel traag.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1027 Gepost op: zaterdag 04 september 2010 - 10:16:36 »
Nog tot begin oktober, dan zouden de werken daar gedaan moeten zijn geloof ik  :-\
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1028 Gepost op: zondag 05 september 2010 - 09:24:41 »
Dus zoals beloofd bij "implodering wegcode" eens een positief verkeersbericht ...

Op het beruchte "Atlas-Copco"-kruispunt zijn er mijn inziens positieve veranderingen gebeurd.
Meerbepaald :
-de mensen die van Terbekehofdreef komen hebben nu een eigen verkeerslicht, zodoende het volgende "oude" kruispunt alvast ontlast wordt en de voertuigen die richting Boom willen veel minder last hebben
-de mensen die rijden richting Antwerpen op de middenbaan, kunnen na het verkeerslicht nog naar de zijrijbaan, dit ontlast het verkeer op de zijrijbaan dat naar de Atomiumlaan afdraait
-de mensen op de zijbaan rijrichting Antwerpen na de Atomiumlaan kunnen plots wel de brug op, dit ontlast het kruispunt en de zijbaan naast de brug richting Wilrijk Centrum


   

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1029 Gepost op: zondag 05 september 2010 - 09:32:53 »
@ Sub-sti-tuut: Heb je daar al op de zijrijbaan richting Antwerpen gereden?  Thv van de nieuw aangelegde afrit aldaar?  Blijkbaar niet.

De zijrijbaan maakt daar twee "vreemde" bokkensprongen (bochten, en vevolgens weer een wegversmalling).  Ik ben er intussen drie keer gepasseerd, en drie keer getuige geweest van "bijna"-ongevallen daardoor.  De wegenwerkers zijn er intussen allemaal vertrokken, maar er ligt daar nog een ijzeren (tijdelijke?) vangrail.  Richting Brussel ligt het daar trouwens nog vol bergen zand, en steenslag in de berm.

En we zullen trouwens eens zien hoe lang het ditmaal zal duren eer het wegdek op de middenrijbaan weer vol putten zit.  Ik woon nu sinds 2003 in Hemiksem, en hoe vaak men op die luttele jaren op die plek al niet geasfalteerd heeft, putjes opgevuld etc.  Ik kan het simpelweg niet meer bijhouden, ik ben de tel al lang kwijt.

Bovendien: over de planning van de wegenwerken, daarover kunnen we ook een boompje opzetten.  Neen, een heel woud zelfs.  De laatste twee weken van die werken daar, besliste men om werken aan te vatten op de Sint-Bernardsesteenweg, aan het fietspad.  Die twee weken kon men dus écht niet meer wachten.  Op de weg die voor velen hier in de streek een prima alternatief zou zijn geweest (immers: via de R11 is de A12 perfect bereikbaar).  Maar nee hoor: aanvankelijk beurtelings verkeer door tijdelijke verkeerslichten.  Files tot aan de overweg hier in Hemiksem, en in de andere richting tot aan de keerlus van de tram (R11).  Momenteel is er enkel rijrichting Hemiksem/Schelle open, de andere rijrichting wordt thv Gb omgeleid via woonwijken.  Heb ik er al bij verteld dat het zware vrachtverkeer richting Polderstad momenteel niet meer over de Krugerbrug kan?  Dat al die extra camions dus ook via de a12 en Sint-Benardsesteenweg gestuurd worden om de inustrieterreinen Hoboken Polderstad en Smalland te bereiken?  

Als kinderen spelen met hun speelgoed, imiteren ze de wereld van de volwassenen.  En zo leren ze die beter te begrijpen.  Mijn zoontje speelt met zijn speelgoedautootjes ,camions etc. constant "film" (file).  Alle autootjes en camions op een rij....  Hoe zou dat komen, denkt U?  Een klein beetje meer inzicht van zij die dergelijke werken plannen, is dat nu écht zo moeilijk, of te veel gevraagd?  Ik heb zo'n idee dat het nog erg lang zal duren eer m'n kids sommige dingen van de wereld der volwassenen ooit zullen begrijpen.  Mischien zullen ze 't wel nooit begrijpen.

