Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906070 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1035 Gepost op: maandag 06 september 2010 - 08:02:04 »
Tiens, da's toch daar waar recent nog een fietser doodgereden is ???
Die zal blij zijn met de positieve veranderingen die er vooral te laat gekomen zijn ...
Is een zeer spijtige gebeurtenis maar er vallen op andere plaatsen ook nog doden, of op die plaats nu iets of niets is verandert aan de wegsituatie.
Het is niet zo dat er geen doden meer gaan vallen op heringerichte kruispunten.

Wat moest men anders doen aan dat specifiek kruispunt ?
Het kruispunt verkeersvrij maken en alle verkeer gaan omleiden tot er een "perfecte oplossing" is gecreërd ?



 
« Laatst bewerkt op: maandag 06 september 2010 - 08:05:03 door sub-sti-tuut »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1036 Gepost op: maandag 06 september 2010 - 11:34:37 »
Het is niet zo dat er geen doden meer gaan vallen op heringerichte kruispunten.
 
A ik vond het al raar dat Crevits ondanks de camera's toch nog 200 doden/jaar wil, het zal dus daaraan liggen.
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2475.msg28470/topicseen.html#msg28470
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1037 Gepost op: maandag 06 september 2010 - 12:25:11 »
Wat moest men anders doen aan dat specifiek kruispunt ?
Het kruispunt verkeersvrij maken en alle verkeer gaan omleiden tot er een "perfecte oplossing" is gecreërd ?

Nope.  Gewoon véél eerder beslissen en handelen.  Geen praat maar daad.  Het desbetreffende kruispunt is al jarenlang bekend om z'n verkeersopstoppingen.  Verkeer dat van de bedrijven in de Terbekehofdreef komt, en 200 meter verderop meteen links moet zitten om de A12 op te rijden.  Waarbij je dan nog goed moet uitkijken waar je voorsorteerde, zodat je niet in het gedeelte terechtkwam voor ofwel de verkeerde rijrichting ofwel de weg aan de overkant.  En bovendien, daar zijn in 't verleden vaak genoeg ongevallen gebeurd.  Niet raar of zelden door chauffeurs die de streek niet kenden, en niet meer wijs raakten uit die wirwar daar.
« Laatst bewerkt op: maandag 06 september 2010 - 12:52:31 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1038 Gepost op: maandag 06 september 2010 - 13:01:20 »
Daarstraks op de R11 eentje die daar tegen 50 km/u rijdt (waar 70 toegelaten is, en op een ogenblik dat er geen kat op de baan is).  Aan het crematorium vertraagt ze onnodig bruusk,  sorteert ze rechts voor, zonder te pinken.  Ik had er al geen goed gevoel bij, en hield gelukkig wat extra afstand.  Want, alweer zonder te pinken, negeert ze vervolgens de pijlen op het wegdek om rechtsaf te slaan, rijdt ze dus toch rechtdoor.  En ze laat vooral de pret niet drukken door eventjes in haar spiegel te kijken.  Die dient wellicht om d'r haar te kammen.  Het feit dat ze door haar capriolen ook nog een volle wite lijn overschreed, stoorde haar al evenmin.  Enfin, blijkbaar moest ze pas 't volgende kruispunt rechtsaf.  

Daar was ik dus vanaf.  Op de A12 nog efkes in de ankers moeten gaan voor eentje die linksaf draaide, en mij geen voorrang verleende toen ik rechtdoor reed.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1039 Gepost op: maandag 06 september 2010 - 13:04:10 »
Een verkeerd ontworpen kruispunt verbeteren waardoor toevallige passanten in de war raken noem ik niet verbeteren, laat staan dat ik er reclame mee wil maken dat het de goede kant uit gaat. Zeker als de werfsignalisatie ook nog eens verantwoordelijk is voor een dodelijk ongeval tijdens de werken.

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1040 Gepost op: maandag 06 september 2010 - 15:48:19 »
Nope.  Gewoon véél eerder beslissen en handelen.  Geen praat maar daad.  
Voilà ...

Zie ook :
-geplande Grote Ring Antwerpen, ontwerp jaren 60 ?
-geplande verbinding van Liefkenshoek-toltunnel naar E17
- ...


Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1041 Gepost op: maandag 06 september 2010 - 19:18:21 »
Vandaag moest ik voor een cursus naar de hoofdzetel van mijn werkgever in Evere. De aansluiting van de binnenring met de Leopold-III-laan (richting NAVO) is een absolute ramp. Sinds men de extra afrit heeft aangelegd om op de industriezone van Diegem te geraken is het daar 's morgens steeds prijs. Amper 100 m na de aansluiting van de binnenring is er al een afrit. Je krijgt daar een kris-kras door elkaar schuivelen van voertuigen. Lang geleden bestond een soortgelijke situatie op de Antwerpse ring. Daar had je een afrit vlak na de aansluiting van de E313 met de ring richting Gent. Men heeft dat opgelost met een bypass, zodat je vanuit de E313 die afrit niet meer kan nemen. Wat doet men dan in dit apenland, weer zo'n situatie creëren natuurlijk! Leert men hier niet uit eigen fouten? Zoals sommigen weten ben ik een project manager, met ambitie om program manager te worden, vandaar de cursus van vandaag. Volgens de lesgever is het een eigenschap van mature organisaties dat men leert (lessons learned), ik denk dat dit genoeg zegt over onze hopeloos onbekwame administraties.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1042 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 08:51:24 »
Dit was gisteren...

De grijze fietsjes zijn hoe je normaal moet rijden, de gekleurde lijnen zijn hoe er gereden werd... En nee, het waren geen schoolgaande jongeren. De "groene" dame was een jaar of 60 en reed in het midden van de baan (zeer veilig, niemand kan haar voorbij vlammen) en de "blauwe" dame was een jaar of 40 (sportief type, mountainbike) en reed links van de baan op de fietsstrook die voor haar tegenliggers bedoeld is. Ik heb overigens geen idee waarom ze zo'n vreemde toeren uithaalden.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 07 september 2010 - 08:54:06 door Jari »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1043 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 12:15:20 »
Vandaag weer meegemaakt:
Een zoveelste herinnering van Telenet voor zogenaamd facturen (die ik nooit gezien heb) voor een aansluiting die al anderhalf jaar opgezegd is, althans flinke pogingen toe gedaan en er een jaar van uit gegaan dat het eindelijk in orde was, en weerom met een volledig nieuw uit de lucht gegrepen bedrag.
Nu iets meer dan de helft van wat ik voor enkele maanden aangerekend kreeg.

Dit keer door een gerechtsdeurwaarder en dit zonder enige tussenkomst van geen enkele rechterlijke macht.

In tegenstelling tot wat je van een gerechtsdeurwaarder zou verwachten wordt, naar aloude gewoonte, elke vorm van communicatie afgewimpeld of ronduit geweigerd wanneer je zegt wie je bent en waarover het gaat.
Dus zit er blijkbaar niets anders op dan hopen dat de rechter zo snel mogelijk de knoop doorhakt want deze situatie is zo stilletjes aan onhoudbaar want zelf kun je niks ondernemen behalve een hartkwaal opdoen door de stress.

Over de ombudsdienst heb ik ook mijn twijfels gezien de aard van de klacht en de vele berichten die ik her en der al gelezen heb.

De nieuwe niet Telenet aansluiting hier ligt al klaar, nu enkel nog wachten op de installatie en dan maar hopen dat de ellende met Telenet zich niet herhaald.
We hebben in ieder geval al de belofte van Mobistar gekregen dat het niet zo zal zijn.

Update:
Vandaag nog maar eens identiek dezelfde brief gekregen van dezelfde deurwaarder.
M.a.w. gaan ze nog minstens 15 dagen wachten vooraleer naar de rechter te stappen. :-\
Wanneer zal dat spelleke eindelijk gedaan zijn?

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1044 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 12:35:39 »
Voilà ...

Zie ook :
-geplande Grote Ring Antwerpen, ontwerp jaren 60 ?
-geplande verbinding van Liefkenshoek-toltunnel naar E17
- ...

Lijstje is idd verre van limitatief  :D

* De Leien in Antwerpen
* ...

Maar ja wat wil je ook in een landje waar:

* Zelfs de kleur van nummerplaten al zorgt voor een communautaire rel?
* We door dergelijke prullen niet eens een regering hebben?
* ttz toch geen federale (normaal telt ons landje, welgeteld een speldeprik groot, er een stuk of vijf)
* Drukkingsgroepen allerhande blijkbaar méér te zeggen hebben dan eender welke politieke partij over wat voor Antwerpen en gans Vlaanderen zo'n cruciaal dossier is (Brug/Tunnel?)

En zo kunnen we nog wel efkes doorgaan ook  ;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1045 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 14:57:17 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1046 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 15:48:39 »
Vrachtwagenchauffeur die niet weet waar spiegels voor dienen. Stond te lossen met zijn 4 richtingaanwijzers aan, een achterligger wil hem inhalen, hangt er net langs en de vrachtwagen vertrekt gewoon met zijn 4 richtingaanwijzers nog aan. De wagen probeert nog om er voorbij te geraken, maar de vrachtwagen was leeg en in een zone 50 dus moet hij opgeven om er weer achter te gaan. Ik was maar ver genoeg gestopt (tegenligger) want zag het al aankomen.

Onbeschoft en arrogant gedrag ten top van die camion.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1047 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 16:08:20 »
Andere vrachtwagen met in het groot op dat het bedrijf keukens levert stopt aan een nieuwbouw met zijn richtingaanwijzer naar rechts. Hij rijdt de oprit voorbij om er daarna achteruit op te willen rijden. Niet mogelijk, wagens achter hem stonden al tegen zijn bumper.

Die wagens hadden dus niet echt veel afstand gehouden, dan?  Da's een probleem waarmee ik ook dagelijks geconfronteerd word.  Het is soms verdomd lastig om andere weggebruikers duidelijk te maken dat ik achteruit het erf van een boer op wil.  Feit is dat ik dan wél bezig ben een maneuver te doen, dus ben ik ook voorrangsplichtig.  Alleen: met een klein beetje begrip, zou 't soms véél vlotter kunnen gaan.  Dan geef ik ze noodgedwongen de kans mij voorbij te gaan, alvorens het erf op te rijden.  Wat overigens vaak veel meer risico's inhoudt, en zelfs langer duurt dan mij simpelweg de kans te geven dat erf op te draaien. 

Nog erger vind ik dan die chauffeurs die mij op 't verkeerde been zetten.  Ze geven de indruk te wachten, geven soms zelfs een signaal met hun grootlichten, en dan net als je volop bezig met achteruit te rijden, verliezen ze hun geduld en komen ze plots toch weer langszij.  Op 't moment dat je bezig bent met bvb die boer z'n hekken in 't oog te houden, dus.  Het gevaarlijkste moment is ahw het ogenblik waarop de trailer den hof is opgedraaid, en ik de trekker er recht voor wil brengen.  In 't jargon: "afzetten (afdraaien)".  Daardoor wordt de vrije ruimte plots veel krapper op de openbare weg.  En dat kan lastig worden voor die achterligger die net dan beslist heeft er alsnog voorbij te gaan.  Het enige wat ik dan kan doen, is op m'n hoede blijven, checken en dubbel-checken.  En desnoods efkes afwachten.  Maar doorgaans duurt een maneuver dan véél langer dan eigenlijk nodig zou zijn.  Simpelweg omdat je veel meer bezig bent met anderen in 't oog te houden, dan met het eigenlijke maneuver zelf.  :'(

Want ik ben en blijf voorangsplichtig, dus als 't fout gaat, ben ik hoe dan ook toch de pineut.

Maar goed dat we een camera hebben op de trailer: achteraan en langs de zijkant (1 scherm, met 1 knop te bedienen welke camera ik wil zien).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1048 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 18:06:00 »
Het is soms verdomd lastig om andere weggebruikers duidelijk te maken dat ik achteruit het erf van een boer op wil.

Ik ben al te lang weg uit België om me dat nog te kunnen voorstellen.

Als er hier een vrachtwagenbestuurder vertraagt en zijn vier richtingsaanwijzers ontsteekt, stopt het verkeer in beide richtingen (zelfs de lijnbussen), en blijft iedereen er ver van af tot hij zijn maneuver beeindigd heeft. Hoe kan die man anders zijn werk doen?

Ik moet er wel bijzeggen dat de lijnbussen (RVO) hier niet dermate onmogelijke uurroosters hebben in België. Hier gaat dat als volgt. De bus stopt aan een halte. Een oudere dame neemt nog uitvoerig afscheid van haar buurvrouw en neemt de nodige tijd om haar paraplu behoorlijk uit te schudden. Dan stapt ze op de bus. Als ze betaald heeft, vertrekt de chauffeur in geen geval voor ze zich neergezet heeft. Dan kijkt de chauffeur op zijn uurwerk, en meestal is het dan nog ongeveer een minuut te vroeg om te vertrekken (ik spreek van een halte langs de lijn, niet van een eindhalte).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Kunde

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1049 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 18:12:40 »
Citaat
Ik ben al te lang weg uit België om me dat nog te kunnen voorstellen. Als er hier een vrachtwagenbestuurder vertraagt en zijn vier richtingsaanwijzers ontsteekt,
In België proberen ze er kost wat kost toch tussen te schieten.

Van Mortsel naar Lier, ter hoogte van Boechout: midden in een zone 30 een C43 50 km/u.
Van Hove naar Mortsel, via de Mortselsesteenweg: in Hove geen enkele aanduiding dat er halverwege de steenweg afgesloten is voor al het verkeer. En probeer dan maar eens te keren met een vrachtwagen of sleep.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.