Men heeft op de middenrijbaan betonnen vangrails gegoten.  Weet u dat er daar nog altijd zotten zijn die hun wagen parkeren aan de kant van Atlas Copco om vervolgens de A12 over te steken, richting automarkt ipv effe de moeite te doen van nog geen 500 m verder te wandelen tot aan het verkeerslicht aldaar?  Dat zie ik hier dus elke zondag.  Zelfs die betonnen jerseys schrikken sommigen niet af om zulke levensgevaarlijke capriolen uit te halen.  Ooit moet dat eens mis gaan, en kan er zo ene 't niet meer navertellen.  
« Laatst bewerkt op: zondag 05 september 2010 - 10:13:50 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1030 Gepost op: zondag 05 september 2010 - 10:27:08 »
@ Sub-sti-tuut: Heb je daar al op de zijrijbaan richting Antwerpen gereden?  Thv van de nieuw aangelegde afrit aldaar?  Blijkbaar niet.
De voorbije week sinds lang (omwille van de werken gemeden) daar nog eens geweest.
Ik kwam van de Atomiumlaan en draaide rechtsaf ineens naar de middenbaan.  
Wanneer ik aan de brug kwam zag ik dat er een nieuwe oprit was, dus volgende keer draai ik rechtsaf op de zijbaan en dan aan de brug die nieuwe oprit.
En vrijdagnamiddag, richting Brussel dan wel, op het einde van de brug de afrit genomen om dan zo verderop aan skm af te slaan.
Van skm richting Antwerpen nog niet gereden dus, niet op middenbaan of zijbaan.

Citaat van: bert.covents
Weet u dat er daar nog altijd zotten zijn die hun wagen parkeren aan de kant van Atlas Copco om vervolgens de A12 over te steken, richting automarkt

Inderdaad en juist geformuleerd => "nog altijd", dat kan je die nieuwe (en oude) infrastructuur niet aanwrijven.
Wat moet men dan doen ? De gehele A12 afrasteren ?
En die zot was niet de eerste en zeker niet de laatste om zo'n capriolen uit te halen, en zoiets gebeurt niet alleen ter hoogte van de automarkt hoor.  

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1031 Gepost op: zondag 05 september 2010 - 10:36:58 »
Citaat van: bert.covents
Weet u dat er daar nog altijd zotten zijn die hun wagen parkeren aan de kant van Atlas Copco om vervolgens de A12 over te steken, richting automarkt

Inderdaad en juist geformuleerd => "nog altijd", dat kan je die nieuwe (en oude) infrastructuur niet aanwrijven.
Wat moet men dan doen ? De gehele A12 afrasteren ?
En die zot was niet de eerste en zeker niet de laatste om zo'n capriolen uit te halen, en zoiets gebeurt niet alleen ter hoogte van de automarkt hoor. 

Nee, dat ligt zeker niet aan de infrastructuur.  Als ik ze daar bezig zie, 't was vroeger al waanzin.  En dan nu: zo over die jerseys klauteren dan verwondert het mij telkens weer dat het goed afloopt.  Maar ik ben ervan overtuigd: ooit komt die ene keer dat het mis zal gaan. 

Een oplossing zie ik ook niet meteen.  Wat meer controleren en beboeten?  Mrja: de ganse A12 permanent in de gaten houden tot in Boom is ook weer onbegonnen werk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1032 Gepost op: zondag 05 september 2010 - 11:27:51 »
Een oplossing zie ik ook niet meteen.  Wat meer controleren en beboeten? 
Mrja: de ganse A12 permanent in de gaten houden tot in Boom is ook weer onbegonnen werk.
Er was vroeger een oplossing geopperd, maar afgevoerd want het kostte veel geld.
Heel de A12 in een sleuf leggen tot aan de brug en op een aantal plaatsen een brug erover, zoals men gedaan heeft aan de beruchte Pierstraat.
En misschien nóg beter, vooral qua uitzicht dan, helemaal tot aan de Jan De Vostunnel en de Bevrijdingstunnel een sleuf die men overkoepelt vanaf de Atomiumlaan.
Massa's parkeerplaats, enkel aan die doorsteken naar de overkant, brug in Wilrijk-Centrum weg, geluidshinder veel minder, ... 't kost wel een paar centen. 

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1033 Gepost op: zondag 05 september 2010 - 13:25:39 »
Daarmee zou dat probleem van overstekende voetgangers natuurlijk wellicht meteen opgelost zijn.  Mrja, er is daarover al zolang en zoveel gepalaverd, en veel is er totnogtoe niet van in huis gekomen.  Wel hebben ze daar in de sleuf verderop richting Boom twee nieuwe bruggen gelegd, benieuwd wanneer er daar auto's over rijden. (liggen op een hoger hoogteniveau dan de zijrijbaan daar, of 't moest intussen veranderd zijn).

Ondertussen verneem ik wel dat er plannen zijn om het kruispunt met de Kleidallaan hier in Aartselaar aan te pakken en te ondertunnelen.  Maar eer 't zover is, zijn we nog wel een dagje ouder denk ik.  Tegen die tijd zal er nog véél water naar de zee vloeien.  En 't is alle dagen eb...en vloed.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1034 Gepost op: maandag 06 september 2010 - 07:09:14 »
Dus zoals beloofd bij "implodering wegcode" eens een positief verkeersbericht ...
Op het beruchte "Atlas-Copco"-kruispunt zijn er mijn inziens positieve veranderingen gebeurd.
Tiens, da's toch daar waar recent nog een fietser doodgereden is ???
Die zal blij zijn met de positieve veranderingen die er vooral te laat gekomen zijn ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